Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 226 van 250)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
31-8-2013 10:43
Maar een lekker volume op de dansvloer is wel noodzakelijk om mensen te laten dansen. Als mensen amper kunnen horen welk nummer er op staat als ze aan het kletsen zijn wordt er niet gedanst.

Bovendien, ik had een HK audio lucas setje daar staan, geen line array wink ;) Zo'n setje staat niet snel zo hard dat mensen elkaar niet meer kunnen verstaan.

Ik heb ook met een andere hotelmanager wel eens een discussie gehad. Die kwam ook klagen dat hij gasten had die wilde slapen. Ik zei dat hij ook 150 gasten had die wilde feesten, en dat het bruidspaar daar flink wat geld voor moest betalen...

Moraal van het verhaal, als je van tevoren weet dat je zaal niet geschikt is voor een feestje na 12 uur, verhuur 'm dan ook niet voor een feestje na 12 uur.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Jan van DurenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-8-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 160
31-8-2013 12:16
Helemaal mee eens. Onze band werd ook eens ingehuurd voor een bruiloft. Tijdens de soundcheck !!! werd er al gepiept dat het te hard was. later op avond stond de eigenaresse zelf de hele tijd op de dansvloer en waren er zelfs hotelgasten komen kijken en luisteren.

Volume was de hele tijd net als bij andere optredens.

Tom schreef:

moeten ze maar zachtjes zingen..... laugh :D

Heb je enig idee hoeveel db's 100 man op een db meter kan zetten als ze een keeltje opzetten?
Ik moet nog eens zien hoe een uitbater dalle honderd gaat vertellen dat ze zachter moeten.

Nee, dan loopt hij liever naar jou razz :p

De zaal waar ik het ergste heb mee gemaakt, was deze foto genomen.
Ze hadden een toespraak, welke te hard was,
Ze hadden een erg leuke artieste die erg leuk zong,
En dan hadden ze nog mij.....
Alles moest zachter dan zacht na 11uur.
En op een gegeven moement moest ik van de uitbaatster omroepen dat de gasten zachter moesten doen shocked 8O
Maar ja een super bruiloft met 200 stuks 100% Amsterdammers (brandweer mentaliteit),
doe je best......

Rond twaalf uur zij de uitbaatster dat de muziek nu alleen nog maar op achtergrond sterkte mocht, feest was tot 1 uur.
Dus ik heb het bruidspaar laten kiezen, en die zeiden, we komen hier nooit meer, ik dus ook niet shut up :X
Deze knop?? Dat is de talentknop!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
31-8-2013 12:31
Bij een band is het inderdaad nog erger, zeker als er ook een drummer bij is. Dan kan het gewoon niet zachter, simpel.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
31-8-2013 17:04
Commerciele drummers kunnen heel zacht spelen hoor, denk maar eens aan jazz muziek.
Ik heb een drummer in de familie maar die speelt ook alleen maar heel heel hard wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
5-9-2013 13:52
Met een vaste band naar een kermistent. Het verzoek smiddags de pa klaar te hebben staan zodat de band die smiddags speelt kan inprikken, zo gezegd zo gedaan. Niks geen ergenis. Tot de geluidsman van dienst er werkelijk een "pannenkoek" geluid uit weet te krijgen en chagerijnig staat te zweten achter z'n mixer. Uiteraard krijgt ons pa systeem en wij de schuld hiervan. Ik ben gek en zal geen verstand van geluid hebben kreeg ik te horen toen ik er wat van zei. Ook het gebruikte systeem zou veel te weinig zijn voor de tent. Ahgrrr!
Ook de organisatie kwijt twijfels en komt kijken..

Vervolgens savonds een perfect optreden van onze eigen band en een lekkere dikke strakke mix neergezet. Waar veel mensen uit het publiek reageren dat het geluid dusdanig beter is dan de band smiddags. Dit met exact de zelfde set + settings.

Resultaat: band, organisatie, en publiek blij :) Stiekum enkele complimenten binnen gesleept.

