Forum > Algemeen Forum

Drive-in show websites

(630 reacties. Pagina 59 van 64)
Moderator(s): Dré
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
9-8-2013 14:53
Ja op de zaak IE8 (Windows XP nieuwere IE niet mogelijk), hoeken maken verder niet uit maar viel mij op. Mijn website heeft ook ronde hoeken in afbeeldingen en die doen het ook prima in IE8 en ouder. Ik gebruik geen WP maar bouw zelf op basis van PHP, CSS, mySQL en hulp van een bevriend webdeveloper.

Mijn browser voorkeur is toch Firefox en ik heb de laatste versie 23.0. Op zowel Windows XP als ook thuis op Windows 7 en Ubuntu 13.04 (Linux) met deze versie van Firefox geen header foto. Wordt nog even door testen maar waar te beginnen is lastig als je zelf het probleem niet kan reproduceren. Het probleem kan zitten in conflicten tussen jquery en het theme o.a.

Misschien heb je hier wat aan
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
9-8-2013 15:48
Allereerst hartelijk dank voor je moeite, maar het is zeer vreemd inderdaad. Ik heb hier ook FF 23 op staan, geen problemen. Aan je screenshot te zien geeft hij de loader wel weer maar de afbeeldingen niet... zijn er meer mensen met dit probleem?

Voor wat betreft die ronde hoeken, zijn die bij jou vormgegeven met (alleen) CSS? IE8 ondersteund de border-radius eigenschap toch niet?
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
EddyCStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-12-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 75
9-8-2013 15:57
Op Mac in Safari 6.0.5 en Firefox 23 wordt de website goed getoond. Met afgeronde hoeken happy :)
--- DB CoolCapies Sound System --- specialiteit goet - foud feestjes !!!
BGijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2005
Laatste: 6-10-2019
Berichten: 84
9-8-2013 16:18

djbirdie schreef:

Vorige week is onze nieuwe website online gegaan:
nielsentim.nl

De vorige website had ik zelf in iWeb gemaakt. Het wijzigen van teksten e.d. was erg omslachtig en het uiterlijk kon eigenlijk niet meer. Omdat ik zelf niet de kennis heb om een goede website te ontwerpen en technisch te realiseren hebben we dat uitbesteed. De content kunnen we uiteraard gemakkelijk via het CMS wijzigen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Ik heb een redelijk groot beeldscherm en bekijk veel pagina's daarom op 75%.
Bij deze site verandert de headerfoto niet mee in grootte waardoor nog steeds het halve beelscherm met foto gevuld is.
In heaven is no beer, so let's drink it here!!!
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
9-8-2013 17:00

YourLiVe schreef:

Voor wat betreft die ronde hoeken, zijn die bij jou vormgegeven met (alleen) CSS? IE8 ondersteund de border-radius eigenschap toch niet?
Nee, CSS i.c.m. transparante png overlay afbeeldingen. Dit op advies van die webdeveloper om er zeker van te zijn dat het altijd werkt en niet afhankelijk te zijn van een webbrowser (en de nukken). In dit geval de oudere browsers en/of die (nog) geen W3C border radius ondersteunen/anders implementeren (o.a. Firefox). Hij geeft aan dat er anders veel van zijn opdrachtgevers over vallen als hun website er verschillend uitziet bij hun klanten ongeacht de browser en dat "gezeik" voorkomt hij op deze manier.
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
12-8-2013 07:48
Je kan het ook voorkomen door vooraf te melden wat je ondersteunt en waar het mis zal gaan.
IE8 mist gewoon wat dingen zoals schaduwen en ronde hoeken... tja, daar ga ik ook geen andere oplossing voor verzinnen.

Hoe oud is die browser nu ook... 10 jaar? Vista en 7 kunnen allebei minstens 9 draaien, dan is het oke, XP is ondertussen 13 jaar oud(!)
vaj-ta-lie-tie
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
12-8-2013 08:03
Ik ook niet hoor. Gelukkig was IE8 een van de beste versies van IE, die geeft websites vrijwel altijd weer zoals ze bedoeld zijn. Voor IE9 heb ik regelmatig aparte CSS moeten schrijven en IE7 was helemaal een ramp (maar die ondersteun ik niet meer).

IE8 geeft dan wel geen ronde hoeken, schaduwen en andere CSS3 dingen weer maar dat zijn puur design dingetjes, de functionaliteit van de site zal er niet minder op worden als je dat niet ziet.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
12-8-2013 08:54

YourLiVe schreef:

Ik ook niet hoor. Gelukkig was IE8 een van de beste versies van IE, die geeft websites vrijwel altijd weer zoals ze bedoeld zijn. Voor IE9 heb ik regelmatig aparte CSS moeten schrijven en IE7 was helemaal een ramp (maar die ondersteun ik niet meer).

IE8 geeft dan wel geen ronde hoeken, schaduwen en andere CSS3 dingen weer maar dat zijn puur design dingetjes, de functionaliteit van de site zal er niet minder op worden als je dat niet ziet.
IE9 eigenlijk nooit problemen mee, IE10 ook niet (behalve met een of ander filter ding). Enige waarbij ik bij IE8 rekening hou is een fallback voor rgba kleuren, omdat je anders een blanco vlak krijgt :p
vaj-ta-lie-tie
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
12-8-2013 09:06
Ik heb de laatste tijd vaker problemen met Firefox dan met IE. Dat gaat dan meestal over margin of padding, zo is het menu op mijn nieuwste site niet helemaal zoals ik het wil omdat de breedte niet 100% gelijk is in verschillende browsers.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
12-8-2013 09:46

Roeltje schreef:

Hoe oud is die browser nu ook... 10 jaar? Vista en 7 kunnen allebei minstens 9 draaien, dan is het oke, XP is ondertussen 13 jaar oud(!)
IE8 is volgens Wikipedia geïntroduceerd in 2009. 4 jaar dus.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)