Forum > Licht

verlichting voor trouwfeest

(42 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 12-6-2024
Berichten: 9470
6-5-2012 22:42

bartjevdven schreef:

Misschien voor sommigen wat veel, maar voor ons was het super.
Maar Bartje vd Ven is waarschijnlijk zelf dj, en daar word dan ook wel een stuntje van verwacht in zijn vriendenkring denk ik zo maar even.
Terwijl het gemiddelde bruidspaar liever een beetje op safe speelt, en vooral niet zijn gasten wil irriteren met continue geflikker inde ogen van een ongeregeld zooitje licht wat niet te controleren is.
Licht moet op een bruiloft gewoon naar de wens van het bruidspaar zijn,
bespreek het!
En als men zegt: maak er maar wat moois van,
dan bedoelen ze niet een kermis, maar meestal een subtiele lichtshow die op zijn tijd even een beetje leuke effectjes kan maken.

Zelf zet ik sinds kort een nieuwe lichtshow neer op de Atomic na alles met led:
8 ledparren, 4 blacklightparren, 2 showtech mh50 led, 2 Jelly balletjes (op elkaar gemaakt) als spiegelbol, Atomic op halve kracht, sterren led achterdoekje, DJ led verlichting en hazertje.
Op mijn gemakje opgebouwd met truss in een half uurtje.
Met deze samenstelling kunt je al heel wat doen vind ik.
En dan zelfs zegt men waauw, wat een hoop licht sneaky :V

En wil men dan meer, kan ik er nog van alles tegenaan gooien, maar 90% vind deze show meer dan genoeg.

Maar 10 keer belangrijker is dat je goed geluid hebt, met op een bruiloft minimaal twee draadloze mic's voor je stukjes, en dan is het handig om voor je zelf ook nog een mic te hebben.

Bekend spreekwoord in "mijn wereldje":
Goed geluid koop je voor je publiek,
veel licht koop je voor je zelf..... wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
6-5-2012 22:54
1 x bewerkt. Laatst door YourLiVe op 6-5-2012 23:03
De tri-led parren die ik gebruik geven ook een redelijk leuk blacklight effect, en ook het strobo effect is meer dan genoeg voor op een bruiloft.

De meeste mensen zitten inderdaad helemaal niet te wachten op allerlei flitsende lampen en rook maar willen gewoon een sfeervolle lichtshow die aan het begin van de avond voor een romantisch sfeertje zorgt en later op de avond voor een feestelijke sfeer. Laten led parren daar nu uitstekend geschikt voor zijn wink ;)

Natuurlijk zijn er ook genoeg mensen die wat extra lampjes wel leuk vinden, maar dan meestal de minder heftige dingen zoals een sterrendoek, spiegelbolletje, bellenblaas en scannertjes. Deze show dus (dat zijn overigens nog gewone parren).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
BartjevdvenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2008
Laatste: 3-6-2019
Berichten: 16
6-5-2012 22:59
Inderdaad ben ik dj em ja ik werk voor een licht en geluidsbedrijf met enige regelmaat.
Ik voel de laatste post een beetje als een aanval. Waarom weet ik ook niet.
Ik heb geen strobo laten hangen omdat wij inderdaad geen geflikker wilde hebben.
Maar me de juiste mensen achter de knoppen wordt zon uitgebreide
Bruiloft echt geen ongeregelde flikker show.

Wij wildn ook geen stukjes en dat is dan ook niet gedaan.
Ik vind hè een beetje jammer dat je zo regeerd, ik wilde kleden maar vertellen hoe wij het
Gedaan hebben op onze bruiloft!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 12-6-2024
Berichten: 9470
7-5-2012 06:23
Als je mijn post bedoelt,
het was geen aanval, maar blijkbaar heb jij toch het gevoel dat je de grote lichtshow op jouw bruiloft moet verdedigen.... wink ;)
Het gaat erom dat het bruidspaar zo precies mogelijk krijgt wat men wenst.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BeatmixerStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-8-2011
Laatste: 19-8-2012
Berichten: 209
7-5-2012 09:53

Tom schreef:

