Forum > Algemeen Forum

Drive-in show websites

(630 reacties. Pagina 57 van 64)
Moderator(s): Dré
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
30-7-2013 16:25
Er is een verschil tussen wordpress installeren en een skin kiezen
en echt wordpress "ontwikkelen"

Dat eerste is niet moeilijk, maar echt modules ontwikkelen naar je eigen noden is niet zo evident.

En er zijn ook veel mensen die er in slagen in wordpress een lelijke site te maken
www.bigsoundsystems.be
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
30-7-2013 16:52

YourLiVe schreef:

Nou dat is niet mijn ervaring hoor, de meeste webdesign bureaus die ik ken maken alleen de website. Logo's en huisstijl ontwerpen is weer een heel ander vak, maar ik ken diverse ontwerpers die voor minder dan € 100,00 prima logo's maken, en voor een paar tientjes extra ook het ontwerp voor visitekaartjes, briefpapier en eventueel enveloppen erbij.
En spreken we dan over echte ontwerpers, of jef klak die voor het avondeten even je kaartje maakt.
100EUR voor een logo, kom zeg. Een werkuur kost redelijkerwijs pakweg 35EUR, daar heb je 3 werkuren voor. Trek er al zeker 1 af voor een voorstudie te maken en je hele proces van ontwerpen en afleveren mag nog 2u duren. Dan moet je toch wel echt met templating gaan werken, of je rekent gewoon belachelijk weinig aan.

En idd, gewoon ergens een skin kopen/downloaden en er content in duwen kan iedereen. Echt met Wordpress of Drupal een site ontwikkelen, daar kruipen aardig wat uren in als je iets op maat wilt. Zelfs al gaat het gewoon puur om maatwerk voor het grafisch ontwerp van de site.
De meeste die ik ken bieden een pakket aan, een huisstijl met logo/print media en bijhorende website. En ja, dan ben je 1500-2000EUR voor alles kwijt. Maar als je dan gaat rekenen dat ze voor 1500EUR eigenlijk 45 werkuren rekenen, dan wil dat zeggen dat ze pakweg een week 1 persoon betalen om jouw website/logo/huisstijl te maken. Eerlijk gezegd is dat helemaal niet "duur" voor maatwerk.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
30-7-2013 18:45

bomdes schreef:

En spreken we dan over echte ontwerpers, of jef klak die voor het avondeten even je kaartje maakt.
Nope, professionele ontwerpers. Persoonlijk vind ik de ontwerpen van Esther Designs vaak erg sterk, en daar betaal je slechts € 65,00 voor een logo en € 125,00 voor een compleet huisstijl pakket.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
30-7-2013 20:20
Kijk zo kan het ook.
Wedden dat ze het lekker druk heeft, en er lekker van kan leven?
Tikt toch per klant tussen de 100 en de 200 euro, à laten we zeggen 40 euro per uur moet toch binnen 5 uur te doen zijn voor alles bij elkaar.

Afmetingen voor brieven en briefpapier veranderen niet zo snel.
Dus als je eenmaal je formats een beetje voor elkaar hebt, kan je met een goede computer heel snel leuke (maatwerk) dingen maken.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
30-7-2013 20:50
Ho ho niet zo optimistisch rekenen he wink ;) Ze rekent € 65,00 voor een logo (ex BTW) en € 125,00 voor een compleet huisstijlpakket. In zo'n pakket zit het ontwerpen van een logo al inbegrepen.

Klanten willen toch vaak nog wat details veranderd hebben dus die € 40,00 per uur haalt ze niet, al heb ik geen idee hoe lang zij met zo'n logootje bezig is.

Bij mij is de instapprijs van een basic Wordpress website € 199,00 ex BTW, dan ga ik ervan uit dat ik er een uurtje of 7 a 8 mee bezig ben. Dit is dus echt een basic site, meestal wordt de website wat duurder omdat klanten er vaak ook dingen als een zoekmachine, fotoslider, foto album, social media buttons enzovoorts bij willen. Dat is dus niet inbegrepen in dat pakket.

De klant dient in dat geval ook zelf alle content op de site te plaatsen, ik maak alleen de template (wel custom made, dus geen standaard template).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
7-8-2013 12:56
Hier mag je voor een Wordpress site wel wat meer aftikken... al zijn dat vaak wel wat technischere toestanden en soms ook dingen waarvoor je eigenlijk geen WP moet gebruiken, maar we dat toch voor elkaar krijgen :p

Alleen voor site overigens, geen huisstijl ofzo
vaj-ta-lie-tie
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
7-8-2013 14:13
En terecht ook. 199EUR voor een site waar je 8u aan werkt, dan heb je 25EUR per uur ex BTW. Op zich wel redelijk, maar dan hou je geen rekening met materiaalkosten en operationele kosten.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
8-8-2013 10:23
Klopt, is eigenlijk ook niet helemaal een eerlijke prijs. Ik doe webdesign erbij om door de week ook wat te verdienen, mijn dj werk is mijn hoofdinkomen en daar worden alle vaste kosten van betaald.

Mijn webdesign werk kost me bovendien geen cent extra. Ik heb mijn eigen websites sowieso altijd al zelf ontworpen en onderhouden dus software zoals photoshop heb ik toch nodig, en een computer uiteraard ook.

Ik ben ook nog een redelijke beginner wat webdesign betreft hoor, tot 2 jaar geleden had ik nog nooit van Wordpress gehoord wink ;) Pas toen ik teksten ging schrijven voor een klant die met Wordpress werkte ben ik daarmee in aanraking gekomen, en toen diezelfde klant wat websites wilde laten maken ben ik me daar wat meer in gaan verdiepen.

Eerst gebruikte ik gewoon gratis themes, maar daar moest regelmatig wat aan aangepast worden en zo leerde ik er steeds beter mee omgaan. Op een gegeven moment heb ik een standaard framework laten maken en sindsdien bouw ik zelf themes (van dat originele framework is weinig meer over wink ;) )

Maar goed, omdat ik nog geen honderden sites in Wordpress heb gebouwd ben ik daar nog wat meer uurtjes mee kwijt dan iemand die die routine al wel heeft. Vooral als een klant iets wil wat ik nog niet eerder gemaakt heb kan daar belachelijk veel tijd in gaan zitten, maar dat zie ik dan maar als studiekosten razz :p

In principe reken ik € 35,00 per uur voor webdesign en onderhoud maar in de praktijk komt dat nog vaak wat lager uit.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
8-8-2013 17:31
Ik ben op dit moment druk bezig met de afronding van een nieuwe website : www.bruiloftdj.net.

Nog niet alle content staat erin maar de layout is al wel af en ik ben erg nieuwsgierig naar jullie reacties dus ik post m toch alvast razz :p Is overigens voor de verandering ook in Wordpress gemaakt (normaal maak ik mijn eigen websites gewoon in HTML).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
8-8-2013 18:43
Structureel is het wel netjes, maar

- Het roze is té roze, ik vind het echt kinderdisco-agressief
- Het menu is een beetje saai, zowal qua font als qua kleurzetting, en wat mij betreft net te klein qua lettertype om een goed zichtbaar menu te zijn

Terug naar forum Reageer (zonder quote)