Forum > Geluid

Pioneer MEP-7000 Topic

(190 reacties. Pagina 9 van 20)
Moderator(s): Dré
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
16-12-2008 11:41

Dré schreef:

DVD'tjes kopen, rippen naar harddisk, VMC of MP11 gebruiken en gaan met die kiwi.
Ik heb de karoake dvdtjes inderdaad geript naar AVI, en ik speel ze af met VirtualDJ. (Die ik dan weer met de MEP-7000 aan kan sturen)
Werkt erg leuk, ook voor gewone muziekclips dus!

@SpaceDeeJ: Check Reind zijn review: hier dus

Pioneer levert er standaard zijn eigen software bij, deze werkt uiteraard helemaal native.
Ook komt er support voor Traktor Pro, en als de speler goed aanslaat zullen de andere softwarepakketten ook wel de native ondersteuning inbouwen! wink ;)
Music is what feelings sound like...
DjbirdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
Berichten: 372
7-1-2009 15:50
Hoe goed is de zoekfunctie van de Pioneer ten opzichte van de Numark D2/DDS80? Ik heb het even in de winkel uitgeprobeerd, maar kon zo gauw niet echt een zoekfunctie ontdekken? En ik neem aan dat het wel mogelijk is om een toetsenbord aan te sluiten?
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 1370
7-1-2009 20:13
Momenteel kan je slechts zoeken in de map waarin je browsed, en slechts vanaf de eerste letter van een titel. Althans, zo werkte het bij mij nog. Ik ga er zeker vanuit dat dit opgelost wordt met een update, want dit werkt niet.

Dus als je "november rain" zoekt kan je niet R A I N intypen, maar moet je N O V E .... intypen.
DjbirdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
Berichten: 372
7-1-2009 20:30
Hmm.. dat werkt inderdaad niet zo praktisch, zeker niet wanneer je een groot aantal bestanden hebt.. jammer, want voor de rest vind ik het een zeer interessant apparaat..

edit, dit vond ik op Pioneer ProDJ Community:
[Posted 01 September 2008]

You can use the keyboard for a first-letter-search within the current firmware. This allows you to find any track whose tag (or if you are in library mode, whatever mode you are searching within) BEGINS with that letter. For example, if you have a file saved as "Eternal Love - Bob Smith.mp3", when searching for the track, you can't type "L-O-V-E" to find it but typing "E" will narrow all the results down to anything starting with the letter E.

A full proper keyword search is coming in a couple of months - the engineers were not able to get everything working exactly as planned in time for release so instead of delaying the unit further it was put to the public with that as an intended update later.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
7-1-2009 22:44

Reemski schreef:

Dus als je "november rain" zoekt kan je niet R A I N intypen, maar moet je N O V E .... intypen.
Dat werkt dan alleen nog als de bestandsnaam (want dat is het enige waar de MEP op kan zoeken, id3 tags zou meer voor de hand liggen maar dat werkt niet) begint met de titel van het nummer. De meeste mensen gebruiken echter artiestnaam-songnaam. Dan kan je dus met de MEP helemaal niet op songnaam zoeken.

Het wordt hoog tijd dat Pioneer hier iets aan doet, want de hardware is mooi maar de software sucks.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 13458
7-1-2009 23:22

Victor schreef:

Dat werkt dan alleen nog als de bestandsnaam (want dat is het enige waar de MEP op kan zoeken, id3 tags zou meer voor de hand liggen maar dat werkt niet) begint met de titel van het nummer. De meeste mensen gebruiken echter artiestnaam-songnaam.
Of, in mijn geval, tracknummer... Waardeloos. Valt mij ook tegen dat Pioneer deze flater nog steeds niet gefixed heeft! Als er nou één ding is dat een DJ de hele avond doet dan is dat wel ZOEKEN! En de implementatie in de MEP-7000 mag de naam zoeken niet dragen in z'n huidge vorm (functie zou eerder "je redt je reet maar" genoemd mogen worden).

En als ik dan toch bezig ben... De fabrikant die ons de 0.02% pitch stappen gaf mag zich ook wel eens gaan verdiepen in 14 bits pitch fader resolutie bij het gebruik van dit soort apparaten als midi device...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 1370
8-1-2009 09:24

Victor schreef:

Reemski schreef:

Dus als je "november rain" zoekt kan je niet R A I N intypen, maar moet je N O V E .... intypen.
Dat werkt dan alleen nog als de bestandsnaam (want dat is het enige waar de MEP op kan zoeken, id3 tags zou meer voor de hand liggen maar dat werkt niet) begint met de titel van het nummer. De meeste mensen gebruiken echter artiestnaam-songnaam. Dan kan je dus met de MEP helemaal niet op songnaam zoeken.

