Forum > Newbie Forum

versterker in flightcase

(17 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
5-6-2008 14:24

Victor schreef:

Bas(partyteamkudel) schreef:

je kan tog ook via shop iets kopen wat je ervoor kan gebruiken van die ophangin?
www.new-line.nl/v/5620
Dat ding is niet geschikt om een versterker vast te zetten maar is bedoeld om niet-19" apparatuur (bijvoorbeeld een hifi cd-speler) in een rack te monteren.
Ze worden ook regelmatig gebruikt als racksteun hoor. Ondersteboven onder je versterker schroeven en je hebt een steun. Niet de ideale oplossing, maar wel voldoende om het rackprofiel van je kist te ontzien.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
5-6-2008 16:40

Victor schreef:

Vastzetten van de achterkant van je versterker kan met speciale "oren" die vaak apart verkrijgbaar zijn.
Maak daar maar van "soms apart verkrijgbaar zijn". En zeker in het geval van de wat voordeligere versterkers kun je dat gerust vergeten. Daarnaast zijn die vaak ontworpen voor speciale "achterprofielen" zoals ze in dure cases wel eens gebruikt worden (op een specifieke plaats in de case). Vandaar ook de "rechte" achteroren in sommige versterkers (die worden dan rechtstreeks op zo'n profiel vast geschroefd).

Bij de slotboutmethode zou ik de ruimte wel opvullen met een blokje hout (anders ga je de versterker uit elkaar trekken). Blokje hout links, blokje hout rechts, aan elke kant een setje slotbouten door de kist, door het hout en hoppa door de "achteroren". Zelfborgend moertje erop en klaar ben je.

Bij het verhaal over het aansluitpaneeltje dacht ik, wellicht verkeerd, aan een achterpaneel (dat is waar bij mij altijd de aansluitpanelen zaten ;-).

Sommigen zeggen dan "da's onhandig". Vond ik niet. Achterdeksel van de kist, kist op z'n voorkant tippen, aansluiten, terug tippen, front eraf en klaar ben je (zonder dat er ook maar één kabel in de weg zit).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
IkkeikkemijStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2008
Laatste: 16-4-2017
Berichten: 87
6-6-2008 07:55
Dan nog iets, misschien ben ik een beetje dom, maar wat nou als je een connectorpaneel + versterker aan de voorkant erinduwd en aan de achterkant een ventilatieplaat? Dat kun je toch nooit allebei van binnenuit vastmaken?
Seeburg Acoustic Line
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
6-6-2008 11:03

ikkeikkemij schreef:

Dan nog iets, misschien ben ik een beetje dom, maar wat nou als je een connectorpaneel + versterker aan de voorkant erinduwd en aan de achterkant een ventilatieplaat? Dat kun je toch nooit allebei van binnenuit vastmaken?
Ik zie het probleem niet...
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
6-6-2008 14:22
Je maakt ook niets van binnenuit vast..

Zelf heb ik overigens ook een blokje hout onderin de case liggen waar de versterkers op rusten. In het midden gezaagd voor de kabels, maar ook aan beide kanten is nog genoeg plaats voor de kabels. Connectorpaneel aan de voorkant vind ik toch het netste, je hoeft dan in principe niet meer achter je case te zijn, afhankelijk van de ventilatie kan je hem ook nog mooi dichtlaten.

Paneeltje bovenin; dan hangen die kabels langs je versterkers af, niet zo'n probleem, maar als het zo'n kleine moeite is om de connectors onderin te maken; waarom niet dan.. wink ;)
AV MusicAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2008
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 31
15-6-2008 07:41
als je een 2he case en een palladium hebt (wat ik ga kopen)en het aansluitpaneel aan de achterkant) hoef je dit soort perikelen toch niet uit te halen? hij staat toch met z`n voetjes op de bodem van de case?
waarom ben ik nu weer proeftijdlid???:S
Mathijs_promixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2006
Laatste: 30-5-2017
Berichten: 201
15-6-2008 15:47

AV Music schreef:

als je een 2he case en een palladium hebt (wat ik ga kopen)en het aansluitpaneel aan de achterkant) hoef je dit soort perikelen toch niet uit te halen? hij staat toch met z`n voetjes op de bodem van de case?
Gebruik je gezonde(?) verstand(?) eens? Dit is niet de eerste vraag die je stelt waarbij je zelf aan het antwoord kan komen met een beetje logisch denkwerk. Iets verder kijken/denken dan je neus lang is.
AV MusicAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2008
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 31
15-6-2008 17:00
ashamed :$ ashamed :$ ashamed :$ ashamed :$ ...ow ja tuurlijk... ashamed :$ ashamed :$ ashamed :$
waarom ben ik nu weer proeftijdlid???:S

Terug naar forum Reageer (zonder quote)