Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 212 van 250)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
4-6-2012 16:25

big bang schreef:

YourLiVe schreef:

We zitten midden in een recesie en wil je graag aan het werk houden met een optreden
Whaha, die denkt dat hij Sinterklaas is ofzo? laugh :D. Überhaupt niet te beroerd zijn dat je die kwijt raakt, die had je toch nooit geboekt voor een fatsoenlijke prijs. Laat hem maar z'n neefje van 12 "aan het werk houden..."
Denk t... wel fijn dat hij snapt dat ik er ook nog wat aan wil verdienen... hij zou natuurlijk ook kunnen denken dat ik zo graag draai en zo weinig klussen heb dat ik het ook nog wel voor niets zou willen doen... voor de ervaring ofzo hahaha
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 9469
4-6-2012 23:25
De meerkosten zijn ook afhankelijk van de hulp die je ter plaatse krijgt,
maar ik reken nooit op hulp aan het einde van het feest.
Enfin, de trap "af" gaat meestal sneller sneaky :V
Maar ik reken altijd wel iets extra als er bijzondere omstandigheden zijn, anders gaat dat een heel eigen leven leiden.

En ja, in slechte tijden hebben we het wat rustiger, maar we blijven wel overeind als dat weer voorbij is, want als je altijd korting hebt gegeven, dan kan dat alleen nog maar meer worden, nooit minder.

Veel drive-in mannen maken de fout te denken dat ze het met een lagere prijs voor de reclame een keertje binnen halen,
en staan dan verbaast dat het de volgend keer weer mag, maar dan alleen voor die lagere prijs. shocked 8O
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
5-6-2012 00:03
Ik reken ook nooit op hulp aan het einde van het feest, daarom neem ik zelf een sjouwhulp mee als er trappen zijn. Maar ja, dat kost extra centjes en daar zijn klanten niet blij mee... moeten ze maar over nadenken voor ze de locatie kiezen.

Als de klant zelf iemand wil regelen vind ik dat ook prima, maar dan staat er wel in het contract op welke tijden diegene beschikbaar moet zijn (dus ook een uur na het feest als ik alles afgebroken heb) en dat diegene nuchter moet zijn. Als zij dat 1 van hun gasten willen aandoen moeten ze dat zelf weten. Is er aan het einde van de avond niemand meer beschikbaar? Dan laat ik desnoods iemand uit zn bed komen en bereken ik alles door aan de klant (en die rekening is heel wat hoger dan de normale kosten voor een sjouwhulp).

Dan heb je ook nog de mensen die denken dat "de horeca" of "de beveiligers" wel even meehelpen. Tuurlijk, die staan altijd te springen om te mogen helpen... niet dus.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
5-6-2012 11:59

YourLiVe schreef:

Dan heb je ook nog de mensen die denken dat "de horeca" of "de beveiligers" wel even meehelpen. Tuurlijk, die staan altijd te springen om te mogen helpen... niet dus.
Haha, ik heb 1x met 8 beveiligers een Turbo set afgebouwd die 5 hoog gestapeld stond. Idee van de organisatie zelf die de betreffende personen goed kende, moest ik de volgende dag niet meer terugkomen. Ging best vlot laugh :D , maar normaalgezien beter niet op rekenen idd razz :p .

Wat ik een paar jaar geleden verzonnen heb voor (trappen)sjouwers is gewoon borg rekenen á stagehand dagtarief keer gevraagd aantal personen. Sjouwers aanwezig? Prima en borg keurig terugstorten. Niet aanwezig volgens afspraak borg inhouden en probleem opgelost.

Het is dan niet zozeer om het centen krijgen maar werkt wel als een extra stimulans voor de organisatie om er zeker voor te zorgen dat de betreffende personen er ook echt zijn. Optie 2 is externe handjes gewoon weigeren, waar ik soms heel erg naar neig, maar da's ook niet fair ten opzichte van de mensen die hun zaakjes wél goed regelen.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
5-6-2012 14:00

CyberDance schreef:

