Forum > Off-Zone

Het centrale fotografie topic (partypics, apparatuur, tips)

(375 reacties. Pagina 1 van 38)
Moderator(s): Dré
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
4-12-2004 19:40
Naar aanleiding van onderstaand topic. Begint hier het centrale fotografie topic.
www.new-line.nl/forum/read/?t=11905&p=5#208721

massive schreef:

Pff, dat gaat me de financiële pet nog net ff te boven hoor...

Bij 1500 euro houd het vooralsnog op
(voor camera, lens, 1gb geheugenkaartje, extra accu's, en goede rugtas)

Denk dat het eerst een 'kit' word (bijv de nikkon D70 met 28-70 lens, 1200 euri)
En dan later misschien ook wel zo'n onbetaalbare Tamron erbij..

ps. uiteraard om interessante ELEMENTEN vast te leggen tijdens drive-in shows - wat nou offtopic laugh :D
Als je de Nikon D70 kit neemt, koop dan NIET de 28-80 lens. (28-70 bestaat niet als kit lens). De 18-70 DX kitlens is echter WEL een heel mooi objectief.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
4-12-2004 19:43
Trouwens,

De "goedkope" D70 28-80 kit kost 999euro
De "dure" D70 18-70 kit kost 1199 euro.

Dit zijn trouwens de prijzen van een online shop in Aken. (prijzen liggen fors lager in Duitsland, de service/vakkenis/aanbod is vaak ook nog eens beter dan in NL)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
4-12-2004 19:55
Sorry, ik bedoelde inderdaad de 18-70 lens. Kost in nederland 1200 euro gemiddeld.
Duitsland; kan.. maar, van de Nikon website:
Wilt u er zeker van zijn dat u recht heeft op volledige ondersteuning voor uw product, controleer dan vooraf bij uw leverancier of het product door Inca Import BV is geleverd.
Alle door Inca Import BV geleverde digitale camera's zijn voorzien van een Europees garantiebewijs en een Nederlandse gebruiksaanwijzing.
Nu woon ik niet ver van de grens (kwartiertje rijden) dus kan het nog in overweging nemen. Vandaag heb ik de D70 in handen gehad, vind het toch wel een erg mooi apparaat!
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
4-12-2004 19:55

Reind schreef:

Ik heb vorige week een Coolpix 3700 gekocht.

www.dinside.no/km_bilde/2/110192.jpg

Works fine for me......... ik had hier voor een Powershot A80 en daar zaten zoveel instellingen op dat ik er geen fatsoenlijk foto uit kon toveren. (ja ik ben te lui om mezlf er in te verdiepen en het boekje te lezen wink ;) )
En deze is zo lekker klein dat ie gewoon in de broekzak kan. En mocht ik ooit nog is een keer aparte foto's willen maken..... d'r zit ook nog een stand op waarbij ik alles in kan stellen. Nu gewoon een point en shoot camera en dat werkt voor mij perfect. Zojuist ff de CD200 van JB systems lopen kieken en allemaal mooie pics. happy :)
Dat dacht ik afgelopen zomer ook. Kleine camera gezien (Sanyo Xacti VPC-J4), beetje geprobeerd en uiteindelijk gekocht. Veel mooie vakantie foto's mee gemaakt, en het ding is zo klein dat ie lekker in je broekzak past. Camera was erg snel en foto's acceptabel. Totdat ik partypics ging maken...korrelig, te hoog contrast, onscherp, etc.

