Forum > Geluid

Pioneer MEP-7000 Topic

(190 reacties. Pagina 10 van 20)
Moderator(s): Dré
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
10-1-2009 09:02
ik heb niet gewerkt met de DDS80 maar echt veel meerwaarde zie ik niet tov de D2. Maar die is niet meer te koop...

Kleurenscherm is vast duidelijker al klaag ik niet over het monochrome van de D2. Over de toegevoegde waarde van de gecombineerde HDD/CD-DVD-drive ben ik sceptisch. In feite zijn het gewoon 2 USB devices. Dus zeker geen echte CD speler, maar gewoon een bron die digitale data kan inlezen. En ook geen dubbele, dus wanneer je lekker CD's wilt draaien dan gaat dat niet lijkt me (tenzij je track eerst in recordtempe naar de HDD wordt geript en je hem weer kunt uitspugen voordat je de track uberhaupt gedraaid hebt, wordt wel onoverzichtelijk).

Ik vraag me af of de Denon met een CD drive unit wel als en normale dubbeldecks CD speler werkt?
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
10-1-2009 22:50

dimi_v schreef:

Ik vraag me af of de Denon met een CD drive unit wel als en normale dubbeldecks CD speler werkt?
Ja, audio loopt geheel via de drive-unit. De DN-HD2500 of HC4500 geven alleen de bedieningscommando's. De audio outputs van de cd zitten ook in de cd-unit.
En ook geen dubbele, dus wanneer je lekker CD's wilt draaien dan gaat dat niet lijkt me
Dat lijkt me inderdaad ook een nadeel. En de harddisk neemt nu ongelofelijk veel ruimte in. Dat was niet nodig geweest.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
12-1-2009 09:10

Victor schreef:

Ik vraag me af of de Denon met een CD drive unit wel als en normale dubbeldecks CD speler werkt?
Ja, audio loopt geheel via de drive-unit. De DN-HD2500 of HC4500 geven alleen de bedieningscommando's.
Klopt, de HD 2500 werkt prima als cd-speler, maar je hebt wel alleen de functies van de DN 4500 cd speler. De uitgebreidere functies van de HD 2500 (scratch enzo) werken dus niet in de cd-speler mode.
De audio outputs van de cd zitten ook in de cd-unit.
Dat vind ik persoonlijk erg vervelend. Dat betekent namelijk dat je 4 kanalen nodig hebt om zowel de HD als de CD aan te sluiten, terwijl je er toch maar 2 tegelijk kunt gebruiken. Ik had liever gezien dat het audiosignaal van de cd unit ook gewoon via de uitgangen op de besturing zou worden doorgegeven.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
12-1-2009 23:20

YourLiVe schreef:

Dat vind ik persoonlijk erg vervelend. Dat betekent namelijk dat je 4 kanalen nodig hebt om zowel de HD als de CD aan te sluiten, terwijl je er toch maar 2 tegelijk kunt gebruiken. Ik had liever gezien dat het audiosignaal van de cd unit ook gewoon via de uitgangen op de besturing zou worden doorgegeven.
Het is juist zoals het hoort te zijn, wanneer je namelijk op 1 van de 2 de outputs weg gaat laten loop je tegen hetzelfde probleem aan als waar je mee zit bij de SEP-C1 en dat is het ontbreken van de outputs. Niet zo erg wanneer je het in 1 pakket gebruikt maar wanneer je apparaten los van elkaar gaat gebruiken is het wel zo fijn dat je niet hoeft te gaan klooien met losse geluidskaarten e.d.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 1370
12-1-2009 23:53

Reind schreef:

YourLiVe schreef:

Dat vind ik persoonlijk erg vervelend. Dat betekent namelijk dat je 4 kanalen nodig hebt om zowel de HD als de CD aan te sluiten, terwijl je er toch maar 2 tegelijk kunt gebruiken. Ik had liever gezien dat het audiosignaal van de cd unit ook gewoon via de uitgangen op de besturing zou worden doorgegeven.
Het is juist zoals het hoort te zijn, wanneer je namelijk op 1 van de 2 de outputs weg gaat laten loop je tegen hetzelfde probleem aan als waar je mee zit bij de SEP-C1 en dat is het ontbreken van de outputs. Niet zo erg wanneer je het in 1 pakket gebruikt maar wanneer je apparaten los van elkaar gaat gebruiken is het wel zo fijn dat je niet hoeft te gaan klooien met losse geluidskaarten e.d.
Maar het werkt natuurlijk vrij ruk. Je gebruikt dezelfde interface, dezelfde controls, en toch moet je andere kanalen inschakelen. Technisch volledig logisch, verkooppakketwise ook wel, maar niet handig in gebruik. Wellicht was het handiger geweest hier iets op te verzinnen. Maar dat werd natuurlijk lastig gezien de controller gebruikt kan worden met de oudere cd-drives (en audio overdracht naar de controller, of andersom technisch nog niet ingebouwd was).

