Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 216 van 250)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 9470
2-11-2012 17:09
en wie zegt dat de speaker van je telefoon niet gekleurd is?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 1593
2-11-2012 17:48
Tom, je hebt het woordje "illusie" gemist... ;-)
't is maar een hobby...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 9470
2-11-2012 20:41
tja, ik heb gekalibreerde meetapparatuur, en weet wat dat kost.
Daarom reageer ik misschien een beetje te snel op kort door de bocht oplossingen happy :)

Deze apparatuur gebruik ik om ringleiding keuringen uit te voeren voor de NVVS.
Bijkomend voordeel is dat je dit ook kunt gebruiken om speakers en geluidsinstallaties te testen sneaky :V
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 13459
5-11-2012 14:53

Tom schreef:

tja, ik heb gekalibreerde meetapparatuur, en weet wat dat kost.
Daarom reageer ik misschien een beetje te snel op kort door de bocht oplossingen happy :)
Joep maakte overduidelijk een grapje Tom.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 9470
5-11-2012 21:14
Ik zie wel eens vaker niet de intonatie in de tekst happy :)
Dat is het lastige van het geschreven woord.

Zelf heb ik daar ook wel eens last van dat i iets goed bedoelt schrijf, en dat het verkeerd wordt uitgelegd.
Enfin, het is een hele kunst om dat altijd maar precies goed te doen, zo is in de aflopen meer dan 10 jaar New-line forummen wel gebleken.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
7-11-2012 11:59
Overbodig omeen topic over de maken, maar past wel hier:

Voor de mensen die ook wel eens een drive-in verzorgen... Ik heb een boekingsaanvraag voor een huwelijksfeest op een locatie met de volgende eisen: het feest is op de eerste verdieping, geen lift aanwezig. Geluidslimiet voor de feestavond is 85dB (vraag me af waar dit gemeten wordt, maar goed)! Ze willen wel feest- en dansmuziek.

Uit de folder (lachwekkend gewoon):
-Maximale geluidssterkte is 85 dB (dit is normaal)
-Vertel aan de dj of band, dat zij in het bovenrestaurant spelen, zodat zij rekening kunnen houden met de tijd die zij nodig hebben om op te bouwen;
-In ons pand is geen lift aanwezig, de band dient hier terdege rekening mee te houden.
-Voorts bestaat er geen mogelijkheid dat ons personeel de band helpt opbouwen of
afbreken.
-De bovenverdieping is zeer geluidsdragend, zodat zij niet te veel boxen meenemen.

Dit klinkt als een avond waarbij je meer energie kwijt bent met mensen tevreden stellen dan met het werkelijke draaien van muziek. 85 decibel is een voorbij rijdende auto... of geluid op een gemiddeld kantoor. Stel je voor dat er iemand niest op de dansvloer, dan hoor je de muziek niet meer! Wellicht allemaal de schoenen uit doen? Oftewel, 85dB is toch een onmogelijke eis? Met 100dB heb ik geen probleem, daar kan je je nog op instellen, maar 85dB is fluisterstilte. Wat zouden jullie doen?
DjREsound
PatrickvHaeftenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-6-2011
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 123
7-11-2012 12:02
Dit is best lachwekkend eigenlijk laugh :D
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 14-6-2024
Berichten: 2052
7-11-2012 12:04
Als je nog tijd hebt gaan kijken bij het eerste de beste feestje op die locatie.
Kan je gelijk afwegen hoe heet de soep gegeten wordt.
95 zou meer reeel zijn, 85 is erg weinig, maar zal uit de arbeidswet komen. Eenvoudige besparing om geen gehoorbescherming aan het personeel te hoeven geven.
Als dat de reden is, kan je trouwens gewoon een doosje oordoppen meenemen wink ;)
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
7-11-2012 12:46
In relatie tot de trap en geen lift is het wel handig dat er weinig mee hoeft, gewoon mijn koptelfoon wat harder zetten en ik heb meteen geluid voor de zaal!

Alle gekheid op een stokkie. Het is denk ik belangrijk om de muziek te spreiden rondom de dansvloer, anders houd je helemaal niets over. Ik zat te denken aan 4 EV SX300 rondom de dansvloer en dan op standje 0,0 draaien. Of zou ik te weinig laag overhouden dan?
DjREsound
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 390
7-11-2012 12:49
Ik ben in mijn leven te vaak op dat soort moeilijke locaties geweest. Van kelders tot idd verdiepingen zonder lift met wenteltrap, tot wel eenlift maar aan de andere kant van het pand en dan door allemaal smalle gangetjes en andere zaaltjes moeten die al ingericht of bezet zijn voor een ander feestje of nog erger een toespraak, zodat je geen lawaai kunt maken, in tijdnood komt of juist veel te vroeg aanwezig moet zijn. Tot plekken waar je een kilometer moet lopen omdat de locatie alleen maar bereikbaar is als je met geweld paaltjes uit het beton zou rammen. (hoe doet de brandweer dat evt?) Zelf (extra) personeel mee nemen om te sjouwen wordt over het algemeen prijstechnisch niet gewaardeerd.

Hulp op locatie is er vaak wel bij opbouwen, maar bij breken is iedereen foetsie zodat jij in je eentje een ev mt 2 set de trap af kan sjouwen of nog erger de trap op!

Alleen al deze feiten hebben mij doen besluiten om niet meer naar dat soort onmogelijke locaties af te reizen. Of het moet wel voor heel goede bekenden zijn. Prijs aanpassen heeft meestal geen zin, en behalve (misschien) iets meer geld in je zak, levert het je nog steeds het werk en de ergernissen op.

Afgezien van de ronduit belachelijke db eis, zou ik lekker dank je wel zeggen. Willen ze wel met alle geweld jou als dj. Andere locatie eisen.

(ik snap trouwens nog steeds de locaties niet die vaak wel mooi en deftig zijn, vaak meerdere keren per week iets georganiseerd wordt, en de routing voor techniek niet voor elkaar hebben. Soms denken die uitbaters gewoon dat wij een soort van secundaire slaven zijn. Het eten en drinken wordt goed betaald, maar het amusement geeft in hun ogen geen meerwaarde, terwijl je toch samen je best doet om het evenement(je) tot een geslaagd succes te laten komen.

Klunz
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)