Forum > Off-Zone

Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin

(1451 reacties. Pagina 97 van 146)
Moderator(s): Dré
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
21-9-2009 21:13
In 20 jaar roepen en waarschuwen is er ergens een moment gekomen dat ik de moed heb opgegeven. De gemiddelde muziekant is volwassen, speelt al een tijdje en mag je wel enige intelligentie van verwachten.
Ik ben geen politieagent of ingehuurd om hun voor enige stupiditeit te behoeden. De mond die ze volgieten met bier en andere drank kunnen ze ook gebruiken om te vragen. Ik vraag het toch ook als er een stuk oud hout met ijzer draad in de weg staat of ze het weg kunnen halen?

Al heeft het wel eens geholpen om een drumkit van podium naar de dansvloer te verhuizen toen de drummer drank en tieten belangrijker vond dan zijn kitje. Zijn collega's waren al weg. Daarna was hij altijd als eerste weg.

Anders helpt het inschakelen van iets blonds met dikke bulten (of een neger met babyarmpje als het een damesgroepje is) nog wel eens met het versneld opruimen van backline of andere apparatuur.

Maar ben het wel eens met Rene, je zou mogen verwachten dat ze met onze apparatuur omgaan zoals ze van ons verwachten met hun oude hout met ijzerdraad of hoopje zwart-wit plastic omgaan.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
21-9-2009 21:55
Het zijn helaas niet alleen artiesten, cateraars kunnen er ook wat van.
Zo heb ik een keer een frietkraam en de verlichting van een poffertjeskraaam geknippert. laugh :D

Onze vrolijke vrienden van het voer, haddden een 32a 3p CEE nodig, Dezelfde die achterop m'n 5kW dimmer zaten.
Bij het programeren en de stress-test viel me de rare verlichting van beide tenten al op.
Komt zo'n 5 minuten later, een 'tech' van de cateraar bij me, of ik hem kan helpen, hij meet gewoon voldoende spanning maar niets werkt.
Het helpt natuurlijk om te weten dat je een dimmer aan het meten bent.

Toch konden die oude Zero 5,6 kW dimmers alles moeiteloos aan, zie ik huidige genraties niet doen.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
22-9-2009 07:51
Zijn toch stiekem wel leuke dingen die je tegen komt.. Zelf ben ik niet veel verder gekomen dan dat de frituur eruit sloeg iedere keer als ik mijn blinders/strobo gebruikte (waarna de frietmannetjes weer haastig op zoek gingen naar de automaten achter hun friettent, waar ik recht op had die avond wink ;) ).
Bier, Billen, Borsten en Beats!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
22-9-2009 09:23
Als de stroom niet goed werkt ligt het natuurlijk ook nooit aan de locatie... laatst nog meegemaakt: netjes gevraagd waar ik mijn stroom vandaan kon halen, moest uit de keuken. Prima, haspeltje naartoe gelegd en het werkte. Later op de avond houdt mijn speakersetje er opeens mee op... keer aan en uit gezet, werkt weer. Vreemd. Even later weer hetzelfde verhaal. Blijk ik op dezelfde groep te zitten als de vriezer, en als die aansloeg sprong mijn geluidssetje in de protection.

Volgens de locatie kon het daar niet aan liggen, ze hadden immers altijd de muziek op die groep. Ik dacht daar anders over en vond een mooie krachtstroom aansluiting in de keuken. Helaas voor hen zat de vaatwasser daarop aangesloten laugh :D Dat werd dus met de hand afwassen. De rest van de avond geen problemen meer gehad...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
22-9-2009 13:31
Het kan ook anders kwa stroom.

Wordt ik gebeld door BvipM betreffend de stroom welke aanwezig dient te zijn voor een top 40 band. Ik zo, is een bruiloftset dus we kunnen het met 16A 3fase af. Maar let wel op, wel 5polig aangesloten, 3 fase, nul en aarde. Het betrof een kuikenschuur, dus let even op dat het wel specifiek 5polig aangesloten is.

