Forum > Algemeen Forum

Drive-in show websites

(630 reacties. Pagina 12 van 64)
Moderator(s): Dré
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
11-2-2010 15:41
Dat is een goed punt en tegelijkertijd ook een moeilijk punt. Want, wanneer spreek je iemand met u of je aan? De meeste mensen die een bruiloft boeken, zijn allemaal zo rond de 30 jaar, ik ben zelf 26 en wordt liever met je aangesproken. Dat maakt het mijnsinziens wat toegankelijker.

Ik zie ook alweer, dat ik het door elkaar gebruik. Daar moet ik dus een oplossing voor vinden...

joep poep schreef:

Bij impressies staan een aantal foto's dubbel.
Van mezelf, 1 post terug:
de impressies komen een aantal foto's meerdere keren terug. Ik ben heel slecht in het maken van foto's tijdens het draaien, ik vergeet het altijd....dus ik heb her en der wat afbeeldingen van ons moeten bijeensprokkelen.
I am a TimeDriver!
Emile SchuurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2006
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 94
11-2-2010 16:12
Het filmpje onder 'shows' vind ik niks toevoegen. Niks op te zien, slecht geluid. Voor een strakke site haalt het de impressie bij mij alleen maar naar beneden. Site verder erg mooi.
Drinken halveert je leven maar je ziet dubbel zo veel.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
11-2-2010 16:47
Ik was allang blij dat ik een filmpje op mijn telefoon kon vinden... laugh :D Maar, je hebt wel gelijk. Ik neem me voor om eens iets fatsoenlijk in elkaar te zetten.
I am a TimeDriver!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-2-2010 18:08

ideedeluxe schreef:

Want, wanneer spreek je iemand met u of je aan?
Dat is ook best lastig, hangt grotendeels af van je eigen visie hierop. Als ik een website van een "jonge en dynamische" drive in zie, en overal staat "u", ga ik er (wellicht soms totaal onterecht) vanuit met een stel 16-17 jarigen van doen te hebben. Want op die leeftijd en jonger zeg je tegen zo ongeveer iedere volwassene die je niet kent u.

Ga je voor informeel, toegankelijk, persoonlijk, zou ik "je" kiezen. Dat geldt ook voor verjaardagen en bruiloften, want de sfeer op die feesten is persoonlijk en intiem.
Richt je je voornamelijk op het bedrijfsleven, dan zou ik misschien wel opteren voor u.
In beide gevallen wel consequent volhouden.

Maargoed, dan gaat de telefoon naar aanleiding van je gezellige "je"-site en raak je weer in de knoei. Ik tenminste wel, vaak begin ik met "u" en binnen een paar minuten zit ik op "je".
DanielVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2004
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 384
11-2-2010 21:32

ideedeluxe schreef:

Want, wanneer spreek je iemand met u of je aan?
Ik zit dan zelf niet in de DJ-wereld, maar een klant spreek ik altijd met "u" aan. En dan niet zozeer vanwege de leeftijd, maar uit beleefdheid en omdat professioneler overkomt.

Voor teksten op websites zou ik juist "je" gebruiken, omdat het toegankelijker is en het is toch meer de standaard (aan het worden). Dit zie je ook steeds vaker terug bij websites van grote bedrijven in het algemeen.

je: website, flyers, algemeen
u: e-mails, (telefoon)gesprekken, alles wat persoonlijk/zakelijk is gericht
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 1139
11-2-2010 23:13
In de grote rock n' roll is het eigenlijk overal, zelfs de hele grote bedrijven, je en jij.
Een normale medewerker vraagt gewoon aan de CEO "hey joop, heb je dat al geregeld?".

Deze personelijkere manier van aanspreken, zorgt voor een duidelijkere communicatie.
Er is geen verschil in mens, alleen in functie.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
DjFxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2004
Laatste: 9-6-2013
Berichten: 157
11-2-2010 23:42
Dus als ik morgen naar jouw bedrijf belt, nemen jullie op "Yo met (...), wat kan ik voor je doen" sneaky :V

Het je, jij u verhaal is een beetje met de normen en waarden die je zelf mee heb gekregen en hoe je zelf behandelt wilt worden. Wanneer een wat jongeren klant aan de telefoon hangt, zal je deze altijd met je en jij aanspreken dan wanneer een zakelijke klant aan de telefoon hebt hangen.

