Forum > Muziek

Microfoon gebruiken tijdens het draaien

(63 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
20-8-2008 23:52

René Eppink schreef:

Het probleem met MC's is gewoon dat er eigenlijk niet of nauwelijks goede zijn.laugh :D Nog maar 1 keer meegemaakt dat ik een MC niet irritant vond.
Tis maar net wie je tegenkomt.....
Maar tegenwoordig zie ik meer en meer "entertainers" die een riedeltje of een kunstje afdraaien,
min of meer hun "leuk/populair" doen opdringen aan hun publiek,
(heeft altijd zo gewerkt, toch? shocked 8O ) maar totaal niet meer naar reakties kijken,
en überhoubt niet meer kunnen improviseren als er iemand dan toch iets gevats terugzegt.
Tja, dan lullen ze er overheen, of ze staan met hun bek vol tanden laugh :D

Het is net zoals bij standwerkers op de markt (ik ben dus beide)
Velen voelen zich geroepen, weinigen zijn uitverkoren wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
21-8-2008 09:39
Een micro heeft zeker zijn nu, ik ben misschien een ouwe zak , maar met je publiek bezig zijn is ook een kunst en het werkt , zeker weten.
Het is nog altijd beter dan als een robot achter je laptopje staan angry
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
AmericanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2004
Laatste: 31-7-2018
Berichten: 25
21-8-2008 15:23
Ja Het blijkt alweer uit de reaktie van Sis (ik heb stiekem op zijn site gekeken) dat deze DJ ook al weer iets ouder is. Zelf loop ik al mee vanaf 19-70 in de Amsterdamse discotheken en later drive in shows.Als je in die tijd DJ wilde worden was het een must dat je een goede stem en babbel had. Anders kwam je niet aan de slag. De oudere generatie heeft ook geen moeite met de mike omdat je vroeger geen DJ kon worden zonder deze eigenschappen . Maar ze zijn bijna allemaal zo professioneel dat ze ook heel goed hunn mond kunnen houden. Ik besef dat ik nu bij de ouwe lullen hoor , maar deze DJ's zitten nooit zonder opdrachten .
Emilio
Soy DJ porque me gusta la musica.
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
21-8-2008 16:19

american schreef:

De oudere generatie heeft ook geen moeite met de mike omdat je vroeger geen DJ kon worden zonder deze eigenschappen . Maar ze zijn bijna allemaal zo professioneel dat ze ook heel goed hunn mond kunnen houden. Ik besef dat ik nu bij de ouwe lullen hoor , maar deze DJ's zitten nooit zonder opdrachten .
Emilio
Mag deze post een opdracht zijn voor onze nakomelingen, want ik heb er veeeeeeeel bezig gezien die misshien beter een andere hobbybob zoeken dan te gaan robotten achter hun PC'tje versus laptopje. sommigen kunnen niet eens een bruiloft aankondigen, laat staan een fatsoenlijke feest draaien ...
De prijzen zakken bij onze jonge generatie, niet verwonderlijk want ze doen er niks voor ( globaal bekeken ), vandaar vallen ze terug na enige tijd weliswaar op de oudere generatie laugh :D
Ik ben er blij mee, want het is mijn inkomen en mijn broodwinning
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
21-8-2008 18:54
Niet iedereen die de mic laat voor wat-ie is, is meteen een laptoprobotje.
Natuurlijk mogen de ouwe lullen hun ambacht wat mij betreft verdedigen, maar de heren zullen moeten toegeven dat dj's die de plaatjes aan elkaar lullen al jaren niet meer echt "in" zijn.

Natuurlijk wordt er zo her en der nog wel naar gevraagd, en zolang apres-ski overeind blijft pikt de jeugd het ook nog wel, maar realiseer je ook dat er steeds minder mc's over zijn om het werk te verdelen. Daarnaast heb je ook veel mc's die per definitie met de mic werken, zonder dat daar echt om gevraagd is, maar waar niemand moeilijk over doet. Op die feesten maakt het niet uit of je het doet of laat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
22-8-2008 00:56
aan elkaar lullen doe ik ook al een tijdje niet meer,
maar af en toe het publiek de vloer oplullen, doe ik wel, vooral bij bruiloften die een beetje moeilijk zijn.

Het is niet leuk voor het bruidspaar als het feest niet lekker op gang komt.
Hebben ze eenmaal gedanst, dan weten de schatten de weg wel.......(naar de dansvloer)
Bij bedrijfsfeesten idem dito.

Bij verjaardagen ligt het meestal wat makkelijker.
Men nodigt over het algemeen gelijkgestemden uit, en wie dan geen zin heeft in het gelijk gestemde gedeelte, die zoekt het dan maar uit.

Boerenfeest: boerenmuziek
90 party: house, enz
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
22-8-2008 09:12
Zelfs de jonge garde gebruikt nog wel eens de mic hoor ;) Ik ben zelf net 23 en draai sinds mijn 16e. Eerst voornamelijk verjaardagen en kleine dingen. Nu van alles (kroegen, discotheken maar ook veel bruiloften). En sommige bruiloften komen gewoon niet op gang zonder microfoon. Ik had eergister avond een bruiloft waarbij er een zware brom op het mic kanaal zat en dus de mic onbruikbaar was. Zie dan nog maar is de mensen op de vloer te krijgen....
Dj.raymondStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-3-2007
Laatste: 2-4-2024
Berichten: 128
22-8-2008 16:22
Had je dan geen reserve mic of kabel bij.Want zonder mic lijkt mij wel goed balen zeg. sad :( Of lag (ligt) het probleem aan je mixer?
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-8-2008 03:37

Tom schreef:

aan elkaar lullen doe ik ook al een tijdje niet meer,
maar af en toe het publiek de vloer oplullen, doe ik wel, vooral bij bruiloften die een beetje moeilijk zijn.
Is ook wel wat voor te zeggen.

In mijn geval: lang leve de openingsdans van het bruidspaar, changer en de schoonouders mee, en dan een paar (bij de openingsdans nog net gepaste) knallers erin. Krijg je de boel echt wel mee aan de gang.

Maar toegegeven: ik heb bruiloften gehad waar het vervolgens na een half uur/drie kwartier alsnog helemaal dood viel. Dan is de mic wellicht handig, maar niet als je er niet goed in bent. En dat ben ik niet.
AmericanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2004
Laatste: 31-7-2018
Berichten: 25
23-8-2008 10:00
Dan is de mic wellicht handig, maar niet als je er niet goed in bent. En dat ben ik niet.
Coming out????????? De mike zal voorlopig niet verdwijnen. Iedere zichzelf respecterende DJ zal af en toe laten horen dat hij er is. Ander kan je net zo goed een jukebox neerzetten of laptop met autopilot.
Mij moeten ze ook niet in de hoek verstoppen met m'n cd tjes. Ik wil het publiek in de ogen kunnen kijken. Interactie . Toch zou ik Sylvia met vertrouwen voor mijn klanten laten draaien want ik denk dat ze die feesten heel goed aankan.
Soy DJ porque me gusta la musica.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)