Forum > Algemeen Forum

Bevindingen rookverbod in de horeca.

(209 reacties. Pagina 18 van 21)
Moderator(s): Dré
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
24-10-2008 12:59
Tijd voor een eerste evaluatie.Heb zonet de eerste resultaten van het rookverbod in Nederland gelezen.
20 % omzetdaling
Honderden jobs verdwenen
Belangrijke stijging aantal horecazaken die op fles gingen.
Nochtans gingen de niet rokers nu ook op cafe gaan.
Niet dus.
(wat had je gedacht)
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
24-10-2008 15:28
IK merk ook tijdens het draaien de laatste maanden veel verschillen. Meer dan de helft van de kroegen waar ik draai heeft een potje om de boete te betalen en wordt roken thru the fingers gezien. Bij 1 kroeg was het zelfs zo erg dat men op 1 avond al 1,5 keer het boete bedrag binnenhaalde in de pot! Lucratieve business dus!
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
24-10-2008 16:48
Ik merk enkel een groter verbruik van mijn JEM vloeistof laugh :D. Goeie business voor Dré!

Maar even zonder gein, ik moet echt merkbaar meer rook die tent in gooien. Voorheen was het soms de hele avond niet nodig, aangezien sigarettenrook net dat beetje haze geeft wat nodig is.

Zelf rook ik niet trouwens, persoonlijk boeit het me niet. Ik vind het wel lullig voor bijv. een kroegbaas die ik ken die zich netjes aan de regels houdt en een kroeg verderop totaal niet (en dat merkt aan de omzet).
DjREsound
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
24-10-2008 17:23
Gelukkig, wat ik ook wel verwachte, houden heel wat kroegs, discotheken en danscafé's zich niet echt aan het rookverbod. Zolang je niet té opvallend met je sigaret gaat staan zwaaien zegt de security er ook niets van happy :) in de zomer lekker buiten roken, is nog gezelliger ook!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
25-10-2008 00:05
Je kunt erop wachten dat de overheid strakker gaat controleren en meer boetes uit gaat delen. Het feit dat er horecaeigenaren en -klanten zijn die de regels aan hun laars lappen, dat de omzet afneemt en het aantal kroegen dat te koop staat toeneemt kan voor de overheid geen reden zijn om het verhaal terug te draaien. Dat zou gezichtverlies en dus verlies aan geloofwaardigheid betekenen. (Wat nu natuurlijk al het geval is aangezien "men" voorspelde dat er voor de omzet geen gevaar zou zijn.)
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
25-10-2008 00:41
Vorige week in de krant: Enschedese horeca doet niets meer uit op het rookverbod en plaatst de asbakken weer op de tafels. Bij controle hebben ze een telefoonketen (die al eerder zeer waardevol bleek te zijn) en delen ze met alle horeca de kosten van een boete.

Afgelopen week in de krant: bovenstaande verhaal, maar nu ook in Almelo. Hengelo zat ook al om tafel met alle horeca ondernemers.

We gaan de goede kant weer op. happy :)
Vergeet niet te lachen
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
25-10-2008 10:39

eddy wally schreef:

Tijd voor een eerste evaluatie.Heb zonet de eerste resultaten van het rookverbod in Nederland gelezen.
20 % omzetdaling
Honderden jobs verdwenen
Belangrijke stijging aantal horecazaken die op fles gingen.
Nochtans gingen de niet rokers nu ook op cafe gaan.
Niet dus.
(wat had je gedacht)
Ja leuk en aardig, maar ga je deze getalletjes ook nog onderbouwen?

Onderlinge afspraken over boetes-delen vind ik ronduit belachelijk. Ik hoop dat ook dat ze de frequentie van controles flink omhoog schroeven en daarbij de boetes ook.
.
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
25-10-2008 11:01
In Hilversum word intussen in elke kroeg, bar of club weer volop gerookt, geen uitzonderingen.

Het rookverbod is van de ene op de andere week collectief aan de laars gelapt. Maar goed dat is ook wel typisch iets Nederlands denk ik.
Ik denk ook, dat als je het verbod goed wilt doorvoeren, je de roker stevig moet beboeten in plaats van alleen de uitbater.

Minder druk is het hier dus niet door het rookverbod, in tegenstelling heb het idee dat het laatste tijd juist wat aantrekt.
LuntStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2008
Laatste: 20-8-2016
Berichten: 239
25-10-2008 11:47
Wat mij betreft mag dat rookverbod wel blijven.
Ik rook niet, en vind het dus niet zo erg dat ik geen last meer heb van andermans rook.
Maar toch...

Wat ik niet snap is dat in duitse disco's er nogsteeds op verschillende plekken gerookt mag worden. Dat mag daar wel terwijl de uitvoering op dezelfde europese regels gebaseerd zijn. Dat snap ik niet!

Van mij mogen er gewoon rook-kroegen komen. Een groot bord er boven "betreden van deze kroeg kan ernstige gezondheids schade veroorzaken" ofzo. (Rook-kroegen: 60% van de Nederlanders zijn er voor! Invoeren dus!)
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
25-10-2008 11:54
Vanavond draai ik in een groot huis met 100 gasten.
Vanwege het rookverbod vieren ze het thuis...
Alles komt goed....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)