Forum > Geluid

Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers

(457 reacties. Pagina 16 van 46)
Moderator(s): Dré
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
28-10-2008 10:20
Hmm beetje zinloze beoordeling lijkt me, als je de speakers niet op een andere amp hebt gehoord daar? Rode lampjes is afhankelijk van hoeveel volts je in dat ding stuurt...
Waar zit de cut op dit apparaat?
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
28-10-2008 10:41

Victor Junior schreef:

Hmm beetje zinloze beoordeling lijkt me, als je de speakers niet op een andere amp hebt gehoord daar? Rode lampjes is afhankelijk van hoeveel volts je in dat ding stuurt...
Beetje zinloze commentaar... Zo hebben we beide een bijdrage geleverd ;)

Het enige wat ik wil zeggen, is dat de amps daar te bekijken en te horen zijn... Daarbij geef ik gewoon een simpele mening over de combinatie die ik gezien/gehoord heb. Ik maak geen testverslag op hé, mocht het niet duidelijk zijn.

Rode lampjes zijn in de situatie dat ik ze aanhaal ook afhankelijk van wat "dat ding" aankan, en hoe het gebruikt wordt. Gezien het volume dat werd bereikt (ik spreek niet over de kwaliteit), kan ik concluderen dat de ampjes hun ding goed leken te doen op dat vlak. (Mooie 0dB uitsturing)
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
FredericbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2008
Laatste: 7-10-2010
Berichten: 12
30-10-2008 11:50

prosoundandlight schreef:

De Synq Digits zijn aan het werk te zien en horen op de Beglec Sound and light show in Grimbergen... (morgen dinsdag van 14u tot 22u en woensdag van 14u tot 21u). Ze worden losgelaten op de nieuwe Synq RS speakers (2 dubbel 18 en 3 dubbel 12 per kant).

Mijn mening over de gehoorde combinatie: volume oké, verstaanbaarheid redelijk ok, vrij zuiver hoog - hoogmid, ook op hoge volumes. laagmid had weinig body, of eerder weinig definitie, druk in het laag oppervlakkig, zeer rommelig sublaag. De kwaliteit kan het volume niet echt bijhouden ;) Mooi setje voor bepaalde klussen, maar niet echt mijn ding... Ik heb op de ampjes geen rode lampjes gezien, dus dat lijkt wel goed te zitten. Een ideale situatie voor wie ze eens wil horen (voor de Belgen toch alleszins).
Spijtig dat ze synq digit klankkasten gebruiken. Je moet ze horen op speakers, waarvan je zeker niet de fout kan steken op de klankkasten. Dat laagmidden enz.. kan ook van de luidsprekers voortkomen.
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
30-10-2008 12:23
Ik ben maandag ook in Grimbergen geweest en vond die speakers totaal niet slecht klinken!
Ik denk dat de baggere geluidskwaliteit vooral aan de opnames lag, en niet zozeer aan de versterkers en speakers...
Mijn ervaring: ik stond achteraan (aan den toog laugh :D ) en mijn broekspijpen daverden, dus basdruk was wel ok... wink ;)
Voorts meld ik even dat ik geen geluidskenner ben, maar het geluid was aangenaam en stoorde niet. Dat is mijn enig punt van evaluatie (dus geen scherpe, pijnlijke klanken, etc...)
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
30-10-2008 19:41

fredericb schreef:

prosoundandlight schreef:

De Synq Digits zijn aan het werk te zien en horen op de Beglec Sound and light show in Grimbergen... (morgen dinsdag van 14u tot 22u en woensdag van 14u tot 21u). Ze worden losgelaten op de nieuwe Synq RS speakers (2 dubbel 18 en 3 dubbel 12 per kant).

Mijn mening over de gehoorde combinatie: volume oké, verstaanbaarheid redelijk ok, vrij zuiver hoog - hoogmid, ook op hoge volumes. laagmid had weinig body, of eerder weinig definitie, druk in het laag oppervlakkig, zeer rommelig sublaag. De kwaliteit kan het volume niet echt bijhouden ;) Mooi setje voor bepaalde klussen, maar niet echt mijn ding... Ik heb op de ampjes geen rode lampjes gezien, dus dat lijkt wel goed te zitten. Een ideale situatie voor wie ze eens wil horen (voor de Belgen toch alleszins).
Spijtig dat ze synq digit klankkasten gebruiken. Je moet ze horen op speakers, waarvan je zeker niet de fout kan steken op de klankkasten. Dat laagmidden enz.. kan ook van de luidsprekers voortkomen.
Synq digit klankkasten??

Ten eerste gaat het over de gehoorde COMBINATIE, dus uiteraard "kan dat laagmid van de luidsprekers voortkomen". En ten tweede, wat zou je willen? Synq brengt een nieuwe luidsprekerserie en nieuwe ampjes uit. Gaan ze dan op hun eigen show een A-merk topset neerzetten? Lekker logisch...
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
30-10-2008 19:50

Timothy schreef:

Ik ben maandag ook in Grimbergen geweest en vond die speakers totaal niet slecht klinken!
Ik denk dat de baggere geluidskwaliteit vooral aan de opnames lag, en niet zozeer aan de versterkers en speakers...
Mijn ervaring: ik stond achteraan (aan den toog laugh :D ) en mijn broekspijpen daverden, dus basdruk was wel ok... wink ;)
Voorts meld ik even dat ik geen geluidskenner ben, maar het geluid was aangenaam en stoorde niet. Dat is mijn enig punt van evaluatie (dus geen scherpe, pijnlijke klanken, etc...)
Ik moet toegeven, de kastjes klonken beter dan ik had verwacht, wat gezien de prijs natuurlijk een groot pluspunt is, maar we mogen niet overdrijven hé ;) Tussen slecht klinken en goed klinken liggen zeer veel mogelijke situaties. Laat broekwapperen nu net een factor zijn waarop je je niet echt moet gaan baseren als je de kwaliteit wil beoordelen. Over de opnames kan ik niet oordelen, maar als je een product wil aanprijzen en verkopen, maak je geen gebruik van slechte mp3'tjes...
Ik heb daar wel veel last van lobbing ondervonden. Een dergelijke set, in een relatief klein zaaltje, moet om te beginnen overal hetzelfde klinken, wat daar eigenlijk niet meteen een probleem zou mogen zijn daar de zaal akoestisch vrij goed in orde is.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
31-10-2008 08:24

prosoundandlight schreef:

Timothy schreef:

Ik ben maandag ook in Grimbergen geweest en vond die speakers totaal niet slecht klinken!
Ik denk dat de baggere geluidskwaliteit vooral aan de opnames lag, en niet zozeer aan de versterkers en speakers...
Mijn ervaring: ik stond achteraan (aan den toog laugh :D ) en mijn broekspijpen daverden, dus basdruk was wel ok... wink ;)
Voorts meld ik even dat ik geen geluidskenner ben, maar het geluid was aangenaam en stoorde niet. Dat is mijn enig punt van evaluatie (dus geen scherpe, pijnlijke klanken, etc...)
Ik moet toegeven, de kastjes klonken beter dan ik had verwacht, wat gezien de prijs natuurlijk een groot pluspunt is, maar we mogen niet overdrijven hé ;) Tussen slecht klinken en goed klinken liggen zeer veel mogelijke situaties. Laat broekwapperen nu net een factor zijn waarop je je niet echt moet gaan baseren als je de kwaliteit wil beoordelen. Over de opnames kan ik niet oordelen, maar als je een product wil aanprijzen en verkopen, maak je geen gebruik van slechte mp3'tjes...
Ik heb daar wel veel last van lobbing ondervonden. Een dergelijke set, in een relatief klein zaaltje, moet om te beginnen overal hetzelfde klinken, wat daar eigenlijk niet meteen een probleem zou mogen zijn daar de zaal akoestisch vrij goed in orde is.
Die opmerking van het broekwapperen was dan ook grappig bedoeld. (zie de smiley)
Maar hoop dat de boodschap van mijn post wel is overgekomen: ik vond het geluid zeer goed te doen: geen supergeluid, maar ook geen brak geluid. Gezien de prijs daarbij, zijn dit dan weer erg interessante speakers...
Maar ze moeten dan ook gebruikt worden waarvoor ze ontworpen zijn. In de zaal in Grimbergen vond ik het net een beetje overkill...
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
FredericbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2008
Laatste: 7-10-2010
Berichten: 12
3-11-2008 09:47

prosoundandlight schreef:

fredericb schreef:

prosoundandlight schreef:

De Synq Digits zijn aan het werk te zien en horen op de Beglec Sound and light show in Grimbergen... (morgen dinsdag van 14u tot 22u en woensdag van 14u tot 21u). Ze worden losgelaten op de nieuwe Synq RS speakers (2 dubbel 18 en 3 dubbel 12 per kant).

Mijn mening over de gehoorde combinatie: volume oké, verstaanbaarheid redelijk ok, vrij zuiver hoog - hoogmid, ook op hoge volumes. laagmid had weinig body, of eerder weinig definitie, druk in het laag oppervlakkig, zeer rommelig sublaag. De kwaliteit kan het volume niet echt bijhouden ;) Mooi setje voor bepaalde klussen, maar niet echt mijn ding... Ik heb op de ampjes geen rode lampjes gezien, dus dat lijkt wel goed te zitten. Een ideale situatie voor wie ze eens wil horen (voor de Belgen toch alleszins).
Spijtig dat ze synq digit klankkasten gebruiken. Je moet ze horen op speakers, waarvan je zeker niet de fout kan steken op de klankkasten. Dat laagmidden enz.. kan ook van de luidsprekers voortkomen.
Synq digit klankkasten??

Ten eerste gaat het over de gehoorde COMBINATIE, dus uiteraard "kan dat laagmid van de luidsprekers voortkomen". En ten tweede, wat zou je willen? Synq brengt een nieuwe luidsprekerserie en nieuwe ampjes uit. Gaan ze dan op hun eigen show een A-merk topset neerzetten? Lekker logisch...
Sorry,

Ik dacht dat dit hier een discutie over versterkers was, en niet over speakers.

Tja, wanneer iedereen offtopic begint te quoten, kan ik niet meer zo goed mee...
Tzal wel aan mij liggen zeker?
DavekeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-1-2007
Laatste: 8-3-2020
Berichten: 11
25-12-2008 23:18
even kicken.

werken deze nog steeds naar de wensen van de eigenaar? zijn er nog testen uitgevoerd geweest ed. want we horen hier niets meer van en wil toch graag dat deze amps eens degelijke test/reviews krijgt happy :)
GanzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2005
Laatste: 27-4-2015
Berichten: 356
26-12-2008 11:11
Worden hier nog steeds naar tevreden heid gebruikt, maar zoveel feesten hebben ze nog niet gehad. Zitten samen in een lief kistje met een LEM DX26+.

Bevalt goed! maar echt een review kan ik niet maar ik he ook geen versterkers om mee te vergelijken. (En speakers die 900W @ 8Ohm continu aan kunnen) happy :)
4PRO8001AS + RCF322A | CDJ1000MKII | DJM600 | CMX3000 | Gezocht Dateq HPA-series (250,400,600,800 of 1000) versterkers en crossovers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)