Forum > Algemeen Forum

belasting

(184 reacties. Pagina 18 van 19)
Moderator(s): Dré
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
15-6-2011 10:55

Frank76 schreef:

Helaas kan ik dat niet ondertrepen.
Volgens mij is er geen enkele administrateur 100% te vertrouwen.
Ik krijg niet de indruk, dat deze man professioneel bezig was met administraties van diverse klanten, maar meer, dat hij dit enkel voor de kerk deed (en er wellicht jouw aangifte " erbij " deed).

Het is natuurlijk niet zo, dat ieder administratiekantoor per definitie criminele trekjes heeft... laugh :D Er zitten altijd minder goede appels in de mand, maar dat maakt ze niet crimineel. De werkdruk bij het administratiekantoor wil nog wel eens voor problemen zorgen, maar dat merk je gauw genoeg. Ik kan hier bij ons in de buurt zo voor de vuist weg minimaal 5 kantoren noemen, waar ik met veel vertrouwen mijn administratie naartoe breng. Je oor te luister leggen bij collegabedrijven en klanten wil heel goed helpen. Als je van tevoren wat informatie inwint, kom je er meestal vrij gauw achter hoe een kantoor werkt.
I am a TimeDriver!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
15-6-2011 22:58

Frank76 schreef:

De allerbetrouwbaarste bron is de belastingdienst zelf.
Ze zullen blij zijn dat jij dat denkt. Al is het natuurlijk niet zo...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 2052
16-6-2011 07:37

Victor schreef:

Al is het natuurlijk niet zo...
Leg die maar eens uit. Zij zijn het toch die de zaken moet beoordelen? Zij zijn toch de volgers van de wet?
@idee:
Deze man voerde gewoon netjes een administratiekantoor en deed de kerk er als goodwill bij.
Uiteraard heeft niet ieder administratiekantoor criminele trekjes, maar ken diverse ervaringen die toch echt niet goed zijn.
Voor een zeer kleine ondernemer (naast een fulltime baan en een geringe omzet) is het absoluut niet lonend hier iemand voor in te huren.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
16-6-2011 08:11

Frank76 schreef:

Leg die maar eens uit. Zij zijn het toch die de zaken moet beoordelen? Zij zijn toch de volgers van de wet?
In de 6 jaar, dat ik bedrijfsmatig bezig ben heb ik de belastingdienst al vele fouten zien maken. Onterechte aanslagen, omdat aangiften 'verdwenen' waren, aanslagen op een btw nummer, dat niet meer bestaat etc. Wanneer je er automatisch van uit gaat, dat alles dat de BTW dienst voortbrengt automatisch klopt, ga je heel veel geld betalen voor jan met de korte achternaam...

De belastingdienst is een relatief logge organisatie die niet gemakkelijk iets kan aanpassen in haar systemen. Wil je echt iets voor elkaar krijgen, dan moet je rechtstreeks met een inspecteur communiceren en dat gaat jou als brave burger niet echt lukken....maar een administratiekantoor met becon nummer lukt dit wel....

Ik heb het idee, dat je doordat je 1 rotte appel hebt getroffen alle appels als rot bestempelt. Toch ben ik van mening, dat je ook als je maar klein bent veel voordeel kunt hebben van een goede administrateur, ook voor je privé aangiften. Ze kennen de regels beter en weten deze ook beter toe te passen, waardoor je relatief weinig belasting betaalt of juist meer terugkrijgt.
I am a TimeDriver!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
16-6-2011 09:26

Frank76 schreef:

Victor schreef:

Al is het natuurlijk niet zo...
Leg die maar eens uit. Zij zijn het toch die de zaken moet beoordelen? Zij zijn toch de volgers van de wet?
Ik ben belastingadviseur en zie de fiscus dagelijks de plank flink misslaan. Het kennisniveau is lang niet altijd geweldig hoog en bovendien is de fiscus van nature nogal "biased" als het gaat om de vraag of iets belastbaar is. Anders gezegd: als je afgaat op de fiscus ga je bij de duivel te biecht.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 2052
16-6-2011 09:46
Wees vrij om mijn administratie door te nemen en te bezien of je jezelf kan terugverdienen, ik sta altijd open voor meer centen.
Ik kan echter geen 5% van mijn omzet (niet eens winst) naar een belastingadviseur brengen zonder dat ie minstens zichzelf terugverdient.
De vorige leek dat te doen, maar kost me achteraf nog meer.
Ook ervaringen van een collega met een aanzienlijk kantoor met Becon nummer (en ook dat had mijn adviseur) zijn ronduit bedroevend.
Gemiddeld ben je toch zo'n 250 tot 500 euro kwijt voor alleen maar het invullen van je belastingpapieren omdat je bedrijf bent. En laat ik voor de inkomstenbelasting nou net geen bedrijf zijn...
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
16-6-2011 10:40
Het Becon-nummer biedt dan ook geen enkele kwaliteitsgarantie. Dat is alleen een nummer dat je krijgt als je uitstel wilt aanvragen voor je klanten. Verder is het niet altijd zo dat een goede belastingadviseur meer geld voor je terugkrijgt. Hij zal de regels goed toepassen, waardoor je het juiste (maar wel zo laag mogelijke) belastingbedrag betaalt. Dat scheelt natuurlijk wel in de correcties en boetes...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
16-6-2011 11:26
Dat is ook meer wat ik bedoel. In die zin verdient hij zichzelf dan, omdat je anders meer belasting zou moeten betalen of zelfs naheffingen, omdat je zelf de regels (onbewust) niet goed hebt toegepast.
I am a TimeDriver!
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 2052
16-6-2011 11:55
Helaas betaal ik juist die naheffing door zijn fout. Zal mij niet meer gebeuren, gewoon lekker zelf doen zolang het overzichtelijk is. Stelt ook geen f## voor in mijn geval.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DjFxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2004
Laatste: 9-6-2013
Berichten: 157
16-6-2011 12:30
Hallo Frank,

Ik denk dat je echt pech heb gehad met de "beste" man.

Wanneer je nog een beetje vertrouwen hebt in de administratiekantoren, wil ik je best het adresje geven waar ik mijn boekhouding onder heb gebracht. Voor ongeveer 100 euro per kwartaal doet hij mijn kwartaal aangifte en boekt al je facturen in, aan het einde van het boekjaar krijg je een gesloten boekhouding welke wordt ingediend bij de belastingdienst. Ook jouw privé aangifte zou hij er naar willen en kunnen doen.

Al blijven er niet zo heel veel belastingvoordeeltjes over met die bezuinigingstour van het kabinet.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)