Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 143 van 250)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
25-9-2009 15:35
Nah, naar mijn ervaring zijn dat ook geen interessante toekomstige klanten. Als ze een paar dagen van tevoren bellen wil ik nog best kijken of ik iets voor ze kan regelen, maar als ik zelf al onderweg ben naar een klus en ze bellen voor dezelfde avond houdt het bij mij ook heel gauw op. Uiteraard geldt dan niet voor vaste klanten, daar doe je toch wat beter je best voor.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
14-10-2009 16:24
Bij ons staat in het plaatje van bedrijfsvoering (en vroeger ook in hobbymatige zin) dat we alles doen wat we kunnen. Dit weten veel klanten van ons, en daarom worden wij vaak last-minute gebelt voor een klein klusje of als er bijvoorbeeld iets stuk bij een conculega dat we dat even vervangen oid. Lukt het niet hebben we er alles aan gedaan en dat doet de klant goed. Zo houd je je naam hoog en altijd de eer aan jezelf.

Het gebeurt trouwens zo goed als nooit dat er niets te regelen valt!
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2004
Laatste: 24-4-2018
Berichten: 105
14-10-2009 21:26
inderdaad, ik ga echt niet moeilijk doen voor een telefoonnummer, als ik iemand kan helpen doe ik het. what goes around comes around.
Jazeker
DjgertieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-1-2008
Laatste: 4-1-2011
Berichten: 66
18-10-2009 10:19
Mensen die AA flesjes naar je hoofd beginnen te gooien omdat hun favo muziek niet gedraaid wordt.

Organisatie die er niks van bakt, wij als team (2 16jarige en een 18 jarige) zetten veel grotere en betere feesten neer.
Hhhmm... Op zoek naar een Pearl dan maar(A)
WiezieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2008
Laatste: 15-8-2018
Berichten: 50
20-10-2009 23:02
Mijn grote ergenis tot nu toe:

Gitaristen,

voorbeeldje:

Ben je met een productie bezig en heb je een brom in je instalatie omdat de 'band' een fucking ruisbak als keyboard gebruikt. komt de gitarist bij me.
Volgens mij heb je de 220 kabels naast je signaal kabels liggen ( lagen 2 meter uitelkaar, met opzetgedaan).
Juist.
Vervolgens komt ie weer bij me... waarom heb je de mixer niet in het rood draaien? zo stuurt ie toch niks uit?
Juist.
Want met mijn eigenpowerd mixer en mijn mc15 speakers doe ik dit altijd wel.
Juist.
Mijn mc serie kan volgens mij harder dan jullie set.
Juist. ( opmerking voor de soundcheck sneaky :V )
Waarom heb ik niet 2 monitoren voor mezelf?
angry ( ik begon echt een beetje kwaad te worden.
Op mijn powerd mixer kunnen volgens mij meer microfoon.
Juist. dus jij hebt een 24 kanaals powerd mixer?
neej 8 kanaals.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAARGGGG sneaky :V hou je bek!

Wietse
Pioneer/Dynacord/Db technologies
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
21-10-2009 09:01
Muzikanten zijn sowieso een slag apart. Helemaal, als het beginnende wannabe direct replica's proberen te zijn. Mensen die al jaren meelopen in het wereldje komen ook wel uit met 1 simpel monitortje, of soms zelfs helemaal zonder.

Je lacht je iedere keer weer een stuip; van gitaren die zich gedurende een optreden steeds verder ontstemmen (goedkope shit) tot volledige overtuiging van het eigen kunnen en de eigen apparatuur. Om maar niet te spreken van de ouders van deze wannabe's...Je kunt je het beste er maar niet al te veel over opwinden, anders moeten we met zijn allen dringend aan de valium!
I am a TimeDriver!
IkkeikkemijStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2008
Laatste: 16-4-2017
Berichten: 87
22-10-2009 14:03

ideedeluxe schreef:

Om maar niet te spreken van de ouders van deze wannabe's...Je kunt je het beste er maar niet al te veel over opwinden, anders moeten we met zijn allen dringend aan de valium!
Die van de ouders ken ik ook! Moest een keer een bandje uitversterken, stond een soundcraft tafeltje met 2 actieve speakers. De band zelf kwam met passieve monitoren, die ik dan maar even moest aansluiten. Versterker was er uiteraard niet. Dus ik meerdere malen proberen uit te leggen dat het zo niet zou werken, maar overtuigde ze niet. Dus uiteindelijk had de gitarist van de band de monitoren met een jack-kabeltje rechtstreeks in de AUX-uit van mijn soundcraft geprikt. Dit werkte dus niet. Kwam de papa van deze gitarist mij even uitleggen wat ik verkeerd had gedaan angry
Seeburg Acoustic Line
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
22-10-2009 21:27
En kon deze het wel werkend krijgen dan? sneaky :V
Nu ook op internet!
IkkeikkemijStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2008
Laatste: 16-4-2017
Berichten: 87
23-10-2009 07:49

dj_mvandis schreef:

En kon deze het wel werkend krijgen dan? sneaky :V
Na mijn reactie op hem durfde hij niet eens meer te kijken ashamed :$
Seeburg Acoustic Line
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
23-10-2009 09:20
Dan sta je natuurljk als pappa helemaal voor lul! laugh :D
"Ik weet het beter!"
"O, ik weet het helemaal niet beter shut up :X"
Nu ook op internet!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)