(Pannenkoek geluid betekend bij mij niet goed, maar vooral platgecomprest!) En dan zou er geen dynamiek in onze set zitten..
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
5-9-2013 14:55
Je had natuurlijk ook aan je collega kunnen vragen of je het 5 minuten ook even mocht proberen om er goed geluid uit te krijgen.......
Iedereen was daar bij gebaad geweest als het beter had geklonken.
En tegen je collega houd je naar buiten de hand boven het hoofd door te zeggen: het was voor hem een installatie die hij niet gewend was.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
5-9-2013 15:16

Tom schreef:

Je had natuurlijk ook aan je collega kunnen vragen of je het 5 minuten ook even mocht proberen om er goed geluid uit te krijgen.......
Iedereen was daar bij gebaad geweest als het beter had geklonken.
En tegen je collega houd je naar buiten de hand boven het hoofd door te zeggen: het was voor hem een installatie die hij niet gewend was.
Zowel ik, als een collega van ons hebben dat aangeboden. Echter had de geluidsman van dienst hier geen behoefte aan. Diverse dingen aangeboden om te helpen maar dat wou men niet. Daarnaast hadden de jongens een der mate houding dat wij er ook klaar mee waren. Niet alleen ik, maar ook mijn werkgever op dat moment.

Daarnaast, als je werkelijk alles in de compressie jaagt, en gewoonweg de mix niet klopt (een zangeres die je niet hoort) maar wel heel veel laag uitsturen. Dat ligt heus niet aan het pa systeem.

Als laatste heb ik enkele tips gegeven. Maar men vond het niet nodig hier wat mee te doen. Dan houd mijn/onze invloed een keer op.

Tot hier mijn frustratie :)
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
5-9-2013 18:53
Is vaak ook gewoon een truuk omdat ze hun eigen set willen neerpoten en dus de "concurrentie" hun set zo ruk mogelijk laten klinken.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
6-9-2013 17:57

bomdes schreef:

Is vaak ook gewoon een truuk omdat ze hun eigen set willen neerpoten en dus de "concurrentie" hun set zo ruk mogelijk laten klinken.
Mooi waardeloze houding van een PA bedrijf! Zij worden ingehuurd door de band.. om hun show van techniek te voorzien!
Roeien met de riemen die je aangerijkt krijgt! Als je het idee krijgt.. ik laat het ruk klinken.. misschien staan wij er volgend jaar wel.. ja dag! Reacties uit de zaal.. slechte band ofniet.. is de microfoon van de zangeres kapot? Doen je speakers het niet?

Ik was knorrepot zn opdrachtgever. Ik had drie podia die dag tijdens de volksfeesten. Overal was het prima.. op het optreden na van de gast technici met eigen podium apparatuur en mixer.

Ik had nog een ingehuurde geluidsman staan, welke ook wel eens voor betreffend bedrijf werkt.. maar ook hij mocht niet een nummertje mixen om te laten zien dat ze "verkeerd" bezig waren!

Dan houdt het op en overleg ik met organisatie, het ligt niet aan mij, maar aan betreffende geluidsman.. Wij hebben ons best gedaan.. en vanavond maken wij het wel waar op dezelfde set!
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
6-9-2013 21:31
Zeker en vast een kakhouding, maar ik heb het nog meegemaakt.

Omgekeerd ook hoor. Er staat een frontsyteem, wij prikken met onze set in, maar de processor settings zijn zo fout als iet. Overduidelijk faseverschil, time aligment compleet fout waardoor er amper bas uit komt. Maar ons toegang geven tot de processor? Ho maar! "EQ het maar zoals ge het wilt, maar aan men versterkers komt ge ni aan"
Vlak voor een band die ze zelf mixen zie ik ze dan op al hun I-Tech's een andere setting laden en dan maar tegen de organisator lullen dat "hun mengtafel echt wel beter is, je hoort het toch zo".

Fairplay is vaak ver zoek in het middensegment...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)