Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 140 van 219)
Moderator(s): Dré
Dj JoeriStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2005
Laatste: 24-2-2013
Berichten: 177
13-4-2010 09:57
Hetgeen wat Dré hierboven zegt klopt. Heb bij mijn BE rijles met een aanhanger die 2 ton laadvermogen had gereden.

Deze aanhanger woog echter in totaal maar 1500 kilo(dus eigen gewicht+lading), omdat de Mercedes Vito die ervoor hing niet meer dan 1500 kilo mocht trekken.
JK Productions is powerd by Pioneer, Martin Audio & Crest
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 9-6-2024
Berichten: 9470
13-4-2010 10:19
De afgelopen 10 jaar ben ik juist bezig geweest om het gewicht van mijn shows zo veel mogelijk omlaag te brengen.
Het is nu evengoed nog een heel gesjouw, maar ik moet er niet aan denken de spullen te moeten sjouwen die ik tien jaar geleden naar binnen bracht. Ik denk dat ik zeker 500 kilo heb verminderd op de standaardshow voor 300 personen.

Enkele simpele truukjes daarvoor:
Als je iets bouwt, kies dan voor lichte materialen,
als je apparatuur koopt (versterkers bijvoorbeeld), kijk dan ook eens naar het gewicht.
Kritisch zijn in wat je extra mee neemt (bijv. verleng-kabels, haspels, reserve materialen)
Enzovoorts.

Beter voor je rug, beter voor je rijbewijs.
En het hoeft niet persé altijd meer te kosten.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
13-4-2010 10:26

Tom schreef:

De afgelopen 10 jaar ben ik juist bezig geweest om het gewicht van mijn shows zo veel mogelijk omlaag te brengen.
Het is nu evengoed nog een heel gesjouw, maar ik moet er niet aan denken de spullen te moeten sjouwen die ik tien jaar geleden naar binnen bracht. Ik denk dat ik zeker 500 kilo heb verminderd op de standaardshow voor 300 personen.

Enkele simpele truukjes daarvoor:
Als je iets bouwt, kies dan voor lichte materialen,
als je apparatuur koopt (versterkers bijvoorbeeld), kijk dan ook eens naar het gewicht.
Kritisch zijn in wat je extra mee neemt (bijv. verleng-kabels, haspels, reserve materialen)
Enzovoorts.

Beter voor je rug, beter voor je rijbewijs.
En het hoeft niet persé altijd meer te kosten.
Ditzelfde heb ik moeten doorvoeren bij een vaste band welke hier huurde. Toen ik hen overnam was de bakwagen zn beetje 1000 KG overladen. Na grondige vernieuwing van bekabeling, andere flightcases, andere versterkers op de PA en nog enkele doorvoeringen was dit zn beetje 700 KG minder. Het was tevens veel prettiger werken :D

Voor iedereen die in dit wereldje zit.... een BE rijbewijs is eigenlijk een must. Al is het alleen al voor je eigen gemak, veiligheid en behoud van je spullen.
Wie rijdt er nu met een hondehok op 12"wielen waar je dure spullen in verpakt zitten rond wachtend tot het een keer verkeerd gaat?... Elke keer maar weer moeten meten en passen of het wel kan, aan de stand van je aanhanger bepalen of je al flink overladen zit?

Kleine investering lijkt me, als je al kunt rijden dan moet je met een ochtend lessen al een heel eind komen.. kosten zn beetje 500-700 euro?
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 9-6-2024
Berichten: 9470
13-4-2010 10:47
je haalt het BE rijbewijs in één dag en voor € 475 bij een rijschool hier in de buurt....
Moet je natuurlijk wel eerst B hebben sneaky :V
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
13-4-2010 10:59

Tom schreef:

je haalt het BE rijbewijs in één dag en voor € 475 bij een rijschool hier in de buurt....
Moet je natuurlijk wel eerst B hebben sneaky :V
Komt bij dat je het gewoon op de zaak kan zetten, als je die hebt.
Ik was in iets meer dan een middagje klaar (wel een X aantal jaren geleden), en heb mijn BE met grote regelmaat nodig om BE-trailertjes mee te rijden.

Is zeker aan te raden even een BE te halen, voor het geld en de tijd hoef je het niet te laten. En zoals hierboven gezegd, als je je hele broodwinning in een hondenhok hebt zitten, dan kan je maar beter dat hondenhok in de juiste banen kunnen lijden.
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
13-4-2010 11:20
Hier in de buurt al zelfs vanaf €275,-
Heb hem zelf ook redelijk snel achter mijn B rijbewijs aangedaan. Komt toch altijd van pas.
Nu ook via de .eu te bereiken.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
13-4-2010 12:07

Yoghurt schreef:

Komt bij dat je het gewoon op de zaak kan zetten, als je die hebt.
Nou ik wilde de kosten voor mijn C indertijd ook op de zaak zetten, maar volgens de boekhouder vindt meneer de belasting dat niet zo tof. 't is te proberen maar bij controle schijnen ze er wel over te vallen.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
13-4-2010 18:31

CyberDance schreef:

Yoghurt schreef:

Komt bij dat je het gewoon op de zaak kan zetten, als je die hebt.
Nou ik wilde de kosten voor mijn C indertijd ook op de zaak zetten, maar volgens de boekhouder vindt meneer de belasting dat niet zo tof. 't is te proberen maar bij controle schijnen ze er wel over te vallen.
Lijkt mij erg stug dat dit een probleem zou wezen. Als jij aan kunt tonen dat je BE of C nodig hebt voor je onderneming zou dit gewoon als bedrijfskosten mogen worden geschreven. Het is zelfs een investering in je onderneming.
Ik heb mijn BE als kosten weggeschreven. Nooit iets over gehoort. Gewoon rijbewijs lijkt me idd niet mogelijk op de zaak te kunnen schrijven, maar BE of C toch wel.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
13-4-2010 20:15
Mja voor mij was het een twijfelgeval, dus ik heb t werkelijk gevraagd voor ik t inboekte in exact. Als ik niks had gevraagd en gewoon als kosten had ingeboekt had ik er waarschijnlijk nooit wat over gehoord (tot een controle van meneer de belasting misschien).

Maar zo zijn er wel meer op-het-randje belastingtechnische dingen die sommigen wel doen en anderen weer niet. Aankopen onder de €450 per stuk mag je offcieel belastingtechnisch ook niet opgeven als investering (en das toch zonde als je 16 lampen van 400 euri koopt), terwijl er een hoop zijn die het gewoon wel doen.

Dit lijkt me wel een mooie voor Victor eigenlijk razz :p
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
14-4-2010 17:49
cyberdance: we gaan wat offtopic, maar je kunt toch gewoon een grootboek aanmaken met kleine investeringen?
Hierin vallen alle kleine zaken die meerdere jaren meegaan, op je verhuurlijst komen en je eigenlijk niet in een jaar wilt afschrijven. Wel even rekening houden met verbruiks artikelen.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)