Forum > Geluid

Numark NS7

(9 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 13458
1-5-2009 12:31
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 7-5-2009 14:52
Webshop link

De NS7 is ontworpen door Numark in samenwerking met Serato en is het ultieme gereedschap voor de DJ die de perfecte controle tijdens zijn optreden moet hebben. Numark's NS7 combineert een compleet metalen behuizing met direct drive, aluminium turntable plateau's, vinyl en een professionele audio interface om een complete oplossing te bieden waar zelfs de meest hardcore turntablist mee wil werken. Een volledig pakket van de beste faders, potmeters, knoppen en de nieuwe Strip Search technologie (virtual-needle-drop) werkt naadloos samen met de meegeleverde Serato ITCH software. De NS7 voorziet in "hands-on control" voor ieder onderdeel van Serato ITCH en stuurt data tien keer sneller dan standaard de MIDI resolutie naar de software. Dit resulteert in een "rock-solid" hardware/software DJ systeem dat met Mac of PC werkt en net zo goed aanvoelt als dat het eruit ziet. Serato ITCH is compleet compatible met Serato Scratch LIVE crates, loops en cue points zodat de Scratch Live DJ moeiteloos kan overstappen naar de NS7 zonder ook maar één beat the missen.

- High-resolution controller built for Serato ITCH and compatible with Scratch LIVE libraries
- Direct-drive, motorized turntable platters with classic and modern feel settings
- Includes Serato ITCH DJ software, fully pre-mapped
- Audiophile-grade audio circuitry with mic and line inputs, system and cue outs
- Extensive loop, cue, and track-access controls
- Strip Search (patent pending) virtual-needle-drop control
- Controls most MIDI applications without requiring a mouse or keyboard
- Rugged, all-metal construction
- High quality, replaceable, customizable CP-PRO crossfader and D-TYPE line faders

Audio Ingang:
Mic (1/4" gebalanceerd)
Stereo lijn (RCA)

Audio Uitgang:
Master (Stereo XLR)
Master (Stereo RCA)
Booth (Stereo RCA)
Hoofdtelefoon (Stereo 1/4" en stereo 1/8" Jack)

Afmetingen en gewicht:
Breedte 75,88 x Diepte 37,78 x Hoogte 9,52 cm
15,7 Kg

Minimum Systeem Eisen:
Mac: OSX 10.4.11
Windows XP SP2 (32-bit) of Vista (32-bit)
64-bit Windows is niet ondersteund
Core Duo 1.8 GHz processor
1GB RAM
USB poort
-- Pardon my French, I'm Dutch --
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
1-5-2009 20:37
Is dat apparaat werkelijk zo groot, of is die laptop verkleind? shocked 8O Ik zie persoonlijk het nut er niet helemaal van die alles-in-1 doosje oplossingen. Je bent nu gebonden aan de mixer die hier in dit apparaat van €1500,- geboden wordt. Vind het geheel nogal aan de prijs. Voor een vergelijkbaar bedrag beschik je ook over bijvoorbeeld 2x Denon S1200 en 1 X-1500. Kun je ook met midi je favoriete software aansturen en je in mijn ogen net iets flexibeler.

Of mis ik nu compleet de gedachte achter deze apparaten? ashamed :$
I am a TimeDriver!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
1-5-2009 22:01
De afbeelding met de laptop vertekent wel wat, maar het apparaat is behoorlijk fors. Ook wij stonden even naar de doos te kijken a-la WTF zit dáárin? Helaas zit de NS7 strak verpakt, dus we hebben het apparaat er nog niet uitgevist om in ieder geval even de bouwkwaliteit te keuren. Komt misschien nog wel een keer; mijn handen jeuken.

Zo raar vind ik zo'n alles in één oplossing trouwens niet. Genoeg mensen die lol hebben met hun VCI-100, VCI-300, Digital Jockey, BCD-3000, Total Control etc. etc. Dit apparaat is nog steeds alles-in-één, maar dan net een stapje zwaarder. Of-ie in deze prijsklasse overeind blijft tussen sets met losse componenten zal de tijd uitwijzen.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 1139
6-5-2009 21:19

Sylvia schreef:

De afbeelding met de laptop vertekent wel wat, maar het apparaat is behoorlijk fors.
Volgens mij is de laptop op de foto een 13" G4 Mac, zelf heb ik een 15" MBP deze is ±35 cm breed.
De NS7 is ±75 cm breed, dan houd ik 20 cm aan beide zijden over. Een CDJ-1000 is ongeveer 32 cm breed, dus met een 13" G4 denk ik dat de foto klopt.

Wel is er gebruik gemaakt van een groothoeklens waardoor de voorkant groter lijkt dan de achterkant. Tevens is er voor een perspectief gekozen om het apparaat wat groter te doen lijken. (Alsof dat nodig is. laugh :D, aan de andere kant, het begint een formaatje licht-console te krijgen)
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
7-5-2009 14:39
De NS7 voorziet stuurt data tien keer sneller dan standaard de MIDI resolutie naar de software.
Lekker boeiend.
Dit resulteert in een "rock-solid" hardware/software DJ systeem
Dit is alles waar het om gaat in vergelijking tot 'de rest' van de MIDI controllers (dit is btw geen pure midicontroller omdat ie alleen met ITCH kan lullen.),
een produkt wat redelijk fool proof is, stabiel en out of the box meteen werkt.. Hopelijk.

