Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 155 van 250)
Moderator(s): Dré
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
24-1-2010 11:52

roystraver] schreef:

Rond een uurtje of half 1 viel opeens het laag uit, versterkers in de protect..
En dat was vast jullie schuld! laugh :D
Het blijft onvoorstelbaar dat dat soort lui gewoon al zo doof en dom zijn dat ze maar blijven draaien aan al die knoppen!
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
FlorioleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2008
Laatste: 20-7-2014
Berichten: 155
24-1-2010 11:52
Ik vraag me dan ook altijd af, of hij dat overal doet.
Ik hoop het toch niet. shut up :X
Don't forget to walk, before you run!
RoderickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 29-9-2014
Berichten: 164
24-1-2010 12:00
ja zeker
Robustsound
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
24-1-2010 12:47
Tja, veel "grote" namen doen dat. Een aantal jaartjes geleden was er zo eentje in Cafe d'Anvers (ik denk Green Velvet, maar pin me er niet op vast), waarbij het gewoon niet aan te horen was door de vervorming. Er stond toen nochtans een Rodec, en die dingen hebben een grote headroom. Ik vraag mij af hoe zijn set zou geklonken hebben op bv een DJM shut up :X
YougowStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2004
Laatste: 23-4-2016
Berichten: 82
24-1-2010 12:58
soms stel ik mij grote vragen bij de minimale technische kennis van deze dj's? Als je zo vaak draait ben je toh iets of wat onderlegt of heeft iemand dat toch wel duidelijk gemaakt hoe dergelijke zaken werken... Zo heb ik vorig jaar ergens een keer de serato geluidskaart moeten aansluiten van een grote naam uit het turntablism circuit die voor mij draaide. Hij snapte er niks van ...
...
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
24-1-2010 13:17
Nu schiet mij opeens te binnen, dat ik een aantal weken geleden eens was uitgenodigd om te komen draaien, was maar een erg kleine show in een cafe. Gewoon voor de gezelligheid om even kennis te maken met wat andere dj's die al een tijdje wat feesten organiseren in de buurt. Dus ik daar heen, zijn er 2 gasten aan het opbouwen.

Staan ze een tijd op de controller van de rookmachine te meppen, stekker zat er net in en het lampje 'heat' stond aan. 'hij is oververhit', 'trek de stekker er dan maar even uit'
Dan moet je die gasten nog uitleggen dan een rookmachine moet opwarmen.
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 431
25-1-2010 00:15

roystraver schreef:

Nu schiet mij opeens te binnen, dat ik een aantal weken geleden eens was uitgenodigd om te komen draaien, was maar een erg kleine show in een cafe. Gewoon voor de gezelligheid om even kennis te maken met wat andere dj's die al een tijdje wat feesten organiseren in de buurt. Dus ik daar heen, zijn er 2 gasten aan het opbouwen.

Staan ze een tijd op de controller van de rookmachine te meppen, stekker zat er net in en het lampje 'heat' stond aan. 'hij is oververhit', 'trek de stekker er dan maar even uit'
Dan moet je die gasten nog uitleggen dan een rookmachine moet opwarmen.
Spijtig dat er nu geen 'I like'-facebook knopje staat :D
Fun is serious business!
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
Berichten: 255
31-1-2010 12:56
Ergernissen langs de stage...
125A stopcontact met een vergrendeling...
Een 125A stopcontact hing tegen de muur op ongeveer 1,80m hoogte. Ik schroef de ring rond de stekker los en begin de stekker er uit te trekken... Schuift een klein beetje naar onder maar daarna zit ie rotsvast. Ik hang m'n volle gezonde gewicht aan die stekker, maar hij geeft geen krimp... Haal ik er een collega bij, staan we met 2 man aan 1 stekker te trekken... Tot hij opmerkt "Wat zou dat knopje doen?" De stekker vergrendelen dus...
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
31-1-2010 13:39

StijnS schreef:

Ergernissen langs de stage...
125A stopcontact met een vergrendeling...
Een 125A stopcontact hing tegen de muur op ongeveer 1,80m hoogte. Ik schroef de ring rond de stekker los en begin de stekker er uit te trekken... Schuift een klein beetje naar onder maar daarna zit ie rotsvast. Ik hang m'n volle gezonde gewicht aan die stekker, maar hij geeft geen krimp... Haal ik er een collega bij, staan we met 2 man aan 1 stekker te trekken... Tot hij opmerkt "Wat zou dat knopje doen?" De stekker vergrendelen dus...
Heb je nog mazzel dat ie goed aan de muur vast zat! Wat, als hij eraf was komen zetten? oeps...
Alles komt goed....
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
24-2-2010 19:01
Gister voor TMF in de Mix lichtshow gedaan in Atak - Enschede.

Volgende keer mogen zei toch met elkaar afspreken of ze voor een laser show, een goed te filmen feest gaan of voor een leuke sfeer.
TMF Camera man komt naar mij toe dat er meer zaallicht nodig is, ik parren op 80% met een chase dit ging wel ok, komt organisatie van Teenage party naar me toe dat de parren bijna uit moeten en er veel beweging met heads moet en vervolgens de Laser dat alles uit moet.
En dat binnen 5min..
was niet echt goed afgesproken maar uiteindelijk was iedereen tevreden :)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)