Leuke set voor groot schoolfeest?
(61 reacties. Pagina 5 van 7)Moderator(s): Dré
LJ DaAnStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-3-2003 Laatste: 16-9-2020 Berichten: 627 | 2-6-2008 19:04 |
Radiaz schreef: Maar dan mag jij me als 'man met verstand' uitleggen waarom parren beter zouden zijn dan moving heads. Ik als gewone feestganger (en hopelijk in de toekomst als dj) zie toch veel liever een tros movingheads hangen, dat is veel specialer en dan is toch gewoon veel meer mogelijk?Voorbeeldje. Een feest heeft een budget van 200 euro voor licht. Zou je dan liever 8 T4's neer hangen (32parren) of 4 MH'tjes?! Ik had het ZEKER geweten, geen twijfel mogelijk dat ik dan voor de parren kies, ook omdat daar veeelmeer licht uitkomt... Kijk maar naar jou foto's, die truss hangt echt leeg.. Een par geeft trouwens in de meeste gevallen meer licht als een MH, uitzonderingen daargelaten (We gaan geen 150 watt MH vergelijken met een 1000 watt par, en geen 575 gasontlading met een 300 watt parretje.) Daarbij, als je parretjes neerhangt heb je natuurlijk meer lichtbronnen, bij een MH maar 1. Ik weet niet of feestgangers MH's cooler vinden, ik denk dat ze het cooler vinden als een hele truss volhangt met 'dingen'. Ik weet het eigelijk wel zeker veel van die schoolfeesten willen toch alleen maar knipperen en kleuren zien, en dat doen parren PERCIES. Maar als jij vind dat je gelijk hebt, leg mij dan is uit waarom ongeveer elke drive in show die schoolfeestjes doet 4 tot 8 keer zoveel parren hebben als intelligent licht?!. Daar zal wel een rede voor zijn, en als feestgangers MH's 'eisen' dan MOET de opdrachtgever dat ookwel van de drive-in eisen, en dan zou een drive-in daar ookwel gehoor aan geven. (Heb ik toevallig ervaring mee, maar dan met laser's....) | |
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer. | |
RoystraverStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 15-10-2007 Laatste: 7-9-2018 Berichten: 611 | 2-6-2008 19:21 |
een beetje variatie bij de nederlandse feesten doe voor die 200,- dan 16 parren en 2 mh's. gemixt is en blijft het leukst | |
LJ DaAnStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-3-2003 Laatste: 16-9-2020 Berichten: 627 | 2-6-2008 19:41 |
Daarom zie je dat ook heelvaak Trouwens, leuk feestje hoor, maar dit ziet er niet echt veilig uit. Op meerdere foto's staat die laser op die spiegelbol, en die spiegelbol draait niet... | |
RenevanhEx Lid Uit: Nederland Sinds: 20-9-2006 Laatste: 16-6-2008 Berichten: 528 | 2-6-2008 19:45 |
LJ DaAn schreef: Trouwens, leuk feestje hoor, maar dit ziet er niet echt veilig uit.Op meerdere foto's staat die laser op die spiegelbol, en die spiegelbol draait niet... Vrijwel elk lasereffect (een home made China ding oid uitgezonderd) flikkert steeds aan/uit. Dat zie je niet (want je ogen zien maar ongeveer 15 beeldjes per seconden), maar dat neemt het risico voor schade aan de ogen wel weg, mocht die straal in je oog komen. Door de zeer korte duur van die straal in je oog kan de laser geen schade veroorzaken (er niet inbranden). | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 2-6-2008 19:51 |
Rene, Je uitspraken betreffende laserveiligheid raken kant noch wal. Verdiep je alsjeblieft in de materie totdat je daadwerkelijk op de hoogte bent van ALLE feiten, haken en ogen aan lasers en de risico's, en trek dan de virtuele mond weer open. Een DPSS-laser van 100mW die een prachtig frame tekent MET modulatie (blanking) kan je oog al onherstelbaar beschadigen. | |
Light Image | |
LJ DaAnStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-3-2003 Laatste: 16-9-2020 Berichten: 627 | 2-6-2008 20:40 |
