Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 228 van 250)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
8-9-2013 20:44
Het moet inderdaad ook niet zo zijn dat de band een stuk zachter gaat dan de dj. Gewoon allebei even hard in de ogen (of oren) van het publiek zodat de mensen amper in de gaten hebben wie er eigenlijk bezig is.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
9-9-2013 21:30
dj op nul 0db en de band vervolgens niet hard genoeg?
als de dj op 0db moet staan dan is je systeem te klein voor een band in dezelfde ruimte,
of je hebt nog niet zo heel veel ervaring met geluidsverzorging met band en dj op een avond.
(niets persoonlijk opvatten)
het gaat er mij niet om of ik op 0db kan /mag draaien - 16db en het geluid staat op juiste volume in de zaal ben ik ook tevreden.
Maak gelukkig ook meer dan genoeg geluidstech's mee gemaakt die het gewoon snappen.
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
HSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2005
Laatste: 31-5-2024
Berichten: 167
11-9-2013 01:12
Stukjes op bruiloften.. Amai!
Ik dacht dat ik ze allemaal gezien had. Afgelopen bruiloftje, 2 liter zweet naar buiten gewerkt in een poging binnen een uur opgebouwd te zijn. Feestje openen, stugge friezen die geen poot willen verzetten. Nou dat is nog daar aan toe. Het verloop van de avond en de inwerking van de drankjes zal spoedig hun uitwerking hebben, was mijn hoop. Nou nee dus. Want toen kwamen de stukjes...

Ceremoniemeester komt rond een uurtje of 2230 naar me toe. "Het beamerscherm is niet goed te zien achter jou lichtbrug". Ik draai me om, komt er doodleuk een elektrisch beamerscherm van zo'n 3 meter breed gecontroleerd naar beneden zeilen. Of de lichtbrug niet een stukje naar beneden kan. "Is dat veel werk?" Vraagt ie op z'n domst. "Welnee, twee liertjes, zeg ik. Zo gezegd zo gedaan, lichtbrug naar beneden. Ik ben de moeilijkste niet, denk ik zelfverheffend. Vervolgens worden er voor de booth twee liedjes ten gehore gebracht met de originaliteit van idols 15. En als dat typische stukjesvolk een mic in hun handen geduwd krijgt (Want ja, zo servicegericht ben ik dan ook wel weer) komen ze altijd op magische wijze pontificaal voor één van de speakers terecht. En dan niet snappen waar die tuut vandaan komt. Je ziet ze gewoon denken: "ik moet vast de microfoon wat verder van me afhouden".

Nouja, goed, 20 minuten tenenkrommingsoefeningen later, takelen wij netjes de brug weer naar een metertje of 3, om vervolgens te denken dat het feest nu echt kan beginnen. Zie ik van verre die Jan-Sjaak Ceremoniemeester weer aan komen lopen. Aarzelend en probeert ie me iets duidelijk te maken. "Nou, ja, uhh, we hebben zo meteen nog een keer de beamer nodig..." "Kan dat?" . . . "Nou, vooruit", weet ik mezelf als antwoord te forceren, hopend dat er niet per ongeluk een sneer uitkomt in de trant van: "Dit is vast je eerste builoft hé ceremoniemeneertje". Maar toen kwam het hoge woord er bij de beste man, die in de spreekwowordelijke hoge nood zat, er -verbazingwekkend gemakkelijk- uit: "Ja, we hebben nog 4 stukjes, en die wilden we eerst spreiden over de avond maar het lijkt me beter om ze in één keer te doen" . . . "4 stukjes?" . . . "En het bruidspaar vind dat goed?" wilde ik op lichtelijk sarcastische toon toch even controleren?

Alzo, Ik die brug weer omlaag halen(alles voor de klant hé), microfoontje netjes overhandigd aan de zoveelste opa. "Succes!" Vervolgens ruim een uur aan de kant gezeten om vervolgens om 0:15 een nummertje op te zetten. "Yes, eindelijk feest" dacht ik nog, me niet realiserende dat het feest toch pas om 0:30 afgelopen zou zijn. Sjong. wat een bummer.

Komt het bruidspaar aan het eind nog even naar me toe lopen: "Ja, sorry dat het zo liep en jij je ding niet kon doen" De schatten.

Perikelen over stukjes zullen vast vaker gepasseerd zijn in dit topic, maar toch wou ik deze jullie niet onthouden.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 8-6-2024
Berichten: 9470
11-9-2013 07:50
Daar is nu het voor overleg met het bruidspaar voor.
In het voorgesprek met het bruidspaar adviseer ik altijd om de stukje beslist niet langer dan een minuut of te laten duren.
Dan worden het er meestal toch tien, maar dan ben je na een half tot een heel uur er wel klaar mee.