Nu gaan mensen natuurlijk zeggen dat het een kwestie van wennen is, maar dan kunnen we ook met z'n allen op ons kop gaan ontbijten razz :p Overigens ben ik het wel eens dat het jammer is dat de SEP controller geen ingebouwde audio outputs heeft voor de pc gebruikers, maar de MEP combinatie werkt erg prettig met de outputs voor het systeem.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
13-1-2009 08:43
De outputs moeten ook niet ontbreken op 1 van de 2, maar het zou wel verdomd handig zijn als je bijvoorbeeld in een preset menu kunt instellen dat de audio van de cd-unit ook via de controller moet worden doorgegeven. Ik snap ook wel dat de huidige verbinding tussen controller en cd-unit geen audio signalen kan doorgeven, maar dat is iets wat in toekomstige versies wel aangepast zou kunnen worden.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 13458
13-1-2009 09:21

YourLiVe schreef:

Ik snap ook wel dat de huidige verbinding tussen controller en cd-unit geen audio signalen kan doorgeven, maar dat is iets wat in toekomstige versies wel aangepast zou kunnen worden.
Niet zonder deze interface volledig op de schop te nemen (en dat is gewoonweg niet rendabel). Daarnaast is de BU-4500 eigenlijk gewoon een halve DN-D4500. Die keuze is nu eenmaal gemaakt (inclusief bijbehorende voor- en nadelen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SpaceyDeeJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 7-6-2013
Berichten: 144
20-1-2009 02:19
Ok,

inmiddels ben ik een maand aan het stoeien met deze stoere speler.

In onze shows zitten normaal 2 stuks Pioneer CMX-3000 ingebouwd. Door mijn werkzaamheden in Frankrijk deze winter (en aankomende maand) besloot ik dat het tijd werd om wat te gaan vernieuwen. Er is veel rond gekeken en uiteindelijk (oa door de naam enbetrouwbaarheid) toch weer voor Pioneer gekozen.

We werken per player unit met 2 losse HD schijven van 500 respectievelijk 1000 gig. Er staan op dit moment gemiddeld 70.000 tracks op de schijf.

Zoeken is zoals al eerder genoemd, vaak een crime, dit is opgelost door de tweede hd aan een pc te hangen en daar is wel makkelijker mee te zoeken (dus mp3 functioniteit via de player zelfs, alsmede het gekoppelde DJ Pro pakket wat gratis werd bijgeleverd)

We hebben al een paar keer vastlopers van het systeem gehad. Het blijkt erg belangrijk te zijn om te zorgen voor een goeie bestandsstructuur en een goeie Tag... Na dit aangepast te hebben zijn de vastlopers nihil.

Wel hebben we nog steeds problemen met het opbouwen van een goeie Library middels de bijgeleverde Library creator software van de site. Ook hier is een goeie bstandsopbouw en Tagging weer debet aan. Maar helaas door gebrek aan tijd (pas 3 dagen van te voren 70.000 tracks gaan controleren) is dit nog niet volledig gebeurd.

We hebben nauw contact met een support team van Pioneer America die ook erg benieuwd zijn naar de vastlopers op de unit zet, maar zoals al eerder gezegd, vertrouw ik erop dat dat best goed gaat komen.

Foto werk zal binnenkort verschijnen via https://www.dj-adje.nl

ps. heeft iemand enig idee hoeveel mensen er op dit moment met het systeem werken ?
" Knopjes knopjes knopjes... ik draai graag aan ze... Nieuw stekkie wordt mooier en mooier, 250 meter met moois... "
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
20-1-2009 10:04
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem, ik mis ook echt de zoekfunctie...

Ik denk dat ik een manier ga zoeken om mijn collectie (adhv mp3-tags) in een excel sheet te dumpen, en deze dan op mijn pda te zetten. Dan kan ik via die weg mijn nummers gaan zoeken.

Ik heb al mijn muziek zelf geript, dus ik weet dat mijn tags voor 99,9% kloppen, en dat er geen mp3's tussenzitten die op vage manieren zijn geript.

Mocht je nieuws krijgen van pioneer, dan hoor ik het graag! (het liefst heb ik gewoon een functie die door alle tags zoekt, zoals bijvoorbeeld in virtualDJ)
Music is what feelings sound like...
OzzyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 27-9-2020
Berichten: 93
20-1-2009 11:48
Ik werk nu ook enige maanden met de pioneer. Ook ik heb wel vastloper gehad, maar dat was 9 van de tien keer door fouten bestanden (rare gedownloade of verkeerde tag)
Libary aanmaken werkt met de computer echt top. op de speler zelf moet je wel eerst wat potten koffie zetten......

Verder heb ik mijn muziek bestand stukje bij beetje in itunes geimporteerd. Aangezien Itunes met tags werkt, kan je deze heel eenvoudig bewerken.
Zo kan je heel goed je muziek ordenen. Wanneer je daarna een libary met je computer aanmaakt is er prima mee te werken!
Zeker als je de album naam bewerkt tot een voor jouw handige catagorie. Zo heb ik een 'album' met 70's 80's salsa, enz, enz.

Ondanks dit ben ik inderdaad voor een verandering in de zoekfunctie.

Grtz..ozzy
*edit*
voor de nieuwschierigen die willen weten hoe ik hem vervoer:
klik 1, klik 2, klik 3, klik 4, klik 5
The Show Must Go On!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)