Forum > Licht

betaalbare LED parren?!

(20 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
PaverberStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-5-2005
Laatste: 18-12-2011
Berichten: 7
4-12-2009 11:02
Ik ben op zoek naar betaalbare LED parren. We hebben nu 8 conventionele parren 56, maar willen wellicht overstappen. Ik lees hier en daar dat de LED PAR 56 van JB Systems goed is, maar die kost zo rond de 120,- per stuk.
Showtec en AM DJ zijn parren waar je eigenlijk vanaf moet blijven.
Ik heb me laten vertellen over CLS Parren. Ik ken het niet, maar ze zijn nu wel aantrekkelijk geprijst. De LED PAR 56 kost nu nog maar 55,- ipv 149,- euro. Het is een aanbieding.

Ik hoef niet voor een duppie op de eerste rij te zitten, maar als ik achteraan moet gaan zitten, wil toch wel wat zien.........

Wie geeft raad?
Rick----1993Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-7-2009
Laatste: 31-12-2010
Berichten: 45
4-12-2009 14:40
4 x bewerkt. Laatst door Dré op 5-12-2009 14:23
CLS is (voor zover ik weet) gewoon een OEM par net zoals showtec. Hier zal dus niet zoveel verschil in zitten denk ik.

Wat is je budget? vind je 120 euro te duur of kan dat nog?

/nl/led-parren/american-dj-propar56-rgb_28937.htm
Hier schijnt ook wel een bak licht uit te komen maar 169 euro is waarschijnlijk te duur denk ik?

(ik hoop dat ik dit hier mag posten:)
Edit Mod: Dré: Nou nee... Link verwijderd.
Licht dat licht mij wel
MittiebolStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 17-7-2007
Laatste: 10-12-2018
Berichten: 47
4-12-2009 14:44
www.new-line.nl/forum/search/?str=LED+Parren&b=1

Waarschijnlijk zal het helpen om dit door te lezen..
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
4-12-2009 16:09
Deze opmerking op het Bax forum zegt al genoeg:

Ik denk wel dat je de frost filters voor of achter het plexiglas van de LEDs kunt plaatsen met wat hobbybob-skillz

Maar ik wacht met spanning af wat de resultaten zijn.
Decibel Drive-inStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2007
Laatste: 23-9-2010
Berichten: 175
4-12-2009 16:33

DeMennooos schreef:

Deze opmerking op het Bax forum zegt al genoeg:

Ik denk wel dat je de frost filters voor of achter het plexiglas van de LEDs kunt plaatsen met wat hobbybob-skillz

Maar ik wacht met spanning af wat de resultaten zijn.
Laat ik daar dan wat opheldering in brengen en vertellen dat er niet aan fixtures is geknutseld o.i.d. Er is geëxperimenteerd met het er voor houden van een frost filter, maar dit nam alleen de lichtopbrengst weg.
Ten tijde van het schrijven van de post had ik zo'n fixture nooit in handen gehad, dus had ook geen idee of het daadwerkelijk mogelijk zou wezen om frost-filters op een of andere manier te monteren op een manier waarbij je de fixture niet half hoeft open te breken (waarbij je garantie dus ook zou vervallen).
Het was ook aan de hand van de test om ten eerste te bepalen of zo'n filter nut zou hebben (heeft het dus niet) en vervolgens te kijken of het mogelijk was om hem überhaupt fatsoenlijk te monteren zonder de fixture uit elkaar te hoeven halen. Tot dat tweede is het dus niet eens gekomen.
I have a drinking problem.... 2 hands, 1 mouth.
DjFxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2004
Laatste: 9-6-2013
Berichten: 157
4-12-2009 16:42
Voor de meeste led parren heeft het geen zin om uberhaupt een frost filter er voor te zetten.
RdreiersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2009
Laatste: 21-5-2021
Berichten: 234
4-12-2009 20:22
Tja ik heb net de overstap gemaakt om voor tegenlicht over te gaan op led parren en gekeken wat er op de markt was.

Voor ik het vergeet, ik doe alleen live sound met bands. Het frontlicht heb ik indien plaats nog met par 56 300 MFL zodat ik toch fatsoenlijk wit frontlicht heb.