Enkele dagen voor de bruiloft even bellen met de seremonimeester.
Overleg over de stukjes en wat er nog meer moet langskomen.
p.s. een ingehuurde echte artiest is geen stukje, die zet je meestal op prime time tussen 11 en 12.

Ik doe de stukjes altijd adviseren zo dicht mogelijk na het binnen komen van het bruidspaar of gasten nadat ze iedereen gedag gezegt heben en zit/straat met een drankje.
10 minuten muziek, en dan alle stukjes achter elkaar met een plaatje van jou er tussen.
Want na een stukje word vaak een kado overhandigd, en moet er bedankt worden door het bruidspaar voor het prachtige stukje.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 8-6-2024
Berichten: 13458
11-9-2013 09:16
Ik adviseerde tijdens het voorgesprek het bruidspaar altijd met klem, extreme klem, zeer duidelijke klem, niet te missen klem om ervoor te zorgen de stukjes vóór 22:00 achter de rug te hebben (zodat er nog iets van een feest gebouwd kon worden).

Vrijwel elk bruidspaar dacht op voorhand dat er weinig of geen stukjes opgevoerd zouden worden. Vrijwel elk bruidspaar vergiste zich daarin behoorlijk. Vrijwel elk bruidspaar was daarna in ieder geval blij met de melding vooraf om de stukjes vroeg in de avond te proppen (uhm, netjes te stoppen...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
11-9-2013 09:21
dolle pret toch die bruiloften laugh :D
www.bigsoundsystems.be
DjbirdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
Berichten: 372
11-9-2013 10:00
Wij zien, gelukkig, steeds vaker dat stukjes tijdens of na het diner gedaan worden, niet tijdens het feest zelf.
Meestal worden de stukjes toch gedaan door de daggasten en dit is vaak een geschikt moment.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
11-9-2013 11:21
Ik had laatst ook zoiets, gebeld met het bruidspaar en die wisten al dat de beamer gebruikt zou worden voor een dvd'tje. Of ik dat kon inregelen (maar ja, was een vaste installatie van de zaal dus de klant geadviseerd dat even met hen te regelen).

Daar aangekomen viel de plaats van het podium me al snel op... recht voor het beamerscherm natuurlijk. Ik dat aan de locatie gemeld, uiteindelijk afgesproken dat ik toch gewoon daar zou opbouwen, met truss maar zonder backdrop zodat het beamerscherm grotendeels onder de verlichting zou uitkomen.

Het bruidspaar was behoorlijk op tijd dus ook maar even met hen overlegd. Zegt de bruid "hang die backdrop er maar gewoon in, dan kijken we de dvd later thuis wel" laugh :D .

Nog wat leuks die avond: ik kon inprikken op de aanwezige geluidsinstallatie, maar de uitbater kreeg er geen geluid uit. De zaal was gloednieuw (tweede feestje daar) dus hij bellen met het installatiebedrijf, kwamen er niet uit. Dus ik maar even gaan kijken, blijkt de master van het mengpaneel dicht te staan laugh :D laugh :D
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 281
11-9-2013 14:21
Vorige week karaoke avond gehad voor de lokale middelbare school.
Groepjes van 6 tot 12 personen per keer, uiteraard moesten ze allemaal een microfoon hebben shut up :X
Heb het gelukkig tot 5 stuks kunnen beperken, vervolgens gaat men zingen met de microfoon op navelpiercing hoogte ashamed :$ ondanks de instructies hoe het wel moest voor aanvang. Vanzelfsprekend ging het niet hard genoeg en was die waardeloze SM58 niet bestand tegen rondzingen in de "Zwaai maar mee" stand sad :(

Gelukkig waren er enkele groepjes bij die de tekst wel konden meezingen en wisten hoe een microfoon werkte. Maar ik was blij toen het hele circus voorbij was en er gewoon plaatjes gedraaid konden worden laugh :D
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
11-9-2013 14:36

Bestek schreef:

vervolgens gaat men zingen met de microfoon op navelpiercing hoogte
Herkenbaar, al zie ik niet zoveel navelpiercings als jij blijkbaar laugh :D.

Als ze echt heel lullig gaan doen en luidkeels gaan verkondigen dat het aan de microfoon of het geluid ligt dat ze niet te verstaan zijn wil ik nog wel eens de microfoon pakken en rustig "test test... nee, het ligt niet aan de microfoon" door dat ding zeggen shut up :X
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)