Forum > Newbie Forum

Beginnende DJ zoekt hulp bij aanschaf eerste apparatuur!

(34 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
SlootStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2003
Laatste: 18-2-2004
Berichten: 8
11-8-2003 21:32
Hallo allemaal!

Dit is mijn eerste post hier op het forum dus jullie kunnen allemaal wel raden waar ik mee wil beginnen, juist, draaien!

De afgelopen tijd heb ik behoorlijk wat opgezocht en gelezen op internet. Veel buitenlandse sites en
ook wel wat nederlandse. Totdat ik deze site en dit nederlandstalig forum tegen kwam. Dit lijkt mij de juiste plek om meer info te krijgen en overgaan tot de aanschaf van de apparatuur.

Ik wil me in de de volgende stylen verdiepen, hardhouse, trance.

Ik zag dat er een ontzettend groot verschil is in prijs tussen verschillende mixers en tafels.

Waar ik wel over uit ben zijn de tafels. Dit zullen toch Technics sl1200/10 worden. Lijkt mij
een goede keus aangezien ze zich diverse malen hebben bewezen en ook door de waarde die ze blijven houden. Een aantal mensen wat ik gesproken heb zeiden dat als je het geld ervoor over hebt je het beste deze kan halen.

Voor de rest weet ik nog weinig over mixers. Aangezien ik binnenkort op mijzelf ga wonen heb ik ook nog wat geld nodig voor mijn,inrichting, veel geld voor een mixer zal dan niet overblijven. Misschien dat iemand een leuk mixertje weet waar ik in ieder geval mee kan beginnen. Later kan ik altijd nog veranderen. De gemini P-626i, is dat een leuk mixertje om mee te beginnen, las er goede reviews over of misschien toch een ander?

Voor de rest zou ik graag willen weten wat ik nog meer nodig heb. Koptelefoon, naalden, kabels etc. misschien nog wat tips?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
11-8-2003 21:52
Over zulk soort onderwerpen is al een heleboel geschreven, gebruik de zoek machine aub eventjes. Als je dan nog vragen blijft hebben, kom je er maar mee.

Groeten, Maarten
SlootStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2003
Laatste: 18-2-2004
Berichten: 8
11-8-2003 21:55
Ik heb al behoorlijk wat gelezen maar wat tips van mensen die al draaien zijn natuurlijk welkom!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
11-8-2003 22:48
En lees ook ff de review van de nieuwe OEM tafel op www.aboutdj.tk (onder de sectie gear reviews en dan de eerste link)

Daar hoor je nog weinig mensen over omdat de draaitafel pas sinds 2 weken te krijgen is. Het is een volwaardig alternatief voor de SL en kost minder.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
AlexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2002
Laatste: 1-1-2007
Berichten: 33
12-8-2003 10:43
en als je die oem tafeltjes koopt, hoe je ook nog wat geld over voor een behoorlijk mengpaneel. Al is die 626 een prima mixertje om mee te beginnen, het is natuurlijk geen vergelijking met een xtc oid.
SurreallisticStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-8-2003
Laatste: 27-4-2005
Berichten: 10
12-8-2003 10:54
Oei, EN beginnen met draaien EN net op jezelf gaan? Loterij gewonnen? Ik draaide al ruim 6 jaar toen ik op mezelf ging. Hou op zich voldoende over, maar geef weinig meer uit aan vinyl, zeg maar gerust niks! Met een half jaartje trekt m'n vriendin bij me in en dan zal het fin. wat makkelijker gaan. Ken ik maandelijks iig weer 's wat plaatjes kopen.

Begrijp me niet verkeerd, vind het tof dat je wil gaan mixen/dj-en, maar weet waar je aan begint. Het werkt verslavend! :)
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
12-8-2003 11:17

Surreallistic] schreef:


Met een half jaartje trekt m'n vriendin bij me in en dan zal het fin. wat makkelijker gaan. Ken ik maandelijks iig weer 's wat plaatjes kopen.
Ja, maar dan heb je geen tijd meer. laugh :D
SurreallisticStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-8-2003
Laatste: 27-4-2005
Berichten: 10
12-8-2003 11:26
Jawel hoor. Nu is ze nog aan het leren als ze bij me is. Als ze intrekt is mejuffrouw drs. en heeft een baan (en dus geen studie meer). Open dat volume!!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
12-8-2003 12:34
Inderdaad -> Als je net op jezelf gaat is het zo fucking duur.

Ik woon nu net een jaartje op mezelf en ik verdien best lekker met het draaien er bij maar om nou te zeggen dat ik geld over houd. Nee ik houd ltijd aan het einde van mijn geld maand over happy :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SurreallisticStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-8-2003
Laatste: 27-4-2005
Berichten: 10
12-8-2003 12:40
Ik heb geluk met m'n hypotheek. Gaat via m'n baas en betaal netto (incl. bel. teruggave) ca. 250,-- pleuro. Vandaar dat ik geld overhou, anders ook echt niet. Ik wou dat ik weer 's ergens kon draaien. Hier ligt het een heel eind stil en de meeste cafés etc. hebben een vast iemand.....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)