Forum > Algemeen Forum

Technische fiche

(77 reacties. Pagina 4 van 8)
Moderator(s): Dré
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
8-3-2012 09:57
Dit weekend was het weer van dat,DJ moest 3 x CDJ 1000 hebben.In derde CD speler werd een CD'tje gestopt met daarop TUUT.Werd enkele malen tijdens ander nummer tussen gegooid en dat was het.Gisteren ook een rider binnengekregen van DJ welke ik van haar nog pluim ken,moet 3 x CDJ 2000 hebben.Wacht op antwoord van inrichter want er worden er dan wel 4 aangerekend.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
8-3-2012 11:37
Ik heb regelmatig DJ's welke vragen om 3 stuks cdj2000.... een aantal gasten kan daarmee ook hele mooie dingen doen!
Heb eenmaal een 4tal spelers moeten neerzetten voor een DJ... ben Liebrand... super die gast!

Wat ik soms wel tegenkom... 2000 spelers en 900 mixer en dan nog alles analoog aansluiten.
Of jongens die gewoon niet weten wat ze met een 2000 speler allemaal kunnen.. maar gewoon hype geil zijn en perce een 2000 willen.

Jongens welke weten wat je met een 2000 setje en 900 mixer kunt en er intresse voor hebben om al het mogelijke uit te zoeken.. die jongens herken je meteen.

Voor de rest is het een stukje communicatie tussen organisatie, artiesten en verhuurder!
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
8-3-2012 12:13
3x CDJ1000 of 2000 is toch niks ongewoons ten opzichte van 2. Verder is de reden van de 2000 heel vaak de link functie icm USB. Er zijn er genoeg die helemaal geen CD tas meer meenemen maar gewoon een USB stick.

Watt-Xtra schreef:

Wat ik soms wel tegenkom... 2000 spelers en 900 mixer en dan nog alles analoog aansluiten.
Hier gaat sinds de 1000 en 800 alles al digitaal. Maar er zijn er genoeg die nog analoog aan de gang gaan inderdaad.
Nou had ik vorig jaar ook wel een rider waarbij de DJ juist wilde dat het analoog aangesloten werd ipv digitaal. Zou eens moeten opzoeken wie het was.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
8-3-2012 14:16

CyberDance schreef:

3x CDJ1000 of 2000 is toch niks ongewoons ten opzichte van 2.
Zeker als men het zelf niet hoeft te betalen.Ik moet deze wel inhuren daar ik er maar 2 heb en de verhuurder enkel per 2 verhuurd wat maar normaal is.
Heb voor dezelfde avond ook al een rider van één die CDJ 1000 wil,er komen op die fuif vier DJ's draaien,probleem is dat deze kontrakten reeds lang vastliggen en ze nu pas met hun rider afkomen en ik dan maar kan uitleggen aan inrichter dat er een serieuze meerkost is.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
8-3-2012 20:40
Da's dan een keuze van die specifieke verhuurder, ik ken er maar weinig met de policy om ze enkel per 2 te verhuren.

DJ's die 1000's willen draaien ook wel op 2000's dus dat lijkt me verder niet zo'n heel groot issue. Desnoods ff bellen met de melding dat ie 2000's krijgt. Zolang je met een serieus alternatief aankomt doet overleg wonderen zelfs bij de meest bijzondere eisen / riders.

Met al die live-gear van tegenwoordig is het ook al niks bijzonders meer dat er per podium 2 complete DJ-sets staan omdat anders de wissels nog amper mogelijk zijn.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
8-3-2012 22:24

CyberDance schreef:

Hier gaat sinds de 1000 en 800 alles al digitaal. Maar er zijn er genoeg die nog analoog aan de gang gaan inderdaad.
Nou had ik vorig jaar ook wel een rider waarbij de DJ juist wilde dat het analoog aangesloten werd ipv digitaal. Zou eens moeten opzoeken wie het was.
Heeft dat niet met ptorgramma's als traktor en serato te maken?
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
8-3-2012 22:37
Ik zet toch steeds in mijn technische fiche expliciet dat ik geen CDJ850/900/2000 wil. Voorkeur is CDJ1000mk3, maar is geen vereiste. Een dubbelaar van Pioneer of Denon (die nog niet rotversleten is) vind ik ook nog wel ok. Nuja, als er 850/900/2000 staan (meestal omwille van een andere dj), dan draai ik er ook wel mee, maar voor iemand die enkel de Cd-functie gebruikt zijn het absolute ondingen.