Ik zou als ik toch al zoveel geld in een totaaloplossing zou steken eerder een Xone 4D aanschaffen (hier een stuk duurder, in de UK niet).
Maar dat is dan weer het mooie aan het digitale gebeuren, voor ieder wat wils.

In de Skratchworx review wordt 'ie de hemel in geprezen btw.
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
10-5-2009 00:26
En in de review op AboutDJ ook, de NS7 is gewoon een onwijs mooi apparaat waar op het moment van schrijven nog geen enkele andere concurrent voor is. De NS7 trekt het hele midi controller gebeuren naar een next level en is zoals een midi controller hoort te zijn wil het een algemeen geaccepteerd middel worden.

Daarnaast kan ie niet alleen met Itch communiceren, Traktor werkt met uitzondering van de roterende jogwheels (als je ze uit zet werken ze namelijk prima binnen TPro) ook prima met de NS7. Je zult Itch alleen wel moeten installeren omdat daar de driver e.d. ingebakken zit voor de NS7 en de pc of mac hem zonder installatie niet alszijnde een midi device op wil pikken.
en stuurt data tien keer sneller dan standaard de MIDI resolutie naar de software
Wat ik nog steeds af doe als mooie marketing praat en waar ook nergens harde feiten over terug te vinden zijn en waar ook niemand je het fijne over kan vertellen.

Wanneer we Itch installeren en de midi monitor het werk laten doen word er niets anders heen en weer gestuurd dan 14bit messages binnen 0,004 seconden en laat een Vestax VCI-300 nou precies dezelfde output genereren. Daarnaast volstaat de standaard transfer rate van 31, een beetje kB/s meer dan prima om low latency te kunnen werken, midi is in dit geval alles behalve een probleem en het is de audio stream welke eventueel dwars zou kunnen liggen qua latency als is dat ook alles behalve een probleem gebleken in het verleden met tijdcode systemen waar notabene 2 audio streams overheen moeten (tijdcode signaal heen en audio terug naar de soundcard).

Oftewel mooi verhaal maar om het lekker kort te houden... het doet er niet echt toe of er nou wel of niet 10 keer zo snel data heen en weer gestuurd word want het is nooit een probleem geweest. ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
PatrickspanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2008
Laatste: 24-3-2011
Berichten: 45
12-6-2009 17:28
ik ben aan het sparen voor de ns-7, denken jullie dat hij snel zal dalen in prijs??
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 13458
12-6-2009 20:53
Hmmm, de batterijen van mijn glazen bol zijn nét leeg zeg.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JaltenaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2004
Laatste: 8-8-2012
Berichten: 19
29-6-2012 21:17
1000 euro nu bij new-line
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
JaltenaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2004
Laatste: 8-8-2012
Berichten: 19
2-7-2012 14:00
Heb deze set nu een paar dagen in huis. De hardware is echt supermooi. Stevig, alles metaal, voelt solide aan omdat het dat ook is.

De software ben ik minder over te spreken. Niet dat die slecht is als ie werkt, maar VOORDAT ie werkt!!!

Hieronder mijn bevindingen.

CD uit de doos kan je vergeten (versie 1.4) van internet moet je EERST de LAATSTE versie drivers downloaden om daarna de serato ITCH software te installeren die momenteel op verise 2.2 staat. Dus ook deze eerste downloaden. ITCH is engels voor jeuk. Nou DAT heb ik er ondertussen wel van gekregen.

Na de installatie van alles lijkt alles perfect te werken op mn Packard Bell Laptop met Intel core I5 processor en 4gb aan geheugen.
Na ongeveer een half uur gebruiken gaat het geluid vervormen. Bekend probleem volgens het forum, maar geen van de oplossingen werkt bij mij. Dit lijkt een windows7 64 bit probleem.

Hele boel op een duo-core laptop geinstalleerd met windows7 32 bit. Hiervoor worden andere geluidsdrivers gebruikt, namelijk de 32 bit versie. Er zijn dus 64 bit en 32 bit drivers beschikbaar.

BTW die van 1000 euro had ik, nu is is weer 1299.

Deze lijkt het tot nu toe goed te doen, alhoewel je wel de rekenkracht van de core i5 mist. Dit soort opstellingen vragen toch aardig met rekenkracht van je laptop als je flink aan het spelen bent.

Ik vind het triest. Dit product is al enige tijd op de markt en nog is het niet gelukt om een goed werkende versie voor windows7 64bit te leveren. Als ik nu een high end laptop koop is deze gegarandeerd 64 bit.

Misschien toch eens een apple proberen????

BTW die van 999 euro had ik. Nu zijn ze weer 1299.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)