Forum > Off-Zone

Het centrale fotografie topic (partypics, apparatuur, tips)

(375 reacties. Pagina 35 van 38)
Moderator(s): Dré
DjjonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2007
Laatste: 14-8-2014
Berichten: 149
15-11-2011 10:47
Wel fijne camera trouwens!.. heb er sinds twee maanden ook een en ben er erg over te spreken.
Boemboem..
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
15-11-2011 13:59
Vind het qua ruis best wel meevallen, bovendien is dat veel minder van belang bij dit soort fotografie. Ik vind persoonlijk bepaalde foto's wat aan de donkere kant, ook kun je nog even naar de compositie en momenten kijken.
Laatste foto met de blinders/silhouetten is bijvoorbeeld best leuk, maar de compositie (scheef) en het moment (eigenlijk niet veel te zien) doen afbreuk aan de foto.
Waar zit de cut op dit apparaat?
DjjonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2007
Laatste: 14-8-2014
Berichten: 149
15-11-2011 15:53
Foto's zijn wat aan de donkere kant, misschien toch wat andere instellingen pakken. Zonder flitsen is het ziezo best moeilijk flitsen bij donkere locaties vind ik.
Boemboem..
Bassie RassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2006
Laatste: 21-3-2016
Berichten: 189
15-11-2011 16:35
Donkere kant ben ik met je eens. Moet nog even goed naar de instellingen kijken.

Victor Junior schreef:

Laatste foto met de blinders/silhouetten is bijvoorbeeld best leuk, maar de compositie (scheef) en het moment (eigenlijk niet veel te zien) doen afbreuk aan de foto.
Hoe bedoel je scheef ?
Gebeurd inderdaad niks op de foto (behalve dat de band los gaat)

djjon schreef:

Zonder flitsen is het ziezo best moeilijk flitsen bij donkere locaties vind ik.
Donkere locaties, is niet zo lastig. maar vooral de kleuren rood, blauw en paars zijn vervelend.
Freelancer in de noordelijke provincies
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
15-11-2011 18:28

Bassie Rassie schreef:

Victor Junior schreef:

Laatste foto met de blinders/silhouetten is bijvoorbeeld best leuk, maar de compositie (scheef) en het moment (eigenlijk niet veel te zien) doen afbreuk aan de foto.
Hoe bedoel je scheef ?
Ik denk dat Victor de "horizon" in de foto bedoelt. Camera is niet recht gehouden.

Kijk even meer naar je compositie. Houdt hierbij rekening met derdelijnen in je foto.
Vooral die Nick & Simon foto, die had veel beter geweest als de ogen op de bovenste derdelijn hadden gelegen.
Bassie RassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2006
Laatste: 21-3-2016
Berichten: 189
15-11-2011 19:59

pietje schreef:

Bassie Rassie schreef:

Victor Junior schreef:

Laatste foto met de blinders/silhouetten is bijvoorbeeld best leuk, maar de compositie (scheef) en het moment (eigenlijk niet veel te zien) doen afbreuk aan de foto.
Hoe bedoel je scheef ?
Ik denk dat Victor de "horizon" in de foto bedoelt. Camera is niet recht gehouden.

Kijk even meer naar je compositie. Houdt hierbij rekening met derdelijnen in je foto.
Vooral die Nick & Simon foto, die had veel beter geweest als de ogen op de bovenste derdelijn hadden gelegen.
Compositie nog weinig mee bezig geweest. Nick en simon foto is inderdaad heel erg 2d.

Goede van de derde lijn, gaan we eens mee prutsen.
Freelancer in de noordelijke provincies
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
15-11-2011 21:52

pietje schreef:

Bassie Rassie schreef:

Victor Junior schreef:

Laatste foto met de blinders/silhouetten is bijvoorbeeld best leuk, maar de compositie (scheef) en het moment (eigenlijk niet veel te zien) doen afbreuk aan de foto.
Hoe bedoel je scheef ?
Ik denk dat Victor de "horizon" in de foto bedoelt. Camera is niet recht gehouden.

Kijk even meer naar je compositie. Houdt hierbij rekening met derdelijnen in je foto.
Vooral die Nick & Simon foto, die had veel beter geweest als de ogen op de bovenste derdelijn hadden gelegen.
Die dingen bedoelde ik onder andere inderdaad.
Waar zit de cut op dit apparaat?
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
15-11-2011 23:34

Bassie Rassie schreef:

Compositie nog weinig mee bezig geweest.
Met je compositie valt of staat je foto wink ;)
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
17-11-2011 21:54
Kitlens is altijd knoeien, helemaal zonder flits. Die lenzen zijn niet bepaald lichtsterk.

Dit soort foto's (ook partypeople) doe ik vaak met een 35mm prime. SB700 op 1/16e, direct op het onderwerp. Flits op 2e gordijn (dus flits bij sluiten sluiter). ISO 800 (vanwege lichtsterke lens, anders ISO 1600) met een diafragma van 3.5 (2.2 bij partypeople). Sluitertijd vaak op 1/15. Voorbeeld van die instellingen: hier. Je onderwerp wordt wel goed verlicht door de flitser, maar dankzij de flits op het 2e gordijn behoud je de lichtstralen van bijvoorbeeld moving heads ook. Groot diafragma zorgt voor die wazige achtergrond, direct na je onderwerp al. Val me niet aan op de beeldkwaliteit van de foto, Facebook drukt die foto's compleet aan gort..
Vergeet niet te lachen
DjbirdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
Berichten: 372
17-11-2011 22:39
Kleine aanvulling:
Let er bij zulke grote diafragma's wel op dat het lastig is om bij groepen iedereen scherp op te foto te krijgen omdat je scherptediepte erg klein is. Ik schroef mijn sluitertijd dan vaak wat omhoog zodat ik mijn diafragma dan wat kan dichtknijpen. Dit kan makkelijk omdat je de personen toch "bevriest" met je flits op het tweede gordijn.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)