Forum > Algemeen Forum

PA markt Houten 2013

(69 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
17-3-2013 00:34
Ook dit jaar op de martk weer een erg leuke dag gehad. In tegenstelling tot vorig jaar waar ik eigenlijk geen leuke dingen ben tegen gekomen, ben ik dit jaar samen met mijn collega gegaan en hebben we in de bus moeten puzzelen om alles er enigszins netje in te krijgen. Uitiendelijk thuis gekomen met
12 x Soft steels
25 x Shackels
1 x Blacklight 250 watt, waar of de lamp van stuk is, (gaat na 2 minuten branden uit), of een ander probleem heeft
1 x Martin magnum rookmachine
2 x Rookvloeistof 9,5 L.
2 x Harting spin in
1 x Inkel versterker om thuis een paar extra luidsprekertjes te hangen
2 x Manfrotto statief. (vermoedelijk de 126 BSU)
2 x krat met vanalles.
3 x flightcase van 60 x 60 x 120
6 x 1000w Pc/Fresnel lampjes, welke we verspreid over 3 stands gekocht/ compleet gemaakt hebben met nieuwe lampen, missende stekkers en andere kleine gebreken.
En de laatste deal was de mooiste, €10 gekregen om 2 belachelijk grote zware en ongelakte luidsprekers mee te nemen. Staan nu op zijn kop in de opslag dienst te doen als extra werkbanken. Bleek een prima werkhoogte te zijn laugh :D.

Kwa prijzen heb ik eigenlijk nergens gemerkt dat mensen niet wilde zakken, maar ligt misschien ook aan de items die we gekocht hebben. Wel nog gekeken of er ergens wat led parretjes te koop maren, maar deze waren erg schaars of erg aan de prijs. Denk dat het ook te maken heeft met wat je koopt. Bij AED belgie was de flightcase met kleurenfilters wat aan de dure kant. Vooral omdat we alleen in flightcase echt konden gebruiken. Echter bleek na even kletsen dat alleen de kist zonder filters voor 1/3 van de prijs gekocht kon worden.

Simonrio schreef:

Enige waar ik niet voor geslaagd ben is 3x 2 meter truss en trussadapters.
Wij ook niet. Wel een standhouder gesproken welke vertelde dat dit jaar niemand truss meegenomen heeft omdat andere jaren de truss erg slecht verkocht. Dit kan komen omdat truss op de PA markt in vergelijking met ander materialen altijd redelijk aan de prijs is.
Lost in Music
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
17-3-2013 03:56

Tom schreef:

En Rob heeft weer 1200's ingeslagen, 6 of 8 stuks, ben de tel kwijt geraakt happy :)
Het zijn er maar 6.

Helaas geen nieuwe stofkappen meer te vinden, dat is klaar.

Heb ook een behringer dcx2496 drive gekocht met defecte output voor 2 tientjes voor in mijn home rack.
Maar hij doet het eigenlijk prima, die gaat niet meer weg hier. Er zat wel een lock code op maar na de 2 page knopjes ingedrukt te houden bij het aanzetten is de factory reset gedaan en klaar voor gebruik.
https://lh4.googleusercontent.com/-fx74vkpbCsU/UUUvFCiq7bI/AAAAAAAAAak/93DKG2ZFi5o/s640/IMG_4098.JPG

Geen krasje en van binnen brand schoon!

Dat is het leuke van deze beurs, iets wat je niet nodig hebt toch voor weinig kan halen.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
GreendiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2010
Laatste: 30-3-2024
Berichten: 175
17-3-2013 16:30

Simonrio schreef:

Dit jaar voor het eerst naar de PA markt geweest. Door Greendiek aangepraat om er toch heen te gaan. wink ;)
Hoi Simon,

Ik ben blij om te horen dat het je zo goed is bevallen. Je hebt een flinke buit zo te zien.

Ik ben ook wel redelijk geslaagd. Helaas niet alles gevonden waar ik naar op zoek was.

1x showtec z300 II inclusief flightcase
1x 4he flightcase
1x DMX splitter (1 in 6 uit)
2x showtec star sky 2 (met werk, bij allebij de doeken is er 1 kring kapot. Binnenkort even doormeten om het kapotte ledje te vinden).

Waar ik helaas niet voor geslaagd ben:
4 showtec led parren (zwarte)
3 lichtstatieven inclusief t-bar
1x spiegelbol met motor
2x goedkope actieve monitor (10" hooguit)
2x 1 meter truss op grote voet.

Moet er wel bij zeggen, ik was van kwart voor 10 tot half 1 binnen. Daarna moest ik weer weg ivm een klus gister avond.

