Forum > Licht

Nieuw lichtplan: Spiegelbollen aan truss

(33 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
SjampiejoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2007
Laatste: 26-6-2009
Berichten: 119
7-9-2008 19:00
Hallo allemaal! happy :)

Momenteel ziet onze lichtshow er doorgaans zo uit:

2 statieven met 4 meter truss
4x PAR 56
4x Winner Scan
mushroom of datamoon
Blinder
Rookmachine
(soms: laser, stobe, LED-licht...)

Wij doen veel bruiloften en vaak draaien we dan 70/80s/discomuziek. Het leek me leuk om een keer met een spiegelbol (of bollen) te gaan werken. Ik heb het idee dat het vooral bij bruiloften (of iig voor wat ouder publiek) de mensen niet zo zeer gaat om scans, lasers, strobes enz. maar meer om een gezellige 'niet te drukke' lichtshow (en natuurlijk leuke muziek!). Misschien dat ik de spiegelbol(len) daarom in de plaats van de Winnerscans op kan hangen.

1. Hoe zouden jullie het indelen en ophangen? (hou ook even rekening met op de opbouwtijd, dus niet 4 winners op 2 spiegelbollen projecteren via een draaicirkel van 49,2 integraaleenheden ofzoiets wink ;) )
2. Wat is de beste manier om een spiegelbol op te hangen aan truss?
3. Voor welke spiegelbol/motor zouden jullie gaan?
4. Wat is de beste manier voor vervoer?

Zelf heb ik deze controller gezien en deze spiegelbol

Thanks alvast

laugh :D
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
7-9-2008 19:10
bij een bruiloft zou ik ook je mushroom thuis laten.
tezij het uit kan draaien op meer een beestje disco

1 grote spiegelbol in het midden lijkt me het mooist, en dan is het makkelijks 2 puntspotjes/pinspotjer erop en klaar.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
EddyCStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-12-2002
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 75
7-9-2008 19:14
Als wij spiegelbol(len) meenemen naar een bruiloft belichten wij deze meestal uit met een paar PAR-36's pinspotjes. Wij doen dan meestal op de Par 36's verschillende kleuren caps. Geeft een heel mooi resultaat. Wat je ook kan gebruiken zijn de PAR 36 spots met een kleurenschijf. Door met verschillende kleuren te werken krijg je mooie combinatiekleuren wanneer de lichtstralen van de spiegelbol komen.

(Watje was me net voor)
--- DB CoolCapies Sound System --- specialiteit goet - foud feestjes !!!
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
7-9-2008 19:16
wij hebben dezelfde bal en motor, hebben 2 trusshaakjes door de gaten aan de zijkant zitten (cheape dingen, dunne bout) en nog een safety door een 3e oog, mocht ding loskomen.

tussen motor en bal horen ook nog 2 kabels/kettingen, zodat ie ook niet zomaar loskomt.

Vervoer van die bal gaat nog in originele doos, we gebruiken hem weinig en een case zou meer kosten dan enkele van die bollen, mocht ie daadwerkelijk iedere week mee op pad gaan komt er natuurlijk wel case, maar voorlopig werkt dit goed, mis nog geen enkele spiegel.
vaj-ta-lie-tie
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
7-9-2008 19:16
maar die par36 met kluerenschijf vind ik er altijd wel erg el-cheapo uit zien zou niet mijn kueze zijn
par36 (puntpsot) met magenta en wit vind ik zelf erg mooi.

ook Lee 100 (beetje licht groenig) is 1 van mijn favorieten
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 31-5-2024
Berichten: 2057
7-9-2008 19:22
Ik heb me laatst laten invallen 2 spiegelbollen in de truss te hangen en twee CMY colourchangers er van onderaf op te richten... Heb het idee verder nog niet toegepast, maar in de werkplaats zag het er al leuk uit.

Groeten.
Joep
Niet goed, wel hard!
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
7-9-2008 19:36
ook gewdaan met martin pro400, werkt opzich luek.
4 colours op een 50cm bal
maar met de colours kun je toch luekere dingen als op een balletje schijnene.

heb op het moment zo'n gekleurde bal (over el-cheapo gesproken:P) en daar 4 movingheads tegelijk (2X 575W 2X250W), shake gobo. das wel grappig effect ;)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 31-5-2024
Berichten: 2057
7-9-2008 19:39
Tja de colourchangers die ik heb zijn wel vreemde dingen (overgenomen van Jop). Is een plaatstalen schakelkastje met daarin de colourchanger, niet echt geschikt om zelf op te hangen dus. Dit leek me echter wel een leuke bestemming voor de lampjes...
Niet goed, wel hard!
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
7-9-2008 19:50
ha ha heb geloof ik toen idd ook de foto gezien van die "colour changers"
uiteindelijk geen interesse getoond geloof ik.

maar idd dan zou je ze mooi kunnen gebruiken bij een truss brugje kun je ze evt onder aan het statief vast maken. of naast je dj booth dan naar achter laten schijnen. op de bol. is ook wel gaaf denk ik zo
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 31-5-2024
Berichten: 2057
7-9-2008 19:56
Tja voor die prijs kon ik me toen geen buil vallen dacht ik zo... De speakers die hij had ging ik toch halen. Ondertussen van 3 stuks 2 gemaakt en omgebouwd van vaste kabels en stekkers voor dmx/power naar powercon en chassisdelen. Nadat ik in de gaten had hoe de dip-switch settings in elkaar zaten best leuk mee gespeeld. Nu nog echt gebruiken :)

Groeten,
Joep
Niet goed, wel hard!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)