Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 161 van 219)
Moderator(s): Dré
Jeroen_17Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2006
Laatste: 17-5-2016
Berichten: 58
12-1-2011 12:42
Een bus aanschaffen doe je meestal toch voor langere tijd, dus heel Nederland crossen is wel te doen. Je moet het alleen even goed plannen, prik 1 dag waarop je alle bedrijven waar voor jou interessante auto's lijken te staan in plant om te bezoeken. Neem van te voren telefonisch contact op met de betreffende bedrijven, dan weet je vaak al redelijk snel met wat voor bedrijf je te maken hebt.
En dan is het een kwestie van 1 dag goed rondkijken en auto's bekijken, meestal is er wel een aardige route te plannen langs veel adressen op 1 dag.

Blijkt het allemaal niet te zijn wat je zoekt, dan wordt het misschien tijd om de eisen bij te stellen, of langer te zoeken.
Avolites Pearl Tiger Touch, K1 hazer, Pixelbar 12, Prolyte truss
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
12-1-2011 13:19

ideedeluxe schreef:

heb ik niet zo heel erg veel zin, om heel Nederland door te moeten voor een bus,
Ach, ik ben twee weken geleden nog twee keer op en neer naar Raalte (360km heen en terug....) gereden om mijn nieuwe privé wieltjes te kopen.
Ik heb zoiets er wel voor over als ik dan precies kan vinden wat ik wil hebben.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
12-1-2011 13:50
Ik heb gekeken voor mijn eigen (privé) auto het hele land afgereden, en kwam er achter dat er vooral rondom Rotterdam veel autohandelaren zijn die denken dat ze goud verkopen, en het eigenlijk niet zoveel is laugh :D, uiteindelijk van een oud vrouwtje in Brabant een leuke gevonden, die voor een acceptabele prijs te koop stond wink ;)

Vind het zelf niet erg om ver ergens voor te rijden, maar weet wel graag waar ik aan toe ben, en wat er ergens mis mee is. Gelukkig zijn sommige handelaren dan net wel zo eerlijk over de telefoon om een lange reis te voorkomen. sneaky :V
Nu ook op internet!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
12-1-2011 13:57

dj_mvandis schreef:

uiteindelijk van een oud vrouwtje in Brabant een leuke gevonden, die voor een acceptabele prijs te koop stond wink ;)
Ah, dus jij bent die gast uit de reclame laugh :D
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
12-1-2011 13:57
En het is géén Golf! hahaha laugh :D
Nu ook op internet!
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
12-1-2011 16:17

YourLiVe schreef:

Watt-Xtra schreef:

vivaro, traffic: oppassen met de trage 6bak.
Huh, trage 6 bak? Ik heb ook een Vivaro met 6 bak maar die is toch vrij rap hoor (1.9 cdti, 100pk). Verder vind ik het ideaal, in de 6e versnelling maak je net 2500 toeren bij 120. Lekker stil en zuinig dus.
De mijne draait net 2800 toeren ofzo bij 120km/h.. en 3200 toeren bij 150km/h Maar dan is het vooral wind en banden geruis wat je hoort. wink ;) (btw ik heb een master 2.2tdci gechipted)

Dat schijnen idd de motoren te wezen en versnellingsbakken die er nog wel eens willen uitvliegen. Je hebt ook een 1.9 met 5 bak. Daar zijn weinig problemen mee. de 2.5 met 6 bak is dan ook weer nauwelijks problems mee bekend. Schijnt wel vooral bij de eerste generatie voor te komen.

3.5T vind ik zelf persoonlijk dan weer jammer ivm wegenbelasting die je moet betalen. Je mag meer laden, klopt, echter zijn de 3.3T en de 2.8T met hetzelfde veren pakket uitgevoerd, of je moet ze met luchtvering hebben, maar das een extra luxe! Plus je bent een zware wagen, dus je verzekering is ook duurder!

