Forum > Algemeen Forum

Technische fiche

(77 reacties. Pagina 6 van 8)
Moderator(s): Dré
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
12-3-2012 23:26

ronny84 schreef:

Dit klinkt allemaal vrij bekent.
Maar om op het rood draaien terug te komen. Artiesten kunnen er ook wat van hoor. Neem maar eens een tape act. Gaat ook nooit hard genoeg en de set is ook nooit duur genoeg. Half jaartje geleden nog een keer een flink conflict gehad met jan smit zijn geluidsman. Alles met ze op 0 gezet en dan als hij de eerste noot raakt. BAM alles rood binnen koment. Hoe verder ik terug ging draaien hoe meer er aan de andere kant naar me toe gestuurd werd. Fijn om dan een organisatie met verstand te hebben die zelf in grijpt van of jij zachter of ik grijp zelf in op de eind mixer.
In welk dorp was dat? laugh :D
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
13-3-2012 10:32

Frank76 schreef:

DJefke schreef:

... (dat is dus x4 op pakweg 15j tijd). Een plastiek bekertje flets bier is even duur/duurder dan in een cafe.
En dat komt dan weer omdat de DJ's persé een CDJ 2000 willen en liefst meer. Daar waar vroeger 2 of 3 SL1200's al luxe was.
Waar is de tijd dat een beetje DJ gewoon met ieder materiaal een topfuif kon bouwen?
Neerleggen en factureren. Klaar toch?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
13-3-2012 18:37

eddy wally schreef:

Ik weet niet hoe jij rekent maar een Rodec MX 180MKIII + Denon 4500 dubbel cd kost mij inkoop ongeveer 3500€ minder dan een pioneer set met CDM2000,als jij dat verwaarloosbaarbaar vind moet jij beter bij kas zitten dan ik.
Wat jou de inkoop kost heeft daar niets mee te maken. Even vlug de prijslijst van een doorsnee verhuurder er bij genomen: 150 euro voor een setje Pioneer (2x CDJ2000 en een DJM800), 125 euro voor een setje 2xsl1200+mx180+denon dubbelaar. Die 25 euro gaat de organisator echt niet voelen als die in totaal 1000euro neerlegt voor licht-geluid. 25 euro die de hoge inkom- en drankprijzen niet verantwoordt. Ja, ik vind 25 euro verwaarloosbaar voor die organisator die doodleuk 10 euro inkom 1.6 euro voor een biertje vraagt. En dan janken dat er minder mensen komen opdagen.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
13-3-2012 20:06
1.6 voor een drankje is ffs goedkoop, op café dok je snel 2EUR voor een glas pis (excuseer pils) of 3EUR+ voor echt bier.
10EUR inkom, ja dat is duur. Tenzij voor een benefiet ofzo. Hier in de buurt is de inkom meestal ongeveer 5-6EUR.

1000EUR voor licht&geluid is wat me meer stoort. Want met zo'n inkomprijzen spreek je hier over de grotere events, pakweg 1000-2000 man. En ja, die dokken zonder moeite doodleuk bakken geld voor de DJ's, de overschot is voor de AV-provider. Maar dan MOET er wel een setup staan met minstens 20-30 LED-pars, minstens 16 moving heads, minstens 4 atomics of beter, liefst een RGB laser, als het kan ook nog even videoprojectie van 6x4, etc...
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
13-3-2012 20:09
Als je wil vergelijken doe het dan goed.
Een doorsnee verhuurder rekent 50€ voor Rodec/Denon.Wanneer je hier 2 x SL 1200 bijrekent moet je die bij de Pioneer set ook bijtellen.
Een fuif inrichten kost meer dan licht en geluid alleen,
Een voorbeeld wat het hier kost,
500€ huur zaal(voor jeugverenigingen,privé 1000€)
Sabam tussen 400 en 600 €(afhankelijk van inkomprijs en consumptieprijzen)
Security (verplicht)1000€
Publiciteit 350€ als je geen reuzeaffiches laat drukken
Dan nog enkele DJ's met prijzen van 300 tot 750€ per uur(dan heb je geen topaffiche)
Deze prijzen zijn vast dus als er moet bespaard worden is het op licht en geluid.
Indien de vereniging dan nog iets wil overhouden mag er niet veel tegenslaan.
Ronny84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2012
Laatste: 12-8-2014
Berichten: 17
13-3-2012 20:25

jadjong schreef:

ronny84 schreef:

Dit klinkt allemaal vrij bekent.
Maar om op het rood draaien terug te komen. Artiesten kunnen er ook wat van hoor. Neem maar eens een tape act. Gaat ook nooit hard genoeg en de set is ook nooit duur genoeg. Half jaartje geleden nog een keer een flink conflict gehad met jan smit zijn geluidsman. Alles met ze op 0 gezet en dan als hij de eerste noot raakt. BAM alles rood binnen koment. Hoe verder ik terug ging draaien hoe meer er aan de andere kant naar me toe gestuurd werd. Fijn om dan een organisatie met verstand te hebben die zelf in grijpt van of jij zachter of ik grijp zelf in op de eind mixer.
In welk dorp was dat? laugh :D
Dit was met spoordonk kermis ( content festival ) Was in een tent ( 60m x 22,5m )

Het mooie was vorig jaar was django wagner er en was het geluid hier niet dat niet zus niet zo niet. Nu stond excact de zelfde set er en was het opeens allemaal top en leuk ( wel een andere geluidsman) Hier ging het dan ook wel netjes dit jaar. Gewoon -3 a 0 db en heel af en toe een piekje van +3. Maar helemaal niets overdreven. Ook 100% nl draaide netjes constant op een -6 op onze tafel. Soms een piekje naar de -3 maar de rest van de tijd eerder onder de -6 dan erboven.

Tot jan smit kwam die geluidsman dacht van oke ze willen niet dat de rode lampjes knipperen laten we ze toch gewoon constant branden en gaan we daarna wel even klagen dat het kut klinkt.
Geluidsoverlast? Als je de politie moet smsen omdat ze je niet verstaan dat is geluidsoveralst
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
14-3-2012 00:32
Wat een dodo. ashamed :$
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
14-3-2012 14:29
oeps, de stroom valt uit..... of 'technisch overleg' ....
Was een goeie voor mij hoor, doen ze echt geen 2e keer meer!
Met carnaval ook weer zo'n inprikker, ik geef hem bij binnenkomst direct een kaart met alle frequenties van de 8 handhelds die ik daar heb, en zeg hem dat ik geen storingen wil horen. (op dat moment 4 in gebruik)
Hey da's handig zegt ie nog! (duh, zou iedereen moeten hebben!)
In eerste instantie ging alles goed, maar 10 min. voor de artiest opging, begon het geknetter en ge-pokpok.
Na de 2e pok viel zijn spanning uit.. shut up :X (ja ik ben er snel mee!!)
Andere optredens konden op dat moment lekker doorgaan zonder storing.
Toen zij klaar waren kreeg de inprikker weer stroom sneaky :V .....en was ie te laat met het opstarten van zijn rackje.
Mijn zenders toen even uit gezet en hoppa, volgende artiest: gas erop!
Naderhand wel verontschuldiging gehad en samen een neut gepakt laugh :D
Alles komt goed....
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2057
14-3-2012 14:55

Malle Pietje schreef:

Na de 2e pok viel zijn spanning uit.. shut up :X (ja ik ben er snel mee!!)
Andere optredens konden op dat moment lekker doorgaan zonder storing.
Toen zij klaar waren kreeg de inprikker weer stroom sneaky :V .....en was ie te laat met het opstarten van zijn rackje.
Dan staan zijn zenders toch wel nog aan? En met een beetje pech zijn die op dat moment al ergens backstage...

Inderdaad wel een goeie tip, zo'n frequentielijst.
Niet goed, wel hard!
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
14-3-2012 22:02
Ja, maar ik kan hard schreeuwen: inprikker staat altijd naast mijn dj-podium.
De eindmixer staat ook bij mij, vandaar.
Tijdens inprikkers, staat er een collega "beksteeds", en ook hij weet dan direct waar de schoen wringt.
Die staat er juist om alle mic's te regelen.
Op de dinsdag is het een aaneenschakeling van artiesten ( zowel A als B-Artiesten).
Presentator, 1 artiest erop, presentator, volgende artiest erop etc. etc. en dat van 14-19uur aan 1 stuk door :-)
Tijdens carnaval is elke stekker van licht of geluid voorzien van een merkteken. (backline/bar1/bar2/ dj/ inprik1/inprik2 etc.)
Een stekker zonder merk is dus ook snel gevonden.
Alles komt goed....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)