Wordt ik later weer gebeld, hoeveel meter kabel heb je bij je? Er zit een grote verdeelkast in een naastgelegen schuur, euhm 20-30 meter.. is mijn antwoordt. "owke dan regel ik dat er stroom tot op 10 meter van het podium komt, nu wordt er gezegt dat het zn 40 meter betreft."

Komen wij daar aan, is de kuiken schuur 110 meter lang, staat het podium op ongeveer de helft en is de schuur met aansluiting zn 90 meter van het podium verwijderd. happy :)

Maar wat hebben ze nu gedaan, de electricien gebeld, een 32A groepje laten aanleggen, netjes 100 meter kabel laten leggen en gezorgd dat de stroom aansluiting tot op het podium lag. Top geregeld. Wij hadden dat niet geredt met onze 50 meter extra kabel.

Iets anders: laatst op feestlocatie waar zn 100 partijen per jaar worden gegeven. Moet er gewoon doodleuk 60 meter kracht worden uitgelegd omdat er een verbouwing zit aan te komen... Ik vragen wanneer er begonnen wordt, als het meezit eind oktober, half november.
Dit soort dingen snap ik niet he, dat een locatie zelf geen nood oplossing heeft wanneer er zovaak optredens worden gedaan daar.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
22-9-2009 13:34

Watt-Xtra schreef:

Het kan ook anders kwa stroom.
Of laatst een bruiloft waar de voltage zakt tot 206V toch jorrit ;)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
JaspertjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-2-2006
Laatste: 26-11-2015
Berichten: 54
22-9-2009 16:08

Watt-Xtra schreef:

Het kan ook anders kwa stroom.

Wordt ik gebeld door BvipM betreffend de stroom welke aanwezig dient te zijn voor een top 40 band. Ik zo, is een bruiloftset dus we kunnen het met 16A 3fase af. Maar let wel op, wel 5polig aangesloten, 3 fase, nul en aarde. Het betrof een kuikenschuur, dus let even op dat het wel specifiek 5polig aangesloten is.

Wordt ik later weer gebeld, hoeveel meter kabel heb je bij je? Er zit een grote verdeelkast in een naastgelegen schuur, euhm 20-30 meter.. is mijn antwoordt. "owke dan regel ik dat er stroom tot op 10 meter van het podium komt, nu wordt er gezegt dat het zn 40 meter betreft."

Komen wij daar aan, is de kuiken schuur 110 meter lang, staat het podium op ongeveer de helft en is de schuur met aansluiting zn 90 meter van het podium verwijderd. happy :)

Maar wat hebben ze nu gedaan, de electricien gebeld, een 32A groepje laten aanleggen, netjes 100 meter kabel laten leggen en gezorgd dat de stroom aansluiting tot op het podium lag. Top geregeld. Wij hadden dat niet geredt met onze 50 meter extra kabel.

Iets anders: laatst op feestlocatie waar zn 100 partijen per jaar worden gegeven. Moet er gewoon doodleuk 60 meter kracht worden uitgelegd omdat er een verbouwing zit aan te komen... Ik vragen wanneer er begonnen wordt, als het meezit eind oktober, half november.
Dit soort dingen snap ik niet he, dat een locatie zelf geen nood oplossing heeft wanneer er zovaak optredens worden gedaan daar.
ja daar hadde we lange stroom razz :p

het is ook nooit goed met die stroom laugh :D
altijd de stroom de schuld geven :) Das het makkelijkst :P
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
22-9-2009 16:09

watje schreef:

Watt-Xtra schreef:

Het kan ook anders kwa stroom.
Of laatst een bruiloft waar de voltage zakt tot 206V toch jorrit ;)
De teller staat vaak op 190 (in een " normale" zaal)

Martin.
kvm entertainment
JaspertjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-2-2006
Laatste: 26-11-2015
Berichten: 54
22-9-2009 16:11
190volt ??

met 400 meter kabel ofso?

190 volt heb ik gelukkig nog niet gemeten..
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
22-9-2009 16:53
Ik snap sowieso niet dat feestlocaties die een krachtstroomaansluiting hebben daar zelf geen verdelertje voor hebben. Die 200 euro voor een mooi paddestoeltje kan er toch ook nog wel af lijkt me...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)