@Eddy: Bijna alle verhuurders verhuren CDJ's los hoor. Bij een verhuurder die ze niet los verhuurt, kan je je ook afvragen of die verhuurder wel reserve toestellen in huis heeft in geval van defect. Anders ga je daar op een zekere dag nog snel een andere verhuurder mogen zoeken omdat deze doodleuk zegt "sorry, is gisteren een glas bier over gegaan, heb geen andere toestellen meer in de opslag".

@Watje: Een DJ die een beetje weet waar hij/zij mee bezig is, sluit zijn/haar laptop in een paar ogenblikken aan op de booth zonder de set van de vorige DJ te storen.
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
9-3-2012 12:50
Buiten de hele grote verhuurders hebben er nog niet te veel CDJ2000 in reserve staan en dan mag je eens proberen die te bereiken op zaterdagavond pakweg 23 u.Eén ding staat vast,in de plaatselijke fuifzaal hier is men van 20 fuiven per jaar gezakt naar dit jaar nog 6.
Reden,met de 5 a 600 aanwezigen die hier meestal zijn komt men niet meer uit de kosten.
Daar komt nu bij dat volgend jaar in Belgie de nieuwe geluidsnormen van kracht worden,dit gaat de verhuurders pijn doen.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
9-3-2012 13:08
mmwahh ik ken juist weer relatief klein verhuurder die weer veel CDJ2000 heeft wink ;)
CDJ2000 alleen per set verhuren is echt kul... maar de verhuurder heeft er vast een gedachte voor!

Watje: digitaal aansluiten heeft niets met traktor te maken.. digitaal gaat om de vertraging te voorkomen.. anders blijf je omvormen van analoog, digitaal analoog enz. Zeker als je veel effecten gebruikt kan dat vertraging opleveren.

Linken van de spelers en mixer heeft dan wel weer met traktor en snel vanaf 1 usbstick dan wel harde schijf werken te maken, effecten cuepionts enz.

Vaak overleg tussen betreffende partijen kan een hoop ergernis voorkomen. Vooraf even bellen met de betreffende locatie over aankomst tijd, opbouwen bereikbaarheid enz scheelt ook zoveel ergernis van beide partijen. (horeca en bouwploeg)

Bij festivals, meerdere bandjes op een avond wordt er ook vaak even een mailtje en of belletje richting de bands gedaan, kort alles even doornemen afspraken maken enz. Mocht blijken dat op de avond alles anders is zoals in de week vooraf is besproken dan schuif je alles op de band terug.. en doe je gewoon je best. Maar lopen stressen omdat de band weer eens andere ideeen heeft is dan niet nodig. (we hadden het toch zo en zo afgesproken?)

Zeker bij korte ombouwtijden <15 min. moet je gewoon weten waar je aan toe bent.. duurt het langer.. jammer maar gaat van jullie speeltijd af!
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
10-3-2012 14:08

eddy wally schreef:

Buiten de hele grote verhuurders hebben er nog niet te veel CDJ2000 in reserve staan en dan mag je eens proberen die te bereiken op zaterdagavond pakweg 23 u.
Je moet natuurlijk niet zaterdag avond om 23u pas aan denken dat je een CDJ moest gaan inhuren. Maar bij elke ietwat serieuze verhuurder (en dus niet enkel de hele grote) zal er op de afgesproken tijd zeker het afgesproken toestel _werkend_ klaarstaan. Tja, als het toestel tijdens het event zelf plots stopt met werken, das een andere zaak natuurlijk. Dat is dan maar pech hebben.
Eén ding staat vast,in de plaatselijke fuifzaal hier is men van 20 fuiven per jaar gezakt naar dit jaar nog 6.
Reden,met de 5 a 600 aanwezigen die hier meestal zijn komt men niet meer uit de kosten.
Daar komt nu bij dat volgend jaar in Belgie de nieuwe geluidsnormen van kracht worden,dit gaat de verhuurders pijn doen.
Geen idee wat dit met dit topic te maken heeft. Maar ik ga men slaap er niet voor laten. Je kan de jeugd moeilijk verplichten om iedere week uit te gaan. En eerlijk gezegd, als ik zie hoe de prijzen op lokale fuiven de hoogte in zijn geschoten de laatste jaren, dan geef ik ze geen ongelijk.
Als ik vroeger naar een scoutsfuif ging, dan betaalfde ik 100BFr inkom, en had ik voor 100BFr 3 drankjes (wat toch wel redelijk onder de gangbare cafeprijs van 40BFr was). Momenteel is 10 euro inkom al geen uitzondering meer op scoutsfuif (dat is dus x4 op pakweg 15j tijd). Een plastiek bekertje flets bier is even duur/duurder dan in een cafe.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)