Naar het een en ander bekeken te hebben ben ik op de de ledpar

3 x 1 watt in één led behuizing zodat je een goede kleurmening hebt.

Deze is nu nog wat prijzig, zodra de nieuwe versie er is gaat ook deze naar 1/3 van de huidige prijs.

De 24x1 watt versie was bij uitkomen ook stevig aan de prijs, nu ook nog maar 144 euro.

Maar je kunt er nu van uit gaan hoe meer licht en hoe beter de kleurmening, hoe duurder de ledpar.

Aan de andere kant, lampbreuk behoort nu tot het einde en we weten allemaal hoe snel een 300 watt par 56 bulp kapot gaat.

Heb een keer het ongenoegen gehad dat een collega de 4bar warm liet zakken en wat hardhandig in de auto zette, weer 4x10 euro kwijt.
DPA 2011C - DPA 4099
Joepjuh7Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 28-4-2014
Berichten: 110
4-12-2009 20:45
Dan moet hij deze wel heel hardhandig (lees gegooid) in de auto gezet hebben. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er 4 par lampen in 1 balk tegelijk ermee ophielden. Zelfs niet warm in een meatrack en gelijk daarna laden (over de straat)! Het is/zijn er altijd maar één hooguit 2 die het begeven.

Lampen vervangen kan dan wel een einde zijn, maar owe als een ledpar in aanraking komt met vloeibare materialen (regen/bier e.d) dan heb ik toch liever mijn conventionele parren staan. Ook is de aanschafprijs van een led par van dermate goede kwaliteit nog zo hoog dat het in mijn ogen nog niet loont om alle parren te vervangen door LED aangezien ik voor de extra kosten nog heel wat par lampjes kan aanschaffen...
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
4-12-2009 20:55
@Decibel Drive-in
Het was maar een voorbeeld van de strekking in het forum over de test.
Om de Showtec luxmeter maar even te vergeten.

Maar ik ben echt benieuwd naar de resultaten en dan ook vooral hoe er gemeten is en hoe er omgegaan is met de verschillen in lenzen, openingshoeken, koeling, behuizing, service technisch en zo nog veel dingen die je niet in 1 dagje test.

@Joepjuh
De prijs van een goede LED par kan dan misschien hoog zijn maar ik ken een stuk of 300 LED parren van een goed merk die al sinds 2004 in de verhuur zitten (touring, TV, corporate, en daar gaan ze niet echt zachtzinnig met de lampjes om) die nog steeds werken. Zware behuizing, verschillende dimmercurves, flicker free, eenvoudig servicebaar, goede fabrikant back up, maar ja wel ongeveer 2800 euro bruto. Als je dat dan uitsmeert over de 5 jaar dat ze al werken kosten ze nog geen 600 euro per jaar. Dus wat duur is, is relatief. Je hebt wapperlampen van 1000 eurie en je hebt wapperlampen van 10000 eurie, welke zou nu beter bestand zijn tegen gesleep, gezeul en transport?

En in spatregen kun je ze rustig ophangen (plexiglazen bescherming aan de voorkant, en sealed achterkant), bier? no problemo. Modder? Wordt even poetesen maar ze blijven werken.
Joepjuh7Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 28-4-2014
Berichten: 110
4-12-2009 22:04

DeMennooos schreef:

En in spatregen kun je ze rustig ophangen (plexiglazen bescherming aan de voorkant, en sealed achterkant), bier? no problemo. Modder? Wordt even poetesen maar ze blijven werken.
Over welke parren heb je het hier, de parren die ik heel even heb gehad hadden namelijk geen gesealde achterkant en dat was toch wel de factor waarop ik gezegt heb dat het niet doorging.

2800 bruto is een beetje teveel van het goede, vind het toch nog eng om bedragen 1xxx bruto neer te leggen voor een techniek die nog zo in de groei zit.

Wapperlampen is helemaal en discussie apart heb ook de mid-range varianten gezien die slechter presteerde dan de low-range klasse puur door verwaarlozing/slechte service. Kwa sleurbestendigheid zal de duurdere jongens het natuurlijk winnen maar dat staat los van dit onderwerp en heeft met meerdere factoren te maken.

Ik denk dat wet het beter maar weer kunnen gaan hebben over betaalbare parren wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)