Forum > Licht

Apex down truss

(48 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
18-12-2009 23:03
Weet er iemand of er al trussadapters te krijgen zijn zodat je de truss apex down omhoog kunt lieren? \/ zulke adapters dus.

Het gaat vrijwel om een trussbrug omhoog te lieren en daarna trusspoten eronder te zetten. Ze hoeven dus niet een hele avond gewicht te dragen. Maximaal 5 minuten.

Gr Michiel
I Love House Music!
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 431
19-12-2009 05:30
Bij een bedrijf waar ik werk hebben ze voor dezelfde toepassing adapters laten maken bij een professionele smid... Dingen gaan al jaaaaaren mee en zijn nog nooit geen problemen mee geweest. Zijn uit puur staal en hebben al heel wat te verduren gekregen. Als je dit doet kan je ze uiteraard ook laten keuren als je 100% ipv 99% zeker wil spelen wink ;)
Fun is serious business!
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
19-12-2009 07:07
Laten maken is ook een optie inderdaad. Jammer dat ze niet als normaal product te koop zijn.
I Love House Music!
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
19-12-2009 09:56
Dit kan met de gewone truss adaptors welke de U bekjes kunnen verschuiven ook gewoon.

Je belasting komt maar minimaal uit het centerpunt van je windup, wanneer je de truss aan de voorkant van het statief zet rust de truss bij eventuele wringing tegen het statief.

Niet erg makkelijk uit te leggen, zal eens zien een foto te maken hoe ik dit vaak doe.

Wanneer je je fixtures aan de onderste trussligger hangt is het centerpunt nauwelijks verschoven. Hang je je fixtures aan de bovenste ligger dan verschuif je je centerpunt wel en belast je je adaptor en statief wel scheef.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
19-12-2009 17:10
Ben benieuwd, want ik heb trussadapters met verschuifbare U bekjes.
I Love House Music!
LJ alexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-11-2004
Laatste: 25-9-2016
Berichten: 54
20-3-2010 12:29
hoi hoi,

ik krijg van de week nieuwe statieven binnen en moet hiervoor nog zelf stalen of alu adapters maken.
nu wil ik de truss zo ophangen dat de punt naar beneden wijst.(oftewel apex down)
dit lijkt me makkelijk omdat je dan alles hoger kan ophangen. vooral makelijk met lage zalen.
maar mag dit eigenljk wel? of zitten hier haken en ogen aan?
iemand een idee of het ook nadelen heeft? en waarop ik eigenlijk moet letten.
heeft iemand hier ook foto's van?
alvast bedankt
zonder geluid geen feest, maar zonder licht geen sfeer.
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 390
20-3-2010 14:37

LJ alex schreef:

hoi hoi,

ik krijg van de week nieuwe statieven binnen en moet hiervoor nog zelf stalen of alu adapters maken.
nu wil ik de truss zo ophangen dat de punt naar beneden wijst.(oftewel apex down)
dit lijkt me makkelijk omdat je dan alles hoger kan ophangen. vooral makelijk met lage zalen.
maar mag dit eigenljk wel? of zitten hier haken en ogen aan?
iemand een idee of het ook nadelen heeft? en waarop ik eigenlijk moet letten.
heeft iemand hier ook foto's van?
alvast bedankt
Voor het "hoe gebruik ik truss" vraagstellen, Heb je de gebruikersinstructie en tabellen van de fabrikant. Dit zou dus je eerste uitgangspunt horen te zijn wink ;)

Zonder merk en type van de truss, valt er op jou vragen niet 123 antwoord te geven.

Maar houdt in gedachten dat je ijzer, dus ook aluminium, dus ook truss razz :p makkelijker uit elkaar trekt, dan samenperst.

klunz.
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
LJ alexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-11-2004
Laatste: 25-9-2016
Berichten: 54
20-3-2010 16:29
Voor het "hoe gebruik ik truss" vraagstellen, Heb je de gebruikersinstructie en tabellen van de fabrikant. Dit zou dus je eerste uitgangspunt horen te zijn

Zonder merk en type van de truss, valt er op jou vragen niet 123 antwoord te geven.

Maar houdt in gedachten dat je ijzer, dus ook aluminium, dus ook truss makkelijker uit elkaar trekt, dan samenperst.

klunz.
helaas heb ik geen gegevens van de truss. heb deze jaren geleden een keer 2de hands gekocht en weet verder geen merk.
het gaat in elk geval om 2 x 2m driehoek truss. foto truss
ik gebruik deze al jaren een gaat verder goed maar omdat ik nieuwe statieven heb aangeschaft moet ik een nieuwe adapter maken en waarom dan niet gelijk zo'n v vorm.
zit zelf in de metaal dus dat gaat wel lukken happy :)
zonder geluid geen feest, maar zonder licht geen sfeer.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
20-3-2010 16:39

LJ alex] schreef:

...dit lijkt me makkelijk omdat je dan alles hoger kan ophangen. vooral makelijk met lage zalen...
Leg die even voor me uit.
Volgens mij maakt het niks uit of je nu de apex up of down hebt. Als je de trus klem tegen het plafond zet, zit de onderste buis altijd op dezelfde hoogte, of ie nu up of down ligt.
Of bedoel je met apex down dat je dan je spullen aan de bovenste trusbuizen kan hangen? Dan kom je met een 30 cm truss al niet handig uit met een standaard trushaakje.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
LJ alexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-11-2004
Laatste: 25-9-2016
Berichten: 54
20-3-2010 17:04
Leg die even voor me uit.
Volgens mij maakt het niks uit of je nu de apex up of down hebt. Als je de trus klem tegen het plafond zet, zit de onderste buis altijd op dezelfde hoogte, of ie nu up of down ligt.
Of bedoel je met apex down dat je dan je spullen aan de bovenste trusbuizen kan hangen? Dan kom je met een 30 cm truss al niet handig uit met een standaard trushaakje.
dit laatste was idd de bedoeling. moet idd nog wel kijken of het kan met de barren die ik nu hebt maar denk het wel maar je kan gelijk heben dat het niet uitkomt...
zonder geluid geen feest, maar zonder licht geen sfeer.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)