Forum > Off-Zone

Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin

(1451 reacties. Pagina 77 van 146)
Moderator(s): Dré
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
14-1-2009 18:46
Zelf ben ik ook wel te spreken over KONG.
Gaan lang mee (lees ongeveer een half jaar)en zitten comfortabel.
Door de open vingertoppen kun alsnog priegelwerkjes doen, zoals een beginnetje maken aan een rolletje tape.
Ze hebben één nadeel, als ze nat zijn geweest blijven ze sterk ruiken naar leer.

De handschoenen die Tom aangaf zijn prijs/kwaliteit de beste keuze maar als het gaat om comfort dan zou ik toch eens wat verder kijken.
Deze handschoenen vind ik, een beetje lomp, je voelt niet wat je doet.

Mijn huidige handschoenen moeten zich nog bewijzen in duurzaamheid. Op het gebied van comfort, grip en werkbaarheid ben ik zeer te spreken.
Zonder de handschoenen uit te doen kon ik alle tooltjes op m'n Leatherman gebruiken.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
14-1-2009 18:49

GoeieGast schreef:

Toen heb ik een tijdje een soort handschoengehad met open vingertoppen. Waarom je die zou dragen was mij echt een raadsel. Je haalt nog steeds je vinger open, je vinger wordt nog steeds vies... etc.
kan tom of douwe hier ook een andwoord op geven ben namelijk wel benieuwd!
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
14-1-2009 19:11
open vingers zijn voor de splitpennen wink ;)
oftewel het kleine priegelwerk.
Zelf vind ik het onzin, want voor priegelwerk trek je ze gewoon even uit.
Het weegt niet op tegen de bescherming die je niet hebt en de kans dat je je vingers beschadigd, net op dat open stukje.

Plus dat de echte pro handschoenen veel precieser passen, en je er relatief fijn werk evengoed mee kan doen.

Mensen als Douwe hebben natuurlijk ook wat meer eelt op hun handen, zodat ze minder snel zich openhalen. Vroeger toen ik nog "hard werkte" had ik ook hele lagen eelt op mijn vingers,
maar tegenwoordig heb ik liever full protection handschoenen aan omdat ik toch wel veel minder zwaar werk doe met mijn handen.

De open vinger handschoenen die ik gehad heb in het verleden waren ook nog eens verrot lastig uit te trekken, omdat je niet aan de vingers kon trekken.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
14-1-2009 19:41
ah okey dan delen we die mening iig
overigens gebruik ik te vaak geen handschoenen..
men noemt dit lui heid. en heeft natuurlijk wel deels met veiligheid te maken.
maar dit lijkt me meer veiligheid voor jezelf.
tevens heb ik een behoorlijke eeltlaag maar ja dat mag je natuurlijk niet als veiligheid rekenen:P
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
14-1-2009 19:50
1 x bewerkt. Laatst door Douwe op 13-2-2009 03:23
Toch zijn er hele volksstammen die zweren bij dit soort handschoenen, waaronder mijn persoon.

Deze handschoenen zijn erg handig als je erg afwisselend, grof en delicaat bezig bent.

Voorbeeld: Paar jaar geleden had ik een klusje bij onze zuiderburen. Op zich niets mis mee, de Flamingen zijn harde werkers en je kunt er goed mee lachen. Het hele gebeuren zou plaats vinden in het sportpaleis in Antwerpen. Voor diegene die er weleens tijdens een bouw of breek dag is geweest, kan na vertellen, dat het binnen nooit lekker van temperartuur is, in de winter als beide deuren openstaan.
Het was ergens in februari en het was een graadje of zes, binnen. Komt de eerste trailer binnen, vol met dozen. shocked 8O
Bleek dat we daar terplekke de amerikaanse edisons moesten vervangen door een shuko, Alle 150 koppies! sad :(
NU kan ik je zeggen dat ik erg blij was met een paar kongetjes.

Natuurlijk heb je kans dat die paar stukjes vinger beschadigen, het is een compromis en ja, je wat wat daar de waarheid van is.
Er bestaat ook een kans dat je je arm of been openhaalt door een flightcase oid.

Natuurlijk draag ik handschoenen bij sommige risico klusjes, zeker bij het klimmen wil ik handschoenen en dan het liefst dichte.
Eelt krijg je vanzelf, zomers draag ik bijna nooit handschoenen, veel te warm.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
14-1-2009 20:03

Douwe schreef:

Natuurlijk heb je kans dat die paar stukjes vinger beschadigen, het is een compromis en ja, je wat wat daar de waarheid van is.
Er bestaat ook een kans dat je je arm of been openhaalt door een flightcase oid.
en ook dat is een rede. ik zorg gewoon voor fatsoenlijke kleding, maar in de lente/zomer loop ik toch echt gewoon in een t-shirt wel lange broek. en handschoenen vind ik dan toch overbodig. ook in de winter. maar ze gaan wel altijd mee ;)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
14-1-2009 21:54
Die handschoen is zo'n ding dat ik zo snel mogelijk uit wil doen. Voor delicaat werk gaan ze gewoon weer uit. Qua prijs maakt het me niet zo gek veel uit. Hoeveel kan een handschoen nou kosten? En daarbij, ik studeer tandheelkunde en de bedoeling is dus nog een keer mn brood (en jaguar) met mn handen te gaan verdienen dus goede bescherming daarvoor is iets waar ik niet op wil bezuinigen. Ik sjouw nu nog maar een paar keer per maand en voor de rest (meestal 2, soms 3) keer per week bediening en wat administratief geneuzel voor Rex/Escape maar voor die paar keer per maand wil ik ook iets hebben, en tot nu toe zit ik altijd te knoeien. Er zit in Hilversum een goede zaak (dus neit waar consumenten kopen maar waar de echte timmerlui hun spul halen) en daar ga ik van de week even voorbij... (of andere tips in de buurt)?
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2057
14-1-2009 22:44
Je zou kunnen kijken voor het soort handschoenen dat ook in autogarages en metaalbedrijven wordt gebruikt. Soort elastisch kevlar of zoiets, met een rubber antislip coating op de onderkant (handpalm).

Merk weet ik zo niet... je herkent in ieder geval de verschillende maten aan de randjes (rood, bruin, zwart) en de handschoen zelf is wit/grijs/zwart (gemarmerd), coating is grijs.
Niet goed, wel hard!
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
15-1-2009 03:02

GoeieGast schreef:

Die handschoen is zo'n ding dat ik zo snel mogelijk uit wil doen.
Dit ben ik volledig met je eens, nu is het wel dat er een gigantisch verschil zit tussen een handschoen van €15,- of €35,-.

Het is duidelijk dat je handen, het meest kostbare stukje gereedschap zijn wat je kunt bezitten. ook moet het logisch zijn, dat een handschoen je alleen oppervlakkige verwondingen bespaard. Op geen enkele wijze zal een handschoen kunnen voorkomen dat je alle botjes in je hand breekt.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
15-1-2009 09:56
Aangezien in dit topic een "grote veegactie" komt,
kan de handschoenen discussie beter hier verdergaan.

Verzoek aan de leden om zoveel mogelijk on-topic proberen te blijven om op die manier het forum overzichtelijk te houden.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)