Forum > Off-Zone

Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin

(1451 reacties. Pagina 99 van 146)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
23-9-2009 10:55
bouwliften en ladderliften kom je ook wel eens tegen....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
23-9-2009 17:50
Een van de vreemdste dingen die ik ben tegengekomen was een zaaleigenaar die boos was dat er steeds mensen de tussendeur van de nooduitgang gebruikten (vind je het gek als de WC's achter die deur zijn? shocked 8O) en daarom om te voorkomen dat mensen de nooduitgang nog zouden gebruiken er een kar volgeladen met klapstoeltjes (op bokwielen!!!) dwars voor de nooduitgang parkeerde met de volgende mededeling: "En vanaf nu wordt de nooduitgang NIET meer gebruikt!".

In de zaal, waar op dat moment ruim 700 mensen aanwezig waren, waren in totaal 2 nooduitgangen voorzien. De ene werd door die kar geblokkeerd en de andere diende als opslag voor het bier...

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
23-9-2009 19:07
Vandaag nog op locatie...

collega's zijn al druk bezig met bus en aanhanger uitladen, alles naar binnen rollen en dan zien dat er een trap is.

Kom ik met mijn bakwagen aan, achterwaarts richting podiumdeuren en huppa, geparkeerd. Jongens naar mij toe, dat redt je niet, er staan domme paaltjes in de weg. Nee hoor met een 4 meter lange ramp is dat makkelijk te overbruggen. wink ;)

Jongens moesten PA 2 keer rollen, eerst naar binnen, later weer naar buiten om alsnog via de ramp omhoog te gaan, maar ook dat was mij iets te stik. Zeker met de bassjes en toppen a 100kg de stuk.

Ik kon zo lossen vanuit de bakwagen, bijna gelijkvloers.. en had geluk, was uitsluitend backline.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-9-2009 20:38

hugovanmeijern schreef:

In de zaal, waar op dat moment ruim 700 mensen aanwezig waren, waren in totaal 2 nooduitgangen voorzien. De ene werd door die kar geblokkeerd en de andere diende als opslag voor het bier...
Heb je de normale ingang ook meegeteld? Enkele of dubbele deuren?

Waar ik kom worden ook regelmatig Nooduitgangen geblokkeerd. Maar dat mag (uiteraard wel de lamp afdekken)

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
23-9-2009 21:12

KVM schreef:

Waar ik kom worden ook regelmatig Nooduitgangen geblokkeerd. Maar dat mag (uiteraard wel de lamp afdekken)
MITS de resterende uitgangen voldoende zijn uiteraard. En daar zijn allerhande regeltjes voor die (bijvoorbeeld) de brandweer prima weet als het goed is.

Als een zaal echter aan z'n "taks" zit (dus zeg 400 man, uitgaande van alle beschikbare uitgangen) dan is het blokkeren van een van die uitgangen een dikke no-no!

Lang verhaal kort: Blokkeer NOOIT ZELF een uitgang (en laat de handelingen van de uitbater over aan de verantwoordelijkheid van genoemde uitbater).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
23-9-2009 21:23
1 x bewerkt. Laatst door Malle Pietje op 23-9-2009 21:27

Marc Ebbers schreef:

Malle Pietje schreef:

Ik ken er 1 die heeft een hefmast van een heftruck afgesloopt, en tegen een buitenmuur (lees keldergat/klotetrap) geschroefd. Gaat een beetje lomp naar beneden, maar werkt wel goed. Minpuntje is dat er totaal geen keuring op zit, en die zal er naar mijn idee ook nooit komen. Je kunt er over twijfelen om het te gebruiken, maar in dit geval doe ik het omdat die trap echt geen optie is. ( en ik ken die eigenaar toevallig al 25 jaar wink ;) )Eerlijk is eerlijk, bij elke andere locatie zou ik er never opgaan.
Is dit dezelfde locatie die ik in gedachte heb wink ;) Je hebt er toen een keer 2 halve spiegelbolletjes opgepikt & gebracht.
Yep happy :) ( 't was trouwens gebracht en weer opgehaald, niet andersom, HEBBERT! laugh :D )
Alles komt goed....
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-9-2009 21:26

