Forum > Newbie Forum

Beginnen als DJ

(58 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
18-8-2003 13:45

ME schreef:

en dan komt het er zo uit te zien www.divinity.nl/fotoboekdivinity/pages/1aDJgear.html laugh :D

Foto is van Gijs (zit ook op dit forum)
Nee, da's wel heel overdreven. Op de foto zie je een UMX-9. Die heeft allemaal knoppen op de voorkant. Het enige dat de UMX-7 op de voorkant heeft is de koptelefoonaansluiting (en een microfoonaansluiting). Dan hoef je dus niet de hele voorkant uit de flightcase te rammen ;-)

Een andere optie zou de CDJ-10 kist kunnen zijn van Prodjuser. Die zit een stuk steviger in elkaar EN je hebt geen probleem met de voorkant van de mixer. WEL zul je de ruimte van de CD-speler vakken zelf op moeten vullen (met schuim o.i.d.).

www.new-line.nl/v/12241
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Piet FrietStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-3-2003
Laatste: 20-5-2005
Berichten: 120
18-8-2003 14:18

speakerfreak schreef:

maar je sleept met deze case met deze "gear" erg veel lucht mee, vind je dat niet zonde?
We vinden het fijn om ruimte tussen de mixer en de CD-Spelers te hebben verder wilde we voor de CDJ-20 een bakje voor de Microfoon en achter de CD-Spelers een "CD-Houdertje" Verder zijn de afmetingen ook een beetje aangepast op de kist die eronder staat (effectenkistje) en aan het feit dat er nu ruimte word overgehouden voor een eventuele JB-Systems MX4 of zoiets dergelijks. Verder is alles plat omdat we een mixer die schuin hangt niet fijn vinden (zo PIETluttig als we zijn)
en waarom zoude zelfbouw cases nooit zo mooi als in de winkel worden????
Kijk eens naar die Pro-DJ user kisten ... Perfect glad en alles is kaasrechts ... zo net gezaagd dat je zelfs de naadjes bijna niet ziet. Het licht er maar net aan hoe veel ervaring je hebt en welk gereedschap je beschikbaar hebt.

Verder back on topic
Doodgaan is wel het laatste wat ik doe :D
FlexcreationAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2003
Laatste: 18-5-2005
Berichten: 12
18-8-2003 16:11

Dré schreef:

ME schreef:

en dan komt het er zo uit te zien www.divinity.nl/fotoboekdivinity/pages/1aDJgear.html laugh :D

Foto is van Gijs (zit ook op dit forum)
Nee, da's wel heel overdreven. Op de foto zie je een UMX-9. Die heeft allemaal knoppen op de voorkant. Het enige dat de UMX-7 op de voorkant heeft is de koptelefoonaansluiting (en een microfoonaansluiting). Dan hoef je dus niet de hele voorkant uit de flightcase te rammen ;-)

Een andere optie zou de CDJ-10 kist kunnen zijn van Prodjuser. Die zit een stuk steviger in elkaar EN je hebt geen probleem met de voorkant van de mixer. WEL zul je de ruimte van de CD-speler vakken zelf op moeten vullen (met schuim o.i.d.).

www.new-line.nl/v/12241
Dat er in bouwen zou opzig dan niet moeilijk zijn. Maar ik zit eigenlijk nog steeds te twijfelen tussen deze

www.new-line.nl/v/11190

en

www.new-line.nl/v/1984

Als ik nou zo'n American Audio DCD-Pro 400. Wat is ut beste dan er bij te kopen. Dus versterker, mengpaneel, flightcase enz???? Sorry dat ik zoveel vraag.

Greatz Lex
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
18-8-2003 16:39
Ga je er mee slepen of blijft het altijd thuis staan?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FlexcreationAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2003
Laatste: 18-5-2005
Berichten: 12
18-8-2003 16:41
Ben er wel mee van plan om er mee te gaan slepen!!!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
18-8-2003 17:49
Dan kun je ze beter geen van 2én nemen.

De CDJ20 is niet echt sleep proof en de AMDJ heeft geen ESP. Dan zou ik even verder kijken naar desnoods een 2é hands met ESP en een fatsoenlijke lens bescherming e.d.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
18-8-2003 17:56
DAP 900D CD-speler kan behoorlijk overweg met een "af en toe" klap (maar WEL goed stevige ondergrond gebruiken natuurlijk). www.new-line.nl/v/11006

De 1000D is nog luxer en kost momenteel bijna net zo veel (wederom met dank aan Sijbe).
www.new-line.nl/v/11007

Geen idee hoe betrouwbaar de 1000D is; de 900D is een van de eerste DAP spelers waar ik zelf ook wel een avondje mee zou willen draaien (vroegere DAP spelers (en JB en noem al die OEM merken maar op) vond ik te waardeloos om overheen te pissen).

Qua mixer kun je, om het budget binnen de perken te houden, naar de Gemini PS-700i kijken.
www.new-line.nl/v/7454

Dan hou je alles netjes 19" en toch nog een beetje compact. De PS-700i is overigens wel een "light duty" mixer dus als je daar hufterig mee omgaat dan heb je een gat in je kop (want zelfs een mixer van 1500 hoor je netjes mee om te gaan; een mixer van 250 euro dus HELEMAAL).

Wellicht is de Behringer DX-1000 mixer ook nog een optie (vooral als je dol bent op veel knopjes en/of 100mm faders).
www.new-line.nl/v/12279

Maar de DX-1000 is wel weer een lompe bak EN net zoals de PS-700i een light duty mixer.

Is het budget iets ruimer, neem dan een Ecler MAC 40V mixer bij de CD-speler (dan heb je een ECHT leuk setje waar ik ook nog wel een avondje mee op pad wil).
www.new-line.nl/v/12266

Misschien niet geheel "color coördinated" maar "who cares"... Als het maar goed spul is.

Wellicht nog een stapje verder het budget verruimen en je kunt een MAC 40V nemen met een Numark CDN-36 CD-speler (dan wil ik er wel de hele week mee draaien ;-)
www.new-line.nl/v/71
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FlexcreationAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2003
Laatste: 18-5-2005
Berichten: 12
18-8-2003 23:54
Meer informatie kan niet krijgen. Ik denk dat ik er nou zeker uit kom. In iedergeval iedereen erg bedankt voor de info.

Greatz Lex laugh :D
Haso2000Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2003
Laatste: 2-9-2006
Berichten: 2
31-8-2003 03:14
Ik zit echter nog wel met een klein vraagje:
de versterker...

Stel, je koopt zo'n set die Dre samen heeft gesteld. Het enige wat je dan mist is een koptelefoon, Speakers en een versterker (ik heb begrepen dat je je speakers niet direct aan je mixer kan hangen?).

Ik heb de zoek gebruikt en zit nu al wat uren te zoeken, maar ik ben geen versterker-namen tegengekomen.

Wat is nou een goedkope, simpele, huis-tuin-en-keuken (oftewel gewoon voor thuis gebruik) versterker? Ik ben van plan om gewoon de speakers van een HiFiset te gaan gebruiken (kan zowiezo niet hard ivm buren).

(PS mocht het je nog niet zijn opgevallen: ik ben dus echt een newbie wink ;))
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
31-8-2003 12:13
kijk ens 2de hands, in de buurt of vraag aan familie hebben vast nog wel een hifi versterker aan, want daar je geen pa versterker uit de webshop voor kopen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)