Forum > Newbie Forum

Eerste Interesses in Dj-en

(11 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
RottentweetieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2009
Laatste: 30-8-2019
Berichten: 8
15-1-2009 15:07
Beste mensen,

Ik heb paar dagen geleden een feestje gehad, en daarbij was een dj. Ik mocht van hem ff bij hem komen staan, om te kijken naar z'n apparatuur enzo.
Het zag er allemaal hartstikke tof uit, maar wist er geen drol vanaf.. Maar het leek me wel vet om het zelf ook te kunnen doen.
Ik ben me er nu een beetje in gaan verdiepen, maar ben er nog niet echt uit, wat ik nou allemaal nodig heb om een basis setje te hebben voor een beginnend dj-tje.
(Moet natuurlijk wel goed spul zijn!)

Zou iemand mij daarbij kunnen helpen?

Mijn bedoeling is gewoon een beetje te dj-en. Beetje plaatjes af te spelen, te mixen etc.

Ik zelf heb al Virtual Dj op mijn pc staan, zodat ik gewoon mp3tjes kan afspelen via de pc.
Wat heb ik verder dan nog allemaal nodig?

Groeten,
Rottentweetie
StimpEx Lid
Uit: België
Sinds: 2-2-2005
Laatste: 29-4-2009
Berichten: 71
15-1-2009 15:42
2 platenspelers
een mengpaneel
hoofdtelefoon

wil je specifieker, geef een budget op
wil je ook cd's draaien heb je ook cd spelers nodig (lijkt me logisch)
Met illegale mp3tjes draaien lijkt me niet iets dat aangemoedigd moet worden. Draai je met legale mp3tjes kan je serato of varianten gebruiken als je vinyl feeling wilt houden.
Zo moeilijk zijn de dt regels toch niet?
OzzyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 27-9-2020
Berichten: 93
16-1-2009 16:07
Ik zou voor 2 cd-spelers gaan, en niet voor platen spelers! Platen zijn in verhouding veel duurder, en op cd's staat vaak iets meer populaire muziek.
Voor een beginnende dj lijkt mij dat beter.

Verder raad ik aan heel erg veel te lezen op dit forum. Er is heel erg veel geschreven over beginnende setjes!
verder is het inderdaad handig om iets van een budget op te geven, zodat we in een bepaalde richting mee kunnen denken.
Hou wel in je achterhoofd dat je niet voor een klein budget het beste apparatuur kan kopen. Daar tussen zit een heel groot (met ook prima apparatuur) gat.

Veel plezier met lezen1

groetjes, ozzy
The Show Must Go On!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
17-1-2009 11:13
Platen en cd spelers lekker laten voor wat het is en een midi controller kopen zodat je lekker aan de gang kunt zonder dat het direct een ontzettend grote aanslag pleegt op je portemonnee. Draaitafels en cd speler zijn hartstikke leuk maar voor je een echt goede set bij elkaar hebt ben je zo een euro of 1500 verder terwijl je voor de helft van dat geld bij wijze van spreken al een high end controller koopt (VCI-300) waar je uiteindelijk ook nog eens veel meer mee kan dan een gemiddeld cd setje.

En nu nog draaitafels gaan kopen is helemaal van de zotte, nu gebruikt al amper iemand het meer en dat zal in de nabije toekomst alleen nog maar veel en veel minder gaan worden.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
LuntStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2008
Laatste: 20-8-2016
Berichten: 239
17-1-2009 14:57
nou Reind,... om te beginnen hoef je toch niet meteen een set van €1500 te kopen! Met een dubbele cd speler en een eenvoudig mengpaneel kun je al aan de slag. En anders heeft Dré ook nog leuke setjes zoals deze
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-1-2009 20:28
Laat de OP eerst zelf maar weer eens langskomen om zijn voorkeuren kenbaar te maken. Want met "dj-en lijkt me wel tof" komen we niks verder.

Reinds suggestie is trouwens helemaal niet zo raar, ik had het ook al bedacht. Zeker gezien deze opmerking:

Rottentweetie schreef:

Ik zelf heb al Virtual Dj op mijn pc staan, zodat ik gewoon mp3tjes kan afspelen via de pc.
LuntStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2008
Laatste: 20-8-2016
Berichten: 239
17-1-2009 21:02
bedoelde ook niet dat Reinds suggestie niet goed was. Zo'n controler is opzich best een goede optie. Maar dat je minstens 1500 euro moet spenderen om aan de slag te gaan vind ik zwaar overdreven.

Maargoed,we wachten wel of de OP hier nog (ooit) op reageerd
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-1-2009 23:36
Wil je het meteen goed doen dan ben je zo'n bedrag al snel kwijt. Maar inderdaad: Reind heeft ook een groots gevoel voor drama *s.

Met 2 x de Numark Axis-4, American Audio Q-D6 ertussen en een hoofdtelefoon erbij heb je voor pakweg 500 euro een aardig cd-speler instapsetje.

Maar voor dat bedrag heb je ook bijna een bepaald-geen-instapper MIDI controller zoals de Vestax VCI-100. En dan zou ik het wel weten.
Echt, als ik anno nu zou willen beginnen met draaien zou MIDI mijn boodschap zijn. (Of je moet vinyl-freak zijn.)
RottentweetieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2009
Laatste: 30-8-2019
Berichten: 8
20-1-2009 17:03
Even weer een berichtje van mij.

Ik heb inderdaad al wat verder gelezen en wat rondgeneusd etc. etc.

Ik denk dat ik er wel een beetje uit ben en dat ik voor de digitale spelers ga. Ik ga er idd ffkes voor sparen en dan maar gelijk goed apparatuur kopen.

Denon DN-HS5500 en de
Pioneer DJM-800

Daar gaak voor sparen, want ik heb zitten lezen en kijken, en met die 2 dingen kan je al aardig wat leuke dingen doen!

Groeten,
Rottentweetie wink ;)
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
20-1-2009 17:13
Mag ik je een stukje advies meegeven? Doe dit alstjeblieft niet, er zijn jou velen voorgegaan die ook dachten dat djen helemaal hun ding was en er na een maandje achterkwamen dat dit toch niet zo was. En daar sta je dan met je 3000E aan apparatuur die in dat maandje heel wat in waarde is gedaald. Zeker als ik jouw verhaal lees (ik heb een keer een dj gezien -> zag er leuk uit -> nu wil ik het ook) zou ik niet meteen zoveel uitgeven. Ga eerst voor jezelf eens na of je dit echt wil. Kijk of je een keer met een dj uit de buurt mee mag en koop om te beginnen een simpel midi controllertje (zoals al eerder aangeraden) om een beetje mee te stoeien. Als je nu na een tijdje proberen nog zegt, dit wil ik, kan je voor een duurdere set gaan. Al weet ik dan nog steeds niet zeker of dit niet een beetje overdone is wink ;)
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)