Dus snel verkocht...Jouw geluk is dat Canon wel bekend staat om mooie foto's, ook in donke situ's.
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
4-12-2004 20:00

massive schreef:

Sorry, ik bedoelde inderdaad de 18-70 lens. Kost in nederland 1200 euro gemiddeld.
Duitsland; kan.. maar, van de Nikon website:
Wilt u er zeker van zijn dat u recht heeft op volledige ondersteuning voor uw product, controleer dan vooraf bij uw leverancier of het product door Inca Import BV is geleverd.
Alle door Inca Import BV geleverde digitale camera's zijn voorzien van een Europees garantiebewijs en een Nederlandse gebruiksaanwijzing.
Nu woon ik niet ver van de grens (kwartiertje rijden) dus kan het nog in overweging nemen. Vandaag heb ik de D70 in handen gehad, vind het toch wel een erg mooi apparaat!
Ik wist niet dat de prijzen in NL inmiddels ook al zo laag zijn. In dat geval zou ik hem gewoon in NL kopen. (foto konijnenberg ofzo)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
4-12-2004 20:00
Nu maken we tijdens optredens alle foto's met een Olympus Camedia 3.2mp
Resultaat kan er mee door: www.fusionmusic.nl/images/jollity2004/menu.htm

Maar een paar leuke promopics van de band zit er zo écht niet in. Een geluk voor de band dus dat mijn hobby fotografie is en ik graag weer aande spiegelreflex wil wink ;)

@Dacide: zelfs de mediamarkt heeft 'm al laugh :D Zit voor mij het dichtste bij, maar of dat een aanrader is met de aanschaf van dit soort apparatuur?
Ze hebben wel alles; tassen, lenzen, geheugenkaartjes, flitsers, reserve-accu's, statieven... etc. etc. Zag er opvallend uitgebreid uit.
SpongebobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2003
Laatste: 17-8-2005
Berichten: 170
4-12-2004 20:12
hey, uitgelezen topic voor mij ;-)

waar je met (d)slr's mee op moet passen is dat de leercurve heel anders loopt dan die van een gewone compactcamera. zeker voor concert/feest-fotografie. Voordat je de camera doorhebt en een aantal goede bruikbare foto's hebt ben je een paar maanden verder.

overigens is de 18-70 een knappe lens als startlens, nadeel is dat er het 3.5-4.5 is, iets te kleine lichtopbrengst voor binnen imo.
blaat.
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
4-12-2004 21:07
Binnen mijn opleiding ga ik als keuzevak fotografie volgen, dat leren komt dus wel goed.

Ik zal me ook eerst richten op portretwerk e.d., zit het er eenmaal een beetje in dan pas tijdens een concert een poging wagen.

@Spongebob; wat voor lens gebruik jij voor optredens/feesten? Als ik eenmaal zover ben is een extra lens natuurlijk een optie!
SpongebobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2003
Laatste: 17-8-2005
Berichten: 170
4-12-2004 21:08
ik heb een simpele 50mm 1.4 voor binnenwerk. lekker lichtsterk, kan ik nog op 1/50 of 1/60 blijven schieten. een 28-105 voor allround en nog een 70-300 macro.
ergens in het nieuwe jaar een 70-200 2.8d halen :)
dan is mijn setje voor concertfotografie redelijk compleet
blaat.
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
4-12-2004 21:14

spongebob schreef:

hey, uitgelezen topic voor mij ;-)

waar je met (d)slr's mee op moet passen is dat de leercurve heel anders loopt dan die van een gewone compactcamera. zeker voor concert/feest-fotografie. Voordat je de camera doorhebt en een aantal goede bruikbare foto's hebt ben je een paar maanden verder.
Leercurve van manuele fotografie met bv een (d)slr is behoorlijk steil in vergelijking met een point and shoot cam.
Ikzelf zit nu ongeveer een jaartje of zeven op media/grafisch/multimedia opleidingen. Ben dit jaar begonnen met communciation and multimedia design. Bij alle opleidingen was fotografie een sterk ondersteunend middel. (en soms ook het doel).
overigens is de 18-70 een knappe lens als startlens, nadeel is dat er het 3.5-4.5 is, iets te kleine lichtopbrengst voor binnen imo.
Mocht ik ooit partypics gaan maken dan voldoet de tamron die ik wil aanschaffen (f2.8)
Anders koop ik wel een mooie prime erbij (canon EF 28mm f/1.8 USM).
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson

Terug naar forum Reageer (zonder quote)