Forum > Geluid

Band/riem Beltpack

(12 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
14-6-2008 16:15
Ik ben geluidsman van een nogal energieke band die vanaf het begin af aan volledig met in-ear monitoren werken. So far so good natuurlijk maar je begrijpt dat springen en dansen op het podium met een beltpack-ontvanger onder je jurkje niet zo goed samen gaat, met als resultaat dat de kastjes op ongemakkelijke plekken vastgezet moeten worden of soms over het podium vliegen.

Ik heb begrepen dat er een soort huidskleurige banden zijn die je strak om je buik gespt en waar je je beltpackje in kwijt kunt. Zo kun je hem ook nog eens enigzins onzichtbaar wegwerken.

Mijn vraag is dus of er iemand is die weet waar dit soort banden verkrijgbaar zijn of een dergelijk probleem eerder bij de hand heeft gehad en daar een goede oplossing voor heeft.
Maar dat is MIJN mening...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 27-5-2024
Berichten: 9469
15-6-2008 00:50
Als het echt onzichtbaar en vast moet: tapen
net zoals je een gekneusde enkel intaped laugh :D

Maar met breed elastiek en leder kan je ook de mooiste dingen maken hoor....

Ik maak en bewerk zelf leder op maat wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
15-6-2008 18:20
Gister toevallig ook zoiets gehad, voor een theatervoorstelling: 2 meisjes in jurkjes die moesten dansen en zingen.

2 headsetjes met beltpacks gebruikt, bij de één was het mogelijk om de beltpack in een strik achter de jurk vast te klikken, maar bij de ander was er totaal geen mogelijkheid. Uiteindelijk maar besloten om het kastje met witte gaffa tegen haar hemd aan te plakken.

En dat ging op zich ook prima, maar een band o.i.d. was hier wel een uitkomst geweest.

Ik weet wel dat er in sommige musicals gebruik gemaakt worden van boxershorts met een vakje erin waar de beltpack ingezet wordt.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 27-5-2024
Berichten: 9469
15-6-2008 22:03
Er worden ook kantoenen gordeltjes gemaakt die je op de zelfde manier als bijvoorbeeld een pistool onder je schouder of op je rug kan hangen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
15-6-2008 22:04

Tom schreef:

Als het echt onzichtbaar en vast moet: tapen
net zoals je een gekneusde enkel intaped laugh :D
Is een mogelijkheid inderdaad maar natuurlijk niet ideaal omdat je toch weer aan het kloten bent en problemen hebt als je batterijtje op is (en dat gebeurd toch wel regelmatig, ondanks goede batterijen en kastjes).

Het idee van de boxers en "holsters" is inderdaad een goede, daar zal ik eens verder mee gaan zoeken. Idee'en van bedrijven die wel eens wat in zoiets kunnen doen zijn overigens ook erg welkom.

Tom schreef:

Er worden ook kantoenen gordeltjes gemaakt die je op de zelfde manier als bijvoorbeeld een pistool onder je schouder of op je rug kan hangen.
Heb je misschien ook enig idee door wie of iig een hint in die richting?
Maar dat is MIJN mening...
Jakkes72Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2004
Laatste: 8-4-2018
Berichten: 149
15-6-2008 22:16
je vrouw/vriendin/moeder wellicht? (streep door wat NIET van toepassing is....)

Bij dames heb ik de beltpacks vaak gewoon achter haar BH bandje gehaakt.
En dan direct aan de voorkant kijken naar de reactie van het koude kunststof/metaal....
EAW JF260e / SB250 : was een lekker setje... Nu Brooklyn Audio..., een betere set
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
15-6-2008 22:18

jakkes72 schreef:

je vrouw/vriendin/moeder wellicht? (streep door wat NIET van toepassing is....)

Bij dames heb ik de beltpacks vaak gewoon achter haar BH bandje gehaakt.
En dan direct aan de voorkant kijken naar de reactie van het koude kunststof/metaal....
bastard shut up :X razz :p
It's time to play the music, It's time to light the lights..
MartyndegraafStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2003
Laatste: 23-10-2023
Berichten: 159
15-6-2008 23:05
Sennheiser levert een kant en klare etiu met riem: de BBF-1

Circa €30,--
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 27-5-2024
Berichten: 9469
16-6-2008 10:07
Volgens mij word er ook door naaisters van show's veel gehobbybobt met een extra zakje voor het kastje in het kostuum.

veel produkties worden meer dan één keer gedaan, dus loont al snel het enorm om zon extra pocket op een comfortabele plaats in het kostuum aan te brengen.

Als het maar voor een keer is, en je kan geen plaats vinden om het goed te bevestiggen, dan is een stukje (katoen) tape de snelste en goedkoopste oplossing.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
FrodorfStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-6-2006
Laatste: 21-12-2011
Berichten: 37
16-6-2008 18:18
Hmm, wij gebruiken gewoon zenderzakjes, die je idd met een riem om je middel heen kunt doen (onder een kostuum). Ik denk dat sommige verhuur bedrijven ze wel verkopen (die zich op theater richten dan.) En anders zelf maken. Ik weet eigelijk niet waar we ze vandaan halen. Misschien kun je er wel een paar krijgen van het lokale theater.. Ik kom ze in ieder geval overal tegen... Tis gewoon een soort sok, maar dan aan een riem... En als je het zendertje gewoon in je kont-zak stopt kan ie ook niet weg hoor...

Aan een BH-bandje doen we ook wel eens, maar kan me voorstellen dat dit ook niet ideaal werkt als je constant heen en weer loopt te springen.

Ik zou gewoon wat mensen bellen voor een zenderzakje, of google er even op.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)