Wil je een H1L1-2 vol stouwen tot zn max van 3.5Ton ben je aardig goed bezig! laugh :D 9van de 10 keer kom je met de 1100 Kg laadvermogen van een master, 2.8T eenmaal verlengt prima weg. Plus, je mag binnen de wet iets overladen zijn he!! wink ;)

Met de Iveco rij ik zeker weten niet prive, kan niet eens ergens parkeren bij de supermarkt met dat ding, ofja, ik zou bij het laad-los deck moeten gaan staan. happy :)
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
12-1-2011 17:33
1 x bewerkt. Laatst door Ronny B op 12-1-2011 22:17
traffic H1L2 2.5 140 pk 6 bak 120km/h net 2000 toeren.
160 km/h 3000 toeren
Zit er nog over te denken hem te laten chippen. gezien hij daar ook iets zuiniger van word.

bus is tweedehands gekocht. 88.??? km nu net over een ton heen.
Op accu na in garantie tijd niets gehad.
maar dat mag eigenlijk ook niet vind ik met zo weinig km gereden binnen mijn bezit.

Heb ook een 1,9 100 pk 6 bak h1l2 gehad.
daar heb ik echt pech mee gehad, een half jaar lang niets anders dan koppeling problemen.
Dat was ook de rede om na een half jaar alweer een andere te kopen.
Moet ik geen hobby van maken twee auto's binnen een jaar kopen is wel erg duur laugh :D .

De bus is prive, maar wel zakelijk voordeel. dus wegenbelasting valt ook mee.

[edit] laadvermogen 1200kg als ik me niet vergis. vol ledvloerdelen is geen probleem. led dan ook niet op gewicht. hij zit eerder vol dan dat ik aan het gewicht zit [/edit]
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
12-1-2011 21:15

Watt-Xtra schreef:

3.5T vind ik zelf persoonlijk dan weer jammer ivm wegenbelasting die je moet betalen. Je mag meer laden, klopt, echter zijn de 3.3T en de 2.8T met hetzelfde veren pakket uitgevoerd, of je moet ze met luchtvering hebben, maar das een extra luxe! Plus je bent een zware wagen, dus je verzekering is ook duurder!

Wil je een H1L1-2 vol stouwen tot zn max van 3.5Ton ben je aardig goed bezig! laugh :D 9van de 10 keer kom je met de 1100 Kg laadvermogen van een master, 2.8T eenmaal verlengt prima weg. Plus, je mag binnen de wet iets overladen zijn he!! wink ;)
Doe je hiermee op mijn post? Zo ja, dan zou ik toch liever met de 3.5T van doen hebben. Massa rijklaar voertuig is 1950kg, dus met 3.5T man ik er nog 1650kg laden. Met een 2.8T blijft er nog maar 950kg over. Voor een L2H2 vind ik dat wat weinig. Voor zo'n laadruimte heb ik graag die 700kg extra.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
14-1-2011 10:28
@onnoogelen,

je hebt wel meer laadvermogen, maar zoals er al gezegt werd, bij een L2 heb je de ruimte helemaal niet om er veel meer dan 1000 kg in te pakken. Of je moet looden baseplates meenemen, alles 10mm2 aansluitsnoeren enz laugh :D

Meeste disco, dan wel bandsetjes welke in een dergelijke bus passen, die zullen allen rond of flink onder de 1000kg zitten.

Ik heb een Master H1L1 en mag volgens mij 1140 kg laden. Pak ik daar een hele dikke PA set in, Dubbel GAE met dikke ampracken dan heb ik nog net plek voor wat licht balkjes en of 2 kabelcases. Maar dan haal ik de 1100 KG nog niet hoor.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
14-1-2011 18:25
Bus is bij ons aangeschaft om daardoor minder met aanhanger te gaan rijden, en het feit dat we vaak ruimte tekort komen. Zo zal het regelmatig voorkomen dat er 4x2 Mac250's, een grote kabelkist, krachtkabelkisten, 6/8VMB statieven instaan. Met 2 personen in de auto zit je dan al gauw aan de 1000kg, en dan heb ik de kleinere meuk er nog niet bij geteld.
En die ruimte heb je zeker in de bus, heeft hetzelfde volume als de aanhanger. Wanneer de opslag leeg getrokken wordt kan het gewicht verdeeld worden over de 2 wagens, maar zeker voor de iets kleinere projecten zal zo'n bus met meer dan voldoende laadruimte zeker niet misstaan!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)