renevanh schreef: En waarom zou dat niet veilig zijn? Denk je echt dat die lasers constant branden en dus gevaarlijk kunnen zijn?Zo te zien staat deze laser STIL, dat is dus ZEKERWETEN we gevaarlijk voor het oog. Maarja, zoals Jeroen al zegt, misschien moet je je even in de stof verdiepen. (Jeroen is niks voor niks VIP lid, jij niks voor niks proeftijd....No offence natuurlijk) | |
RenevanhEx Lid Uit: Nederland Sinds: 20-9-2006 Laatste: 16-6-2008 Berichten: 528 | 2-6-2008 21:13 |
Een flinke tijd terug heb ik op (volgens mij Discovery Channel) eens een reportage gezien over lasershows waarin werd verteld dat de shows niet gevaarlijk waren vanwege dit aan/uit gebeuren. Ik ging er vanuit dat Discovery wel een betrouwbare bron was... | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 10-11-2024 Berichten: 9491 | 2-6-2008 21:44 |
renevanh schreef: En waarom zou dat niet veilig zijn? Denk je echt dat die lasers constant branden en dus gevaarlijk kunnen zijn?Vrijwel elk lasereffect (een home made China ding oid uitgezonderd) flikkert steeds aan/uit. Dat zie je niet (want je ogen zien maar ongeveer 15 beeldjes per seconden), maar dat neemt het risico voor schade aan de ogen wel weg, mocht die straal in je oog komen. Door de zeer korte duur van die straal in je oog kan de laser geen schade veroorzaken (er niet inbranden). alles daaronder is geknipper. Los van dat kan een puls van 1/10 van een seconde midden in je oog al, zelfs bij minimaal vermogen, desasteruze gevolgen hebben voor je kleur en licht gevoel in je oog. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 9-11-2024 Berichten: 13473 | 2-6-2008 21:53 |
renevanh schreef: LJ DaAn schreef: Trouwens, leuk feestje hoor, maar dit ziet er niet echt veilig uit.Op meerdere foto's staat die laser op die spiegelbol, en die spiegelbol draait niet... We zien een foto (dus gemaakt met een fototoestel). We zien een vrij donkere omgeving (dus langere sluitertijd). We zien niet echt duidelijk een flits (dus zeker een langere sluitertijd). We zien bewogen handen (dus zeker zeker absoluut zeker een lange sluitertijd). En toch zien we slechts 1 straal (zo te zien ook niet stiekum een miniscan X/Y van 2 spiegels of meer)... Heb je zelf eigenlijk al eens een foto gemaakt van een bewegende laser??? Dat ziet er dus alleen uit zoals op de foto bij een zeer zeer zeer korte sluitertijd (had ik al gezegd "zeer kort"?). En in de omstandigheden waaronder deze foto genomen is, is er zeker GEEN sprake van een korte sluitertijd (laat staan een zeer zeer zeer korte sluitertijd). Ergo: Ding staat gewoon stil (en da's niegoednie). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 7-10-2024 Berichten: 5308 | 3-6-2008 07:12 |
renevanh schreef: En waarom zou dat niet veilig zijn? Denk je echt dat die lasers constant branden en dus gevaarlijk kunnen zijn?Vrijwel elk lasereffect (een home made China ding oid uitgezonderd) flikkert steeds aan/uit. Dat zie je niet (want je ogen zien maar ongeveer 15 beeldjes per seconden), maar dat neemt het risico voor schade aan de ogen wel weg, mocht die straal in je oog komen. Door de zeer korte duur van die straal in je oog kan de laser geen schade veroorzaken (er niet inbranden). Er bestaan inderdaad lasers die snel knipperen (zgn. pulslasers). Waarom die zelfs *gevaarlijker* zijn voor je ogen dan laser die niet knipperen (cw-lasers) heb ik hier al eens uitgelegd. Groene (532nm) dpss-lasers zijn trouwens van het type cw en onder andere daardoor (maar ook door hun goede zichtbaarheid) relatief ongevaarlijk. Wat niet wil zeggen dat je een stilstaande straal van een 50 mW groene laser in je oog moet hebben (met andere woorden: let op het woordje "relatief"). | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! |