Respect dwingt je in bepaalde mate ook af door iemand aan te spreken met u.

Na de hand dat je een persoonlijke "band" met een klant opbouwt wordt het informeler. Op een website, daar gaat dit topic immers om, is het strikt afhankelijk wat je wilt gaan verkopen. Disco shows voor toekomstige bruidsparen, lekker in de jij en jullie vorm; is de tent meer gericht op bedrijfsfeesten zou ik sneller geneigd zijn om voor de u-vorm te pakken.

@Ideedeluxe, mooie website. Lees nog wel even op het gemakje de teksten door. Om te mieren neuken een voorbeeld als: "We hebben al een volwaardige show vanaf € 250,- inclusief licht, geluid en bediening." de Wij vorm klinkt hier een stuk aangenamer (of is dit cultuur verschil?)

Het is wel een kleine en bondige site, kan beide natuurlijk goed en slecht uitpakken. Je vliegt er snel doorheen, korte teksten en weinig pagina's. Vind de klant het genoeg om te blijven hangen en bij jou te boeken?
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
12-2-2010 08:35

DjFx schreef:

@Ideedeluxe, mooie website. Lees nog wel even op het gemakje de teksten door. Om te mieren neuken een voorbeeld als: "We hebben al een volwaardige show vanaf € 250,- inclusief licht, geluid en bediening." de Wij vorm klinkt hier een stuk aangenamer (of is dit cultuur verschil?)

Het is wel een kleine en bondige site, kan beide natuurlijk goed en slecht uitpakken. Je vliegt er snel doorheen, korte teksten en weinig pagina's. Vind de klant het genoeg om te blijven hangen en bij jou te boeken?
Dat ik de teksten moet doorlezen had ik ook al gezien, ik heb namelijk her en der wel u staan. Het is het een of het ander, natuurlijk. Voor mijzelf is er tussen we en wij weinig verschil, maar ik zal het allemaal gelijktrekken.

Ik heb expres een minder omvangrijke website in elkaar gezet. Ten eerste is er simpelweg niets meer, dat ik de potentiele klant zou willen vertellen en ten tweede ben ik juist teruggegaan naar minder pagina's. In deze regio is uiteindelijk de prijs vaak de doorslaggevende factor en is de rest van de informatie (naar mijn idee) voldoende om eens te bellen. Maar, ik ben me wel bewust, dat ik dan wel met de camera aan de slag moet, want met deze 10 plaatjes win ik de oorlog echt niet...
I am a TimeDriver!
DjFxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2004
Laatste: 9-6-2013
Berichten: 157
12-2-2010 09:17
Prijs is doorslag gevend? Ik kom op jouw website alleen een vanaf prijs tegen.

Misschien slimmer om enkele showpakketten zelf samen te stellen en er een vaste prijs(indicatie) aan te hangen? Naar mijn idee zet een gemiddelde drive-in shows toch altijd ongeveer dezelfde opstelling neer, en weet de klant al precies wat het kost. (Al bellen er nog steeds debielen om te vragen wat het kost)

Maar dat is natuurlijk een belissing die je waarschijnlijk al eerder heb gemaakt.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
12-2-2010 09:57
De gemiddelde Groninger is in dat opzicht een rare. Als er een prijs genoemd wordt, gaat men heel gauw appels met peren vergelijken... (Dat kom ik ook tegen in mijn 'normale' werk) Ik bouw namelijk dagelijks websites. Omdat mensen er geen sjoege van hebben, vergelijken ze jouw website met een website van een thuisknutselaar die er 1 voor 100 euro in elkaar prutst. Dat gebeurt ook met de drive-in's, je moet hier koste wat kost vermijden dat je een duur imago hebt, omdat men anders automatisch naar je concurrent loopt. Men kan hier slecht de specificaties in relatie brengen met de prijs en dat is soms best moeilijk....
I am a TimeDriver!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)