Forum > Algemeen Forum

Achter dieven van je spullen aan?

(44 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
3-9-2012 17:58

PvG schreef:

Vraag aan degenen die de gps tracker oplossing niet zien zitten: wat is volgens jullie een betere manier om de kans te vergroten dat je gestolen spullen terugkomen?
De beste kans: meer borg vragen dan het waard is.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 1593
3-9-2012 18:08
Als het gaat om een gelegenheidsdief werkt borg niet...
't is maar een hobby...
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
3-9-2012 18:33
Meer borg dan het waard is...

Dank voor het huren van deze pioneer dj set.. dat wordt dan 5000 euro borg.. laugh :D
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
3-9-2012 19:53
ja, dat moet dan maar.
Als iedereen dat nu doet, dan ontmoedig je met 100% het niet terugbrengen.
Het hoeft natuurlijk niet de verkoopprijs te zijn.
De meeste verhuurbedrijven kunnen de spullen voor inkoop krijgen, en dat lijkt me een heel reële borg.
En als men dat niet op tafel wil/kan leggen moet men maar wat goedkopers uitzoeken.

Serieuze huurders die een 2000 set willen huren,
hebben hier meestal een dj bij met een gelijksoortig prijskaartje dus dat moeten ze wel kunnen betalen.
Anders is het alleen maar het grote pik verhaal, en dan moeten ze ook maar het geld neerleggen.

Ik verhuur (lees: geef mee) alleen kleine dingen zoals een rookdoos, ringleiding set, en dat soort dingen.
Het duurste een ringleiding set betaald men 500 euro borg.
De borg is dan nooit een probleem, en als dat wel een probleem is, dan spijt het me.

Meestal is er ook een reden als de borg dan een probleem vormt sneaky :V

Elke vorm van legitimatie kan vervalst zijn, zo ook bankafschriften, uittreksels enzovoorts.
Als een kwaadwillende op de weg is voor de boel op te lichten, gaan ze in één dag 5 of 10 adressen af met die valse papieren,
wippen het hele zooitje de grens over, container in, en de boot op.
En je hoort er nooit meer iets van.

Lees voor de grap maar eens bij de kvk de laatste tijd over oplichter praktijken.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MartinusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2006
Laatste: 23-6-2021
Berichten: 118
3-9-2012 20:08

Tom schreef:

ja, dat moet dan maar.
Ik denk dat dat te makkelijk gedacht is. Ik neem aan dat je niet echt verwacht dat alle bedrijven daarin meegaan, de grotere verhuurbedrijven al helemaal niet. Dus krijg je daarmee een oneerlijke concurrentiestrijd met het kleine bedrijf als benadeelde. Veel klanten zullen dergelijke borgsommen gewoon niet waarderen (en dan bedoel ik niet die 500 euro op een ringleidingset, maar meer een "dekkende borg" op een CDJ2000 set) en dus naar het grote, vertrouwde verhuurbedrijf stappen. Ikzelf zou een megaborg ook niet waarderen, wil gewoon mijn setje kunnen huren, paar honderd euro borg (maximaal) neerleggen en morgen terugkomen...

De enige manier waarop je zo'n borg zou kunnen vragen is als je er een heel aantrekkelijke korting tegenover zet, maar heeft het dan nog wel zoveel zin om te verhuren?
"Luck is when preparation meets opportunity" (Seneca)
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
3-9-2012 20:31

Tom schreef:

ja, dat moet dan maar.
Lijkt me lachen, ik wil graag 12 alpha beams 700, dj setje (3 cdj2000 x djm900) en nog 2 kabelkisten.

Dat word dan 20.000 borg.

Ehm, even mijn hypotheek verhogen...
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 1593
3-9-2012 20:33
Mijn samenvatting:
- Legitimatie is leuk, maar kan evengoed vals zijn.
- Kenteken van auto is ook leuk, maar kan gestolen zijn.
- Borg helpt, maar is vervelend voor je goede klanten.
- Controleren van referenties (bestaat de organisatie en/of herkent de locatie de boeking?): is extra werk, maar waarschijnlijk zeer effectief (besproken in ander topic).
- Alleen met bediening verhuren: ja, dat sluit een heleboel uit, maar is ook niet waterdicht voor de (gelegenheids-)dief.
- GPS-tracker: ook niet water dicht, maar het vergroot je kansen gestolen spullen terug te vinden als je snel handelt en het is het enige middel tegen de (gelegenheids-)dief.

Ik verhuur alleen met bediening, maar soms blijven je spullen toch onbeheerd achter: (lege) bus op het parkeerterrein, koffers tijdens het laden en lossen, PA die een nachtje blijft staan in een theater, enz. Een verborgen tracker geeft mij dan toch een beter gevoel.
't is maar een hobby...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
3-9-2012 21:26
Ach, als ze het spul zelfs van Obama kunnen jatten terwijl de secret service bewaakt, wat voor pretenties hebben wij dan nog?

Eindconclusie:
Als je voor meer dan een paar duizend aan spullen verhuurd met een niet toereikende borg,
aan een onbekende, dan lijkt het mij verstandig om eerst eens goed rond te vragen en dubbel te checken.

p.s. enig idee hoe makkelijk het is om een tracker te ontdekken?
Dat kun je al met mijn ringleidingreciever voor 75 euro inclusief BTW shut up :X
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 2057
3-9-2012 21:46
Uh Tom, als je tracker 1x per 10 minuten verbinding maakt, vind je die niet zo snel met een "zenderzoekertje".
Dan heb je hem eerder fysiek gevonden hoor...
Niet goed, wel hard!
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
3-9-2012 21:53
Jullie hebben het over serieuze huurders. Maar ik betaal nooit ergens borg. En als dat wel moet neem ik een bedrijf waar dat niet hoeft.
En volgens mij gaat dat in de hele pro branche zo.

Of hebben jullie het alleen over particulieren? Maar die zulle niet snel zoveel borg kunnen ophoesten.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)