Hoeveel bruiloften heb je al gedaan? shocked 8O
Was dat op mijn eerder gepost bericht bedoeld Tom? of op het bericht van de TS.
Als het op mijn bericht was, zoveel licht is dat nu ook weer niet en zeker geen lichten met irritant geflikker.
HSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2005
Laatste: 31-5-2024
Berichten: 167
7-5-2012 11:43
Tja, hoewel enkel parretjes (8 stuks meestal) theoretisch wat saai overkomt, is het voor het gemeleerde gezelschap van een bruiloft ruim voldoende. Bovendien zeggen de lichtbakjes die je ophangt eigenlijk nog niet veel. Ik heb zelf een setje met 8 Ledparren en 2 scanners maar ook daarmee zou ik de feestsfeer kunnen bederven door ze allemaal op standje 'flikker en beweeg op 't geluid' te zetten.
De aansturing maakt wat mij betreft 80% verschil. Ik heb voor een bruiloft meestal 3-5 programmaatjes klaar staan. Een simpele kleur-fade-programma voor de parren zonder de scans, voor tijdens receptie e.d. Eentje waar de scans 'sjiek' maar langzaam rondjes dansen, en 1 of twee swing-programma's waarbij de parren en scans lekker los gaan happy :) En ook hierbij letten op de kleuren. De hele avond zo'n regenboog(led-moon) in je toeter wordt ik zelf ook niet blij van.

Kortom, begint met een parrensetje (en een fatsoenlijk ingestelde sturing), maar dat wiel is ook al 11236 keer uitgevonden op dit forum.
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
7-5-2012 13:17
1x op een bruiloft geweest waarbij er alleen maar lichteffectjes waren... incl strobe...terwijl de dj in kwestie blijkbaar een hoop ervaring had op bruiloften. Dingen stonden hele avond te knipperen en te doen.
Zei er nog wat van tegen m'n ouders (ook te gast), maar die leek het verder niks te interesseren.

Sowieso wel rare kerel, strak in pak (als enige ..) en een tafel of 3/4 rond zijn 'dj meubel' (19" rackje op wielen) vol met kisten met cd's...

Maargoed, over het algemeen doen wij bruiloftjes ook met 1 of 2 4-barren en vaak ook nog 4 scans en meer niet. Laatste staan vaak stil of langzaam rondjes te draaien, als er wat 'steviger' muziek komt gaat het vaak wel even los. Mocht je geen scans hebben, sjouw 1 of 2 wat simpeler lichteffectjes mee die je los kan schakelen en gebruik ze alleen als de situatie het ook echt toestaat en dan gericht op de dansvloer, maak er geen disco (lol) van, door alleen maar verschillende effectjes mee te sjouwen die de hele tijd aan het knipperen zijn.

Een simpel hazertje of kleine rookmachine met ventilator kan je nog wel iets helpen om wat meer sfeer in de zaal te maken. Probeer er geen pluimen rook in te blazen, maar een lichte mist.
vaj-ta-lie-tie
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
7-5-2012 16:21
Onze standaardshows:

6 tot 8 (led)parren, 2 movingheads. That's it. Geen overdreven geknipper of wilde bewegingen, tenzij de muziek er om vraagt.

Als je het goed bekijkt is een bruiloft vanuit het oogpunt van de materiaalfetisjist best wel saai, haha. Maar, het gaat er om, dat iedere gast een fijne avond heeft. Het bruidspaar heeft er niks aan, wanneer de gasten achteraf alleen maar klagen over de felle lampen en de harde muziek. Dat draagt achteraf niet bij aan hun eigen feestvreugde en het is geen reclame voor jezelf.
I am a TimeDriver!
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
8-5-2012 08:28

ideedeluxe schreef:

Het bruidspaar heeft er niks aan, wanneer de gasten achteraf alleen maar klagen over de felle lampen en de harde muziek. Dat draagt achteraf niet bij aan hun eigen feestvreugde en het is geen reclame voor jezelf.
Dat heeft niks te maken met het materiaal; alleen met de manier van gebruiken lijkt me?
(hoewel een bruiloft met 3 atomic's en een hoop blinders misschien wat onlogisch is omdat de atomics nauwlijks/niet gebruikt zullen worden en de blinders misschien zachtjes laten faden op 20%
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
14-5-2012 16:57
Niets te maken met het materiaal? Als je met een zooi derby's etc. aankomt die op de maat van de muziek knipperen, denk ik dat het toch echt aan het materiaal ligt...
I am a TimeDriver!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)