Het wordt hoog tijd dat Pioneer hier iets aan doet, want de hardware is mooi maar de software sucks.
Ik dacht het niet hoor. Niet als je in library mode zoekt. Dan is het afhankelijk van de laag waar je in zoekt. Is dat artiest, dan zoek je op artiestnaam, zit je in de map album, dan zoek je op album, etc.

Maakt het niet minder crappy natuurlijk.
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
8-1-2009 09:53
Valt me persoonlijk dan wel heel zwaar tegen, met zo'n luxe ogende speler op de markt komen en dan dit soort cruciale zaken gewoon niet integreren. Gelukkig is dit allemaal softwarematig dus met wat geluk bij de volgende update wel.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
10-1-2009 00:40

Victor schreef:

Dat werkt dan alleen nog als de bestandsnaam (want dat is het enige waar de MEP op kan zoeken, id3 tags zou meer voor de hand liggen maar dat werkt niet) begint met de titel van het nummer.
Iedereen die een beetje library op bouwt doet dat op een nette manier en dat betekent dus file naam = hetzelfde als de meest gebruikte velden van de id3 tag en dus artiest - titel + een eventuele toevoeging. Een ID3 tag heeft naar mijn mening pas waarde wanneer je OF op een hele uitgebreide manier door je library kunt spitten (en dat is weer niet nodig want vaak zoek je op niet meer dan een artiest of titel) EN wanneer een nummer is ingeladen zodat zaken als album art e.d. aangeroepen kunnen worden (snap daar overigens nog steeds het nut niet van). Bij het zoeken kan naar een nummer kan dat ook meer dan prima op filenaam mits je alles gewoon netjes bij houd, en dat is iets wat wel aan te raden is wanneer je met flinke library's gaat werken.

Er is maar 1 fabrikant die een verdomd goed werkende library search heeft en dat is Numark, daar kunnen Denon, Cortex en Pioneer nog wat van leren wat dat betreft.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
10-1-2009 00:54

Reind schreef:

Bij het zoeken kan naar een nummer kan dat ook meer dan prima op filenaam mits je alles gewoon netjes bij houd
Dat zou inderdaad nog acceptabel zijn, maar de manier waarop Pioneer dat in de browse-stand heeft geregeld is dat naar mijn idee helaas niet. En dat omdat je alleen kan zoeken op het begin van de bestandsnaam.

Dus zal je moeten switchen naar de library stand, waar de MEP-7000 id3-zoeklijsten produceert. Maar binnen die zoeklijsten kan je niet zoeken, maar ook alleen maar een gesorteerde lijst bekijken.
Er is maar 1 fabrikant die een verdomd goed werkende library search heeft en dat is Numark, daar kunnen Denon, Cortex en Pioneer nog wat van leren wat dat betreft.
Denon zoekt anders keurig én snel binnen de id3-tags met een tweestaps search. Zo kan je zoeken naar alle tracks van Tiësto met een bpm-range van 150 tot 130. Of alle songs in het genre "pop" met het woord "love" erin. Toch niet verkeerd, lijkt me.

Het enige wat me tegenstaat bij de HD-2500 is het display en dan vooral de indeling daarvan. De vent die gedacht heeft dat het handig is voor beide kanten een aparte zoekknop te maken én het scherm in tweeën te delen (waardoor het per kant erg smal wordt) mag direct worden ontslagen.

Wat dat betreft voel ik op dit moment nog het meeste voor de DDS-80 van Numark. Fraai scherm, goed zoeken, Beatkeeper én een flink stuk vriendelijker voor de portemonnee dan de Pioneer. Alleen ben ik bij Numark weer een beetje bang voor tegenvallende bouwkwaliteit (Numark voelt altijd een stuk crappier dan Denon of Pioneer) en tegenvallende support. Bovendien zit er weer zo'n dikke bak met cd-drive en hdd bij.

Misschien nog maar even wachten dus. Maar om weer even on-topic te gaan: De MEP-7000 gaat het zoals hij nu is niet worden. Ik verwacht wel dat Pioneer daar nog wel wat in gaat verbeteren, maar dat wil ik dan graag eerst zien.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)