Forum > Geluid

Amp rack eindelijk helemaal klaar

(679 reacties. Pagina 30 van 68)
Moderator(s): Dré
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
8-2-2011 23:22

PvG schreef:

De 1k0? Maar ik hoor/lees alleen maar dat Synq digits op het hoog niet aan te raden is...
De 1K0 werken prima op de K112/K115 als top (bij mij alles boven de 100Hz via processor)

Ik vind het prima klinken en van mijn huurder hoor ik ook dat het prima klinkt

Ik vind het zowiezo altijd grappig om te horen dat een versterker veel beter of slechter klinkt dan andere. Zolang je ze niet in de clip of protect jaagt hoor je daar niets aan in een ruimte vol met dansende en pratende mensen. Laat staan de ruimte waar de versterkers en speakers in gebruikt worden.

Als je een speaker als de K115 gebruikt dan bespeel je niet een groot publiek in een grote ruimte waarbij je dat zou kunnen vergelijken.

De Sync is voor mij nog steeds een vooruitgang kwa gewicht en geen achteruitgang in geluidskwaliteit.
En dat in een setting van een sub/top set met 2 versterkers en processor.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
8-2-2011 23:32
'T is ook maar waar je het mee vergelijkt.

Ik heb zelf nooit een 1k0 aan de tand gevoeld, maar ik kan me voorstellen dat een LAB beter klinkt. Zit ook nogal in een andere prijsklasse en is dus geen eerlijk vergelijk. Zoek je een amp in de prijsklasse van de synq's dan kan ik me voorstellen dat ze helemaal niet gek veel beter of slechter klinken dan een Dap of ADJ (of wat dan ook in vergelijkbare prijsklasse). En ook al zouden ze iets slechter klinken, dan:

- Kan ik me goed voorstellen dat je, met een gesteld budget, best een klein beetje geluidskwaliteit inlevert voor een hoop gewicht besparing.
- Vermoed ik dat in de prijsklasse waarin deze amps gebruikt worden dat de geluidskwaliteit van de speakers een veel grotere invloed heeft op het eindresultaat van de amp. Wil je dus geld uitgeven voor beter geluid, dan is het bij veel mensen in de doelgroep van deze amps veel nuttiger om betere speakers te kopen.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
9-2-2011 10:03

PvG schreef:

De 1k0? Maar ik hoor/lees alleen maar dat Synq digits op het hoog niet aan te raden is...
Ik doelde niet op mij. Het leek me gewoon nogal veel om een 2K2 op K112 te zetten

zelf wil ik ook een rackje maken met 3K6 (heb ik al) en een andere lichtgewicht amp voor op het hoog (rond de 1000watt@4ohm)
2K2 leek dus ideaal, ziet er mooi uit in een rackje, maar het geluid moet natuurlijk goed klinken.
Heb bij een kameraad de 2K2 al eens even gehoord op HK topjes, en dat klonk toch wat agressief/metaalachtig.. was wel carnavalmuziek dus dat zal niet geholpen hebben er aan :)
www.bigsoundsystems.be
DjjurgenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2005
Laatste: 10-2-2021
Berichten: 139
15-2-2011 22:02
geen amp rack ...

maar wel microfoon rackje.

https://img510.imageshack.us/img510/6122/imag0042r.jpg
trotse eigenaar van system one audio.
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
16-2-2011 00:30

nijhuisr schreef:

Ik vind het zowiezo altijd grappig om te horen dat een versterker veel beter of slechter klinkt dan andere. Zolang je ze niet in de clip of protect jaagt hoor je daar niets aan in een ruimte vol met dansende en pratende mensen. Laat staan de ruimte waar de versterkers en speakers in gebruikt worden.
Kom kom... Als het budget sterk uiteen mag lopen? Als je een degelijke processorgestuurde amp gebruikt op een deftige fullrange kast, vergeleken met een low-budget lineaire amp op dezelfde speakers? Je weet maar al te goed dat je wel degelijk een verschil hoort, en da's maar best ook... Half bezopen feestvierders zullen er allicht niet veel aandacht voor hebben, akkoord, maar je reactie is toch vrij kort door de bocht hé.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
16-2-2011 10:57

prosoundandlight schreef:

Kom kom... Als het budget sterk uiteen mag lopen? Als je een degelijke processorgestuurde amp gebruikt op een deftige fullrange kast, vergeleken met een low-budget lineaire amp op dezelfde speakers? Je weet maar al te goed dat je wel degelijk een verschil hoort, en da's maar best ook... Half bezopen feestvierders zullen er allicht niet veel aandacht voor hebben, akkoord, maar je reactie is toch vrij kort door de bocht hé.
Toch moet ik zeggen dat dat ook ernstig meevalt.
Ik ken welgeteld 1 gevalletje van versterker waarvan ik vind dat die echt gewoon goed minder klinkt.
Das de Wharfedale MP-serie. Misschien ben ik dan een paar rotte schapen tegengekomen dat weet ik niet eens.
Vergeleken met wat andere budget amps ( Synq 2k2, JB systems C2-800 )

Het verschil tussen dingen als QSC en een andere degelijke! versterker is wel erg klein.
Misschien dat de levensduur van het ding wat langer is, maar dat mag ook wel inderdaad.
If it ain't Dutch it ain't much...
Jakkes72Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2004
Laatste: 8-4-2018
Berichten: 149
17-2-2011 19:52

djjurgen schreef:

geen amp rack ...

maar wel microfoon rackje.

https://img510.imageshack.us/img510/6122/imag0042r.jpg
heb je dat schuim ergens laten snijden, of heb je dat zelf gedaan?
EAW JF260e / SB250 : was een lekker setje... Nu Brooklyn Audio..., een betere set
Koen gStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-3-2006
Laatste: 17-2-2018
Berichten: 163
17-2-2011 21:05
Zo, nu hier ook beide amprackjes af!

excuses voor de kwaliteit van de foto ( mobiel )

foto!
Well all right..
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 2057
17-2-2011 21:36
Waarom zo´n grote kist?
Niet goed, wel hard!
Koen gStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-3-2006
Laatste: 17-2-2018
Berichten: 163
17-2-2011 22:04
Bovenste kist is 6 HE, onderste 4. Valt dus nog wel mee happy :)
Heb hiervoor gekozen ivm uitbredingen! zo past er nog een amp of eventueel een lade bij.
Well all right..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)