Forum > Newbie Forum

Wanbetalers

(243 reacties. Pagina 11 van 25)
Moderator(s): Dré
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
26-3-2009 10:38
Dat idee heb ik ook. Zo zie je maar weer eens dat het geen overbodige luxe is om je papierwerk/administratie op orde te hebben.
StimpEx Lid
Uit: België
Sinds: 2-2-2005
Laatste: 29-4-2009
Berichten: 71
26-3-2009 10:43
Ik heb een legale factuur uitgeschreven en algemene voorwaarden overhandigd aan de huurder.

Het was de bedoeling dat er bij aflevering betaald zou worden. Echter kom ik daar aan en krijg ik te horen dat ze op dat moment niet kunnen betalen.

Dan had ik de keuze om terug in te laden en sowieso verlies te lijden wegens een afstand van +200km heen en terug te moeten afleggen voor niets.

Daarenboven was het een benefiet voor een kankerfonds, georganiseerd door radio zuidland.nl dus ondanks de marginaliteit van de mensen daar (echt floddervolk) heb ik ze dan toch het voordeel van de twijfel gegeven. Hun kassa zou na het evenement namelijk gevuld moeten zijn. Ook kwamen er enkele "artiesten" en het evenement zou dus staan of vallen met mijn beslissing.

Toen hebben we even appart met de ouderwetse pen opgeschreven dat de huurder zal betalen als ik de installatie terug kom ophalen na het evenement en dat de huurder akkoord gaat met de algemene voorwaarden. Ook staat op dit "document" het bedrag vermeld, en de absolute datum. De naam en de handtekening van de huurder uiteraard ook. Dit leek me voldoende, maar dit is eigenlijk het enige document dat ondertekend is (dom dom dom van mij). De factuur en de AV had ik los hiervan meegegeven.

Resultaat, de betrokken persoon is niet aanwezig als ik ga ophalen en de andere mensen beweren dat ze met de inhoud van de kassa is gaan lopen. (waren bereid eventueel wel getuigen in mijn voordeel zeiden ze, maar wie weet spelen ze ook gewoon onder 1 hoedje)

Verder heb ik ook een foto van de installatie op locatie, emailcommunicatie waarin akkoord gegaan wordt met de prijs etc., en dat documentje.

Maar een echte zaak opstarten zal al gauw enkele 1000'en euro's kosten en ik heb denk ik geen garantie dat ik die terugkrijg, zelfs als ik win. En voor "slechts" 360 euro lijkt me dat het risico niet waard.
Zo moeilijk zijn de dt regels toch niet?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 13458
26-3-2009 16:29
Edit Mod: Dré: Topic opgeschoond. De volgende keer dat Stimp zich beledigd voelt door een, in mijn ogen terechte, opmerking van een moderator is het wellicht tijd het hele topic maar op slot te gooien.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
StimpEx Lid
Uit: België
Sinds: 2-2-2005
Laatste: 29-4-2009
Berichten: 71
31-3-2009 18:02
Ik heb ondertussen contact opgenomen met de eigenaar van het radiostation. Deze vertelde mij dat hij zelf gedupeerde is, en zelfs bedreigd is geweest door de betreffende schuldenaar.
Hij was bereid om eventueel als getuige op te treden als deze zaak tot een dagvaarding escaleert.
Dan nogmaals gebeld naar de huurder. Daar kreeg ik de zoon (of een of ander kind) aan de lijn.
Die moest even op zoek naar de huurder. Eindelijk gevonden, hoorde ik op de achtergrond "tis die van het geluid" (door de huurder die mijn nummer herkende) waarna de telefoon botweg neergelegd werd.
Indien ik vandaag geen reactie meer krijgt wordt er morgen tot een dagvaarding overgegaan door mijn advocate (na eerst even overleggen met haar).

Onvoorstelbaar hoe bot sommige mensen kunnen zijn.
Zo moeilijk zijn de dt regels toch niet?
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
5-4-2009 10:05
En toch is dat laatste het slimste wat je kunt doen. Heb hier ook last van een wanbetaler, na diverse betalingsherinneringen waarop geen reactie werd gegeven een advocaat ingeschakeld en het begint er nu toch wel aardig op te lijken dat de centjes deze kant op gaan komen (onder dreiging van faillissement).

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
StimpEx Lid
Uit: België
Sinds: 2-2-2005
Laatste: 29-4-2009
Berichten: 71
6-4-2009 08:41
Ja ik heb ook opdracht gegeven tot dagvaarding.
Eigenlijk kan ik deze zaak niet verliezen, behalve als de huurder gewoonweg geen geld heeft. Maar dat lijkt me wel heel straf voor een redelijk klein bedrag.
Het zou wel een tijdje kunnen duren eer ik mijn geld zie, maar dat maakt niet uit.
Ben eens benieuwd naar het resultaat..
Zo moeilijk zijn de dt regels toch niet?
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 430
6-4-2009 09:28

Stimp schreef:

Eigenlijk kan ik deze zaak niet verliezen, behalve als de huurder gewoonweg geen geld heeft. Maar dat lijkt me wel heel straf voor een redelijk klein bedrag.
Tenzij jij niet de enige schuldeiser bent, want dan mag je gewoon achter in de rij aansluiten...
The return of the BoomBap
RhandorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 30-11-2021
Berichten: 89
19-4-2009 16:07

jelmer schreef:

Tenzij jij niet de enige schuldeiser bent, want dan mag je gewoon achter in de rij aansluiten...
Hangt er behoorlijk vanaf wie de rij begint wink ;)
Kennis is nog geen wijsheid
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 430
19-4-2009 17:49
En dat zijn meestal niet de particulieren maar de belastingdienst, energieleveranciers, woningbouwverenigingen, banken, enz. enz. weet ik door mijn werk. Maar ik snap je punt wink ;)
The return of the BoomBap
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
24-4-2009 11:15
Mijn eerste grote wanbetaling is ook een feit!

Ik heb wel vaker een herinnering moeten sturen.. Maar het zover laten komen dat ik de bus voor het voertuig van de manager moest zetten en per incasso mijn geld moest opeisen nog niet.

Feit: ik heb gewerkt en apparatuur geleverd, (Installatieklus)
Niets betaald. Ook na herinnering niet.

Ik wilde mijn spullen terug halen, er staat immers op overeenkomst en factuur, "geleverde goederen blijven eigendom totdat het volledige bedrag voldaan is".
Mij wordt afgeraden dit te doen, dit zou diefstal kunnen zijn, maar nog erger. het zou derving kunnen veroorzaken voor het betreffende bedrijf! angry en ik dan?

De auto van betreffende persoon klemzetten mag wink ;) Je begaat immers geen overtreding. Dit hou je vol tot de politie komt, dan moet je hem verplaatsen en wordt je vertelt dat het een civile zaak betreft. Meneer wordt gevraagt te betalen en ik wordt gevraagt dergelijke stunts niet weer te doen. Politie gaat weer.

Incasso heeft het nu opgelost. Maar het kost je zoveel tijd,.. sad :(

Wat ik ermee wil zeggen, probeer druk uit te oefenen binnen de grenzen van de wet. Het is namelijk heel lullig als diegene de politie belt en meneer agent zegt, "Ja maar hij doet niets verkeerd, dit is geen overtreding." En vervolgens wordt ik gevraagt om de auto te verplaatsen. wink ;)
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)