Dré schreef:

KVM schreef:

Waar ik kom worden ook regelmatig Nooduitgangen geblokkeerd. Maar dat mag (uiteraard wel de lamp afdekken)
MITS de resterende uitgangen voldoende zijn uiteraard. En daar zijn allerhande regeltjes voor die (bijvoorbeeld) de brandweer prima weet als het goed is.
Uiteraard, vandaar mijn vragen aan Hugo, ingangs deuren/ dubbele of enkele deuren.
De zaal waar ik vaak ben heeft en overcapaciteit aan Nooduitgangen

Martin.
kvm entertainment
JaspertjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-2-2006
Laatste: 26-11-2015
Berichten: 54
23-9-2009 22:21

Watt-Xtra schreef:

Vandaag nog op locatie...

collega's zijn al druk bezig met bus en aanhanger uitladen, alles naar binnen rollen en dan zien dat er een trap is.

Kom ik met mijn bakwagen aan, achterwaarts richting podiumdeuren en huppa, geparkeerd. Jongens naar mij toe, dat redt je niet, er staan domme paaltjes in de weg. Nee hoor met een 4 meter lange ramp is dat makkelijk te overbruggen. wink ;)

Jongens moesten PA 2 keer rollen, eerst naar binnen, later weer naar buiten om alsnog via de ramp omhoog te gaan, maar ook dat was mij iets te stik. Zeker met de bassjes en toppen a 100kg de stuk.

Ik kon zo lossen vanuit de bakwagen, bijna gelijkvloers.. en had geluk, was uitsluitend backline.
ook hier hadden ze mooie zelf ontgrendende nooddeur
voorzien extra hang en sluitwerk wink ;)
mocht deze deur toch prongeluk open gaan
kan je je in de diepte van het loading dock storen
om op zoon slim geplaatst plaatje te landen razz :p
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
24-9-2009 11:05

Watt-Xtra schreef:

Kom ik met mijn bakwagen aan, achterwaarts richting podiumdeuren en huppa, geparkeerd. Jongens naar mij toe, dat redt je niet, er staan domme paaltjes in de weg. wink ;)
Dat zijn dan inderdaad domme paaltjes, als je daardoor de podiumdeuren niet kan bereiken razz :p
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
24-9-2009 16:50
De zaal waar het over gaat is normaal via een vrij smalle (1,50 meter) steile trap te bereiken aan de voorzijde.
Aan de achterzijde zijn links en rechts van het podium 2 nooduitgangen voorzien. Deze worden ook gebruikt om te kunnen laden en lossen aangezien deze op zaalhoogte zijn. In verband met geluidsoverlast is er voor de nooduitgang een tussendeur geplaatst met een geluidsisolerende laag (deuren zijn ca. 20 cm dik). Als je door deze tussendeur gaat sta je in een halletje van ca. 4 meter lang voordat je door de werkelijke nooduitgang in de steeg achter het pand kunt komen.

Aangezien in één van die halletjes ook een toilet is voorzien waren er dus mensen die de tussendeur open lieten staan. De uitbater was bang voor geluidsoverlast en vond daarom dat hij het recht had om de nooduitgang te blokkeren.

De zaal zat tot de nok aan toe vol met mensen (mogelijk zelfs teveel publiek) en ik zou niet willen weten wat er gebeurd zou zijn als er brand was uitgebroken.
Commentaar tegen de uitbater was volslagen zinloos, heb daarom nog wel deze foto gemaakt: Nooduitgang.
Dit was overigens nadat een paar enthousiaste toiletgangers de kar al iets aan de kant geschoven hadden. Had hier 700 man voor de deur gestaan dan was het zeker fout afgelopen.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Terug naar forum Reageer (zonder quote)