Wat ik een paar jaar geleden verzonnen heb voor (trappen)sjouwers is gewoon borg rekenen á stagehand dagtarief keer gevraagd aantal personen. Sjouwers aanwezig? Prima en borg keurig terugstorten. Niet aanwezig volgens afspraak borg inhouden en probleem opgelost.
Maar hoe doe je dat dan als die sjouwers er na afloop niet meer zijn, of niet bepaald nuchter meer? Aan het begin van de avond is er altijd hulp zat, het gaat er juist om dat er na het feest niemand meer is... ga je dan je eigen mensen uit bed bellen of van een andere klus af trekken? En dat tegen het normale tarief?
Optie 2 is externe handjes gewoon weigeren, waar ik soms heel erg naar neig, maar da's ook niet fair ten opzichte van de mensen die hun zaakjes wél goed regelen.
Is ook wel zo maar ik heb het te vaak meegemaakt dat het dus niet goed geregeld is. Bovendien heb je veel meer aan je eigen sjouwhulpen omdat die meer kunnen dan alleen sjouwen (kabels aansluiten en oprollen bijvoorbeeld).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
5-6-2012 14:29

YourLiVe schreef:

Maar hoe doe je dat dan als die sjouwers er na afloop niet meer zijn, of niet bepaald nuchter meer? Aan het begin van de avond is er altijd hulp zat, het gaat er juist om dat er na het feest niemand meer is... ga je dan je eigen mensen uit bed bellen of van een andere klus af trekken? En dat tegen het normale tarief?
Zelf iemand bijregelen is dan de enige optie ja. Laatste optie is volgende dag terugkomen oid. Normale tarief is dan zeker niet meer van toepassing, maar met de stagehand dagprijs borg heb je het meeste wel gedekt sneaky :V .
Echter het feit dat men op voorhand pegels kwijt is die men niet terug dreigt te krijgen als ze hun zaakjes niet goed regelen doet wonderen voor wat betreft het zaakjes op orde hebben.

YourLiVe schreef:

Is ook wel zo maar ik heb het te vaak meegemaakt dat het dus niet goed geregeld is. Bovendien heb je veel meer aan je eigen sjouwhulpen omdat die meer kunnen dan alleen sjouwen (kabels aansluiten en oprollen bijvoorbeeld).
Klopt, is ook juist door die eerste reden waarom dat een overweging is.

Sjouwhulp is in mijn geval ook echt enkel sjouwen van/naar (vracht)wagen en/of trappen op/af, veel te zware krachtkabels leggen of opruimen etc.
Verdere techniek en dan zeker de opbouw doe ik altijd met eigen mensen, anders heb je er meer werk aan om ze instructies te geven en te controleren dan dat het tijd oplevert. Enige uitzondering hierop zijn heel goede klanten waarvan ik weet dat ze iemand laten meehelpen die weet wat ie doet.
Zelfs bij iets simpels trussen in/op karren stapelen moet je anders alles 10 keer zeggen of in de gaten houden anders ligt het spul met de koppelingen alle kanten op om maar een voorbeeld te noemen.

Als er op locatie iemand mee wil helpen waarvan ik zie dat ie er kaas van gegeten heeft geen probleem, maar een man voor op/afbouw thuislaten omdat de organisatie nog wel hulp heeft? nevernooit.

Toevallig paar weken geleden op klus nog meegemaakt dat we zelf met volk zat waren maar er bij de afbouw nog wel wat handjes overwaren. Toch maar niet gedaan... Hamer Hamer Hamer (inside Joke)
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
5-6-2012 14:39

CyberDance schreef:

Hamer Hamer Hamer (inside Joke)
laugh :D
dus...
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
5-6-2012 15:46
Jij doet dan ook wel wat andere producties dan ik natuurlijk, ik doe vooral kleinere drive-in shows en als ik dan iemand bij heb die weet waar het XLR kabeltje in moet om de lampjes te laten knipperen is dat erg prettig. Ook aan het einde van de avond ben je al snel een kwartiertje tot half uurtje eerder klaar en das toch wel lekker...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
JeroenstapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-11-2008
Laatste: 14-2-2022
Berichten: 130
5-6-2012 15:50
Vergeet niet de mensen die een half uur met een podiumdeel in hun hand staan en om hulp staan te roepen. Of iets te enthousiast (tot 5 keer toe dezelfde) kistjes wegduwen die nog niet vol zijn.
hebben jullie ook gelijkstroomkabels ?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 9469
5-6-2012 19:15
hulp van de opdrachtgever verwachten ook vaak niet dat dingen soms een beetje zwaar zijn.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)