Forum > Algemeen Forum

Drive-in show websites

(630 reacties. Pagina 28 van 64)
Moderator(s): Dré
Emile SchuurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2006
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 94
17-8-2010 20:10
@ Maarten:
We hebben zelf ook lopen stoeien met het laden van de foto's. Voor zover ik weet is het niet mogelijk om slechts een deel te laden ipv alles tegelijk. Een grote laad balk midden in het scherm is een goed idee! Ga ik navragen.

@ Roger:
- Dat iedereen wordt onthoofd vind ik persoonlijk niet storend. Als de ene foto landscape is en de andere verticaal, dan krijg je een heel onrustige pagina.
- Een foto bij de album keuze is een optie. Ik vond zonder foto echter rustiger overkomen. Mensen die een impressie willen krijgen van mijn shows is zo'n fototje inderdaad handig!
Drinken halveert je leven maar je ziet dubbel zo veel.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
18-8-2010 10:33
Ik ben het eens met Maarten en Roger. Het laden duurt veel te lang. Als iemand specifiek op jouw website komt op foto's te bekijken van een feest waar hij/zij geweest is zijn ze misschien bereid zo lang te wachten, maar potentiele klanten niet.

Verder ziet het er niet uit dat iedereen onthoofd wordt. Ik ben het met je eens dat alle foto's hetzelfde formaat een rustiger beeld geeft, maar dan moet wel het juiste gedeelte eraf gehaald worden, niet de hoofden...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
18-8-2010 15:05
@Emile, er zijn een aantal dingen die je kan doen om de website sneller te laten laden.

Allereerst is er de foto slider op je homepagina, de foto's die daar gebruikt worden kunnen een stuk kleiner (in bestandsgrootte).
Ze zitten nu rond de 180/200kB, deze kunnen zonder al te veel zichtbaar kwaliteitsverlies makkelijk onder de 100kB (meestal rond de 50k). Zelfs de bestandsgrootte van je thumbnails kan meer als gehalveerd worden.

Als je Firefox gebruik heb je 2 plugins voor de Firebug plugin, Yslow en Google Page Speed, deze geven je een aantal tips om de front-end van je website te optimaliseren, de belangrijkste zaken zijn:
- Stop als je CSS en j@vascript in een appart bestand ipv ze gewoon in je HTML code te zetten.
- Je HTTP requests minimaliseren dmv:
* Al je CSS in 1 bestand te stoppen.
* Al je j@vascript in 1 bestand te stoppen (in de maten van het mogelijke aangezien je met Mootools en een aantal plugins werkt).
* Waar mogelijk je achtergrond afbeeldingen combineren en werken met CSS sprites.
- Je j@vascript onderaan je pagina plaatsen (net boven de </body>), hierdoor word je content eerst geladen alvorens je j@vascript geladen word.
- Mootools laden via de Google CDN, dit geeft je ook het voordeel dat Mootools als gecached kan zijn bij de eindgebruiker en je je HTTP requests verdeeld over meerdere domeinen.
- Je kan je CSS en/of j@vascript minimaliseren door bv YUI compressor te gebruiken.

Er zijn nog een aantal zaken zoals gzip, Expires headers, Etags, eigen CDN gebruiken. Maar voor een aantal van deze zaken zal je toegang moeten hebben tot je webserver, wat met shared hosting niet mogelijk is (voor zover ik weet).

De foto pagina dan, ik denk dat het laden traag is omdat er geen gebruik gemaakt wordt van echte thubnails, maar de grote foto die door CSS of j@vascript verkleind word. Ik kan verkeerd zijn, want de code is nogal vreemd.
De foto's zelf kunnen volgens mij nog een stukje kleiner zonder kwaliteitsverlies.

Ik zie dat je Joomla! gebruikt voor je site, hierdoor zullen een aantal bovengenoemde zaken moeilijker worden omdat je door een CMS met een temlate systeem (en misschien plugins) soms wat controle moet uit handen geven. Geen idee hoe dat bij Joomla! zit (ik werk zelf enkel met Wordpress en Expression Engine).