Viel me wel op dat er weer een heleboel nieuwe spullen aanwezig waren, maar ook 2e (of 3e hands?) spullen die werden aangeboden voor bijna de nieuwprijs of meer. Aan de andere kant: ik heb zelf erg leuke dealtjes gemaakt, en meerden om me heen leuke dealtjes horen maken. Heb me alleen verbaast over de vraagprijzen van de draadloze microfoons (oude frequentie). Sennheiser ew100 g1 - nee meneer, deze gaan niet weg voor minder dan 200 euro per stuk, dit zijn ze zeker waard! Ook bij 2/3 stands gehad: draadloze microfoons zgan in de doos in de nieuwe frequentie, maar bij het openen van de doos bleek er ineens het oude type (oude frequenties) in te zitten. Ben wel even boos geworden op de verkoper, maar deze lachte alleen. Dan neem je ze toch niet, voor jou 10 anderen.

Verder nog wel een aantal bekenden gezien/gesproken.

@tom ik sprak je nog aan, maar je keek me aan alsof je water zag branden. Je stelde nog net niet de vraag hoe ik je naam wist, was je zo diep in gedachten? wink ;)

In ieder geval: volgend jaar weer!
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
17-3-2013 20:52

Greendiek schreef:

bij 2/3 stands gehad: draadloze microfoons zgan in de doos in de nieuwe frequentie, maar bij het openen van de doos bleek er ineens het oude type (oude frequenties) in te zitten. Ben wel even boos geworden op de verkoper, maar deze lachte alleen. Dan neem je ze toch niet, voor jou 10 anderen.
Weet je nog wie dat waren, misschien zou de organisator hen een volgende keer wel eens de toegang kunnen ontzeggen.
Volgens mij is dit namelijk pure oplichting!
Alles komt goed....
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
17-3-2013 21:47
het is inderdaad wat minder netjes.
Beter is om daar ter plaatse meteen een klacht voer in te dienen.
Achteraf zonder verdere bewijsvoering is het jouw woord tegen het woord van een ander.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 694
18-3-2013 11:47
Heb ook een leuk dagje gehad, een hoop bekenden gezien en een paar geniale aankopen in de categorie "voor dat geld.."
Natuurlijk niet de dingen gekocht waar ik eigenlijk voor kwam, maar dat lag meer aan mij dan aan het aanbod..

oa een setje JBL SoundPower (what else laugh :D ) toppen voor dumpprijsje, een Martin 2518 DMX controller en nog wat dingetjes.

Ik zag net in het dagverslag op de site van de PA-markt dat er 21 september misschien nog een editie komt... ga ik zeker weer heen!
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 430
19-3-2013 12:13

nijhuisr schreef:

Tom schreef:

En Rob heeft weer 1200's ingeslagen, 6 of 8 stuks, ben de tel kwijt geraakt happy :)
Het zijn er maar 6.
Komt er weer een mooi klus projectje aan? Sl's in funky kleurtjes en flashy lampjes? happy :)
The return of the BoomBap
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 8-5-2024
Berichten: 1855
19-3-2013 12:37
Leuke dag gehad (inmiddels alweer de 8e keer voor mij?) maar het viel me op dat er i.t.t. voorgaande jaren weinig verkocht werd. Er waren voornamelijk kijkers aanwezig en vooral de grotere objecten bleven staan. Sprak enkele collega bedrijven/collega's die producten aanboden tegen dumpprijzen (Lees: Nieuwe GLP washes voor 300,-/stuk of Martin kopien voor 150,- stuk) en deze konden aan het eind v/d dag weer terug in de opslag.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
19-3-2013 21:15

Tom schreef:

bomdes schreef:

CDJ100 zal je wel bedoelen, kan me niet inbeelden dat CDJ1000 aan 25EUR niet verkocht geraakt :p
Het waren 1000's
Voor € 25 een CDJ-1000? Dan is het of een MK1 (die wil niemand nog hebben) of een héél gare MK2, of gejat. Als iets té goedkoop is dan worden mensen terecht achterdochtig.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DjgysStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2008
Laatste: 18-6-2014
Berichten: 99
19-3-2013 22:14
ik heb een paar dingen gekocht.

Flightcase140x60x60 ongeveer 65€
2x statief voor T4 Parren 100€
2x windup tussenpaaltjes 40€
Flightcase voor truss pennen 30€
Flightcase ???? 10€razz :p
Showtec LED Operator 1 + Showtec scanmaster 2 mk2 25€
2x Solton EL12/2 300W 150€

die solton speakers heeft iemand daar ervaring mee.
ik heb nu JB systems PL-12, zullen die soltons veel beter zijn ?

gr Gijs wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)