Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 263 van 289)
Moderator(s): Dré
GreupStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2004
Laatste: 15-5-2021
Berichten: 34
23-11-2011 20:12
ik begrijp echt niet dat je er uberhaupt over na denkt om die 50 euro te gaan factureren.
(je zou ze juist dankbaar moeten zijn. Ik kan me niet voorstellen dat het in wat voor geval dan ook rendabel is om voor 50 euro te gaan werken. laugh :D)

Allereerst vind ik dat (en hierbij heb ik de prijs van de show in m'n achterhoofd zitten) de fout in een "vroeg genoeg" stadium is ontdekt. Het is hoogst onwaarschijnlijk dat jij nu aantoonbare onkosten hebt moeten maken.
Ook is het gezien de relatie tot "opdrachtgever" alles behalve slim om hier moeilijk over te gaan doen. Ze staan te dicht bij om er voor z'n klein bedrag een zakelijk conflict van te maken. Deze mensen zullen misschien wel meer jongeren/ eigen kinderen in hun omgeving kennen die ook feestjes willen geven maar de kans dat je die hierdoor verliest is behoorlijk. En gezien het feit dat jij voor 50 euro een avond draait zul je het denk ik van veel directe contacten moeten hebben.

verder zet ik vraagtekens bij de rechtsgeldigheid van je contract.

Bedenk trouwens voor de lol is wat er gaat gebeuren als ze zouden zeggen dat ze niet gaan betalen.
Ga je dit bedrag dan juridisch afdwingen laugh :D
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
23-11-2011 23:13

YourLiVe schreef:

Sowieso een of bedoel je Geen? factuur sturen voor dat bedrag... ga gewoon even bij die mensen langs, pak een kop koffie, bespreek het even en dan komen jullie er vast wel uit. Ze zullen ook wel toegeven dat het hun fout was en misschien zijn ze zelfs wel zo sportief om je gewoon 50 euro te geven. Zo niet, jammer dan, maar dan heb je in elk geval geen gezeik voor die paar tientjes.
indien "een" spreek je jezelf in de tekst tegen zoals ik het opmaak.
vandaar dat ik verwacht dat het geen moet zijn.

@ patrick, gewoon uit nieuwschierikheid
maar heb jij echt contract ed opgesteld en zou je een factuur hebben gemaakt voor 50,- ??
In een geval als dit zoon van vrienden, zou ik deze moeite niet hebben genomen en het uit de boeken hebben gehouden.
Die ene keer 50,- vind de belasting ook niet erg.
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
24-11-2011 15:45
Moet inderdaad geen zijn, foutje wink ;) Ik pas m wel even aan om misverstanden te voorkomen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Koen gStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-3-2006
Laatste: 17-2-2018
Berichten: 163
1-12-2011 14:36
Goedendag mensen happy :)

Het carnavals seizoen komt er ook weer aan. Diverse aanvragen binnen, maar weet niet echt wat ik ervoor moet vragen shut up :X want meestal worden de prijzen met cv aardig opgeschroefd!
Wat zouden jullie vragen voor 2 dagen dit setje:

4x dubbel 15'' sub.
2x 15'' top
2x 12'' top
inc versterking uiteraard!
Well all right..
GreupStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2004
Laatste: 15-5-2021
Berichten: 34
1-12-2011 17:50
hier kunnen we natuurlijk niets mee.
Er staat geen eens een merk bij....

Ook is niet bekend of je dit verhuurd incl. bediening of excl.

De prijzen omhoog doen is iets wat je zelf moet bepalen. Heb je veel, en wellicht dubbele aanvragen kun je iets stijgen met de prijs.
Heb je dit niet, gewoon blij zijn dat iemand iets van je wilt huren!!

het zijn vaak de last-minute setjes die echt flink duurder uitvallen.
Koen gStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-3-2006
Laatste: 17-2-2018
Berichten: 163
1-12-2011 18:11
Klopt, had er merken bij moeten zetten happy :)
De subjes zijn dubbel 15'' geladen met beyma 15g200, de 15'' toppen (zelfbouw) zijn geladen met fane en eminence en de 12'' topjes zijn v-line s122. Versterking op het laag is aa v5001 + ee-systems v2400. Versterking voor de toppen kan nog verschillen.

Zat zelf aan zo'n 350/400 te denken voor deze 2 dagen ( incl brengen etc. excl bediening ), ik dacht laat ik eens vragen wat collega's voor een dergelijk setje vragen met carnaval.
Well all right..
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
6-12-2011 11:59
Tja, als jij dit het waard vind en mensen betalen het, dan is dat de prijs toch? Beetje lastig in te schatten met zelfbouw kasten. Bovendien komt er nog wat service en evt. bediening bij kijken. Dat is altijd verschillend. Klant moet tevreden zijn voor wat ie je heeft betaald. Anders staan de volgende keer je spullen gewoon stil te staan in de opslag.
DjREsound
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
8-12-2011 10:35
1 x bewerkt. Laatst door Knorrepot op 8-12-2011 12:30
Even een vraagje betreffende de prijzen.

Wat word er over het algemeen gevraagd voor een cafe setje voor een bandje?

Wat er onder een cafesetje word verstaan: Mixerrack met crown xti 6000, 4000, monitor amp, A&H mixwazzard 16.2. 4x monitor, zx-3 tops en enkel 18'' subs. Podium kisje met daarin de statieven, mic's en bekabeling.

Ex bediening, word wel gehaald en gebracht en gebouwd.

Waar word dit gemiddelt voor weg gezet?
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
8-12-2011 11:27
welke monitors, en geen effecten/eq's/comps/gates?
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
8-12-2011 11:37

koen g schreef:

Klopt, had er merken bij moeten zetten happy :)
De subjes zijn dubbel 15'' geladen met beyma 15g200, de 15'' toppen (zelfbouw) zijn geladen met fane en eminence en de 12'' topjes zijn v-line s122. Versterking op het laag is aa v5001 + ee-systems v2400. Versterking voor de toppen kan nog verschillen.

Zat zelf aan zo'n 350/400 te denken voor deze 2 dagen ( incl brengen etc. excl bediening ), ik dacht laat ik eens vragen wat collega's voor een dergelijk setje vragen met carnaval.
Is heel verschillend, zeker als je het in de hobbysfeer doet, en de prijzen kunnen dan ook flink verschillen. De een vind 100 euro al leuk meegenomen en de ander wil perce de hoofdprijs en denk dat hij een gerespecteerd verhuurder is met dito service en kwaliteit! wink ;) zijn speakers zijn immers ook 500watt!
Heeft verder alles te maken met vraag aanbod en verder ook of je al naamsbekendheid hebt en mensen je kennen, dan wel van horen zeggen bijvoorbeeld goede service, kwaliteitsspullen, netjes afspraken nakomt enz..

Waar komt jou setje te spelen? Ik doe komend jaar nogal wat wagens bij jou in de buurt, dus misschien dat ik die waar jouw setje opstaat ook nog even kan horen, ben wel benieuwd wat je met de bassjes hebt gedaan.. die Boenkten altijd wel erg prettig!
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)