Ik vind persoonlijk je website er wel heel mooi uitzien! Ik zou alleen nog is nadenken over de opmaak van de tekst naast je fotoslider op de homepage, Ik kan me best voorstellen dat deze voor sommige mensen nogal moeilijk leesbaar is.

Ook de URL structuur zou ik wat user en SEO vriendelijker maken, maar daar is het misschien al te laat voor.
exit night into LIGHT
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
18-8-2010 23:05

Emile Schuur schreef:

- Dat iedereen wordt onthoofd vind ik persoonlijk niet storend. Als de ene foto landscape is en de andere verticaal, dan krijg je een heel onrustige pagina.
Foto's in een 4:4 divje drukken.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Emile SchuurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2006
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 94
24-8-2010 14:54
@ Stekelvarke
Alles wat je zegt is inderdaag wel handig. Maar wat je inderdaad ook zegt, het is gemaakt met Joomla. En dat zorgt ervoor dat ik gewoon sommige dingen moet accepteren helaas..

@ Dré
Door dat het Joomla is, kan ook dat niet verandert worden helaasch...
Drinken halveert je leven maar je ziet dubbel zo veel.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
24-8-2010 16:56

Emile Schuur schreef:

@ Stekelvarke
Alles wat je zegt is inderdaag wel handig. Maar wat je inderdaad ook zegt, het is gemaakt met Joomla. En dat zorgt ervoor dat ik gewoon sommige dingen moet accepteren helaas..

@ Dré
Door dat het Joomla is, kan ook dat niet verandert worden helaasch...
Wanneer je tijd genoeg hebt, kun je ook in Joomla een heleboel zaken aanpassen. Alleen moet je vaak zo diep in de code duiken, dat het erg veel tijd kost om uit te zoeken welk regeltje code van een plugin of module waarvoor dient. Maar, met een boel tijd kun je veel.

Wat ik wel zou doen is het inschakelen van de standaard SEO opties. Dat scheelt qua google-vindbaarheid werkelijk een slok op een borrel en is niet moeilijk om uit te voeren. Simpelweg de 3 vinkjes aanzetten in de configuratie en het .htaccess bestand hernoemen is voldoende. (Oh ja... mod_rewrite moet wel aanstaan in Apache...is dat niet het geval: bouthost!)
I am a TimeDriver!
GreendiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2010
Laatste: 30-3-2024
Berichten: 175
25-8-2010 14:00
Hallo allemaal,

ik moet er inmiddels toch ook maar aan geloven. Ik heb de afgelopen 2 avonden eens zitten knutselen, en heb volgens mij voor mijn doen best nette site afgeleverd.

Even extra toelichting: ik ben een absolute n00b op het gebied van website's maken. Deze heb ik in zijn geheel in kladblok gemaakt met simpele (op internet terug vindbare) html codes happy :)

Spotlight Entertainment

Geef gerust jullie commentaar, maar wordt alsjeblieft niet te technische wink ;) haha

Met vriendelijke groet,

Greendiek
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
25-8-2010 15:24
Ziet er best netjes uit eigenlijk. Zelfs de HTML code ziet er netjes uit, al zitten daar nog wel wat foutjes in. Ik vind de site wel wat saai, zo zonder foto's.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
GreendiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2010
Laatste: 30-3-2024
Berichten: 175
25-8-2010 15:26
De foto's moet ik nog eens uitgebreid voor gaan zitten, maar ik heb nog geen tijd gehad om alle foto's van mn harde schijf uit te zoeken.

Maar foutjes in de html code's??? Wat heb ik fout gedaan dan? ashamed :$
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
25-8-2010 16:02
Dat weet ik niet precies... via deze link kun je checken welke fouten erin zitten, maar ik begrijp de foutmelding niet helemaal.

Misschien komt het omdat je een paar tags niet correct hebt afgesloten; de correcte manier om een tag af te sluiten is />, jij sluit er een paar af met alleen >, dus zonder /. O.a je meta tags en je shortcut icon tag.

Dit is in XHTML verplicht, maar voor zover ik weet in HTML4 nog niet. Overigens wordt de site in zowel IE als FireFox goed weergegeven dus zo'n groot probleem is het niet hoor. Als het allemaal te technisch wordt kun je het dus ook gewoon zo laten.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)