XLR mic ingangkanalen op PA-tafel
(31 reacties. Pagina 2 van 4)Moderator(s): Dré
J.WijningsEx Lid Uit: Nederland Sinds: 26-2-2007 Laatste: 9-3-2010 Berichten: 26 | 6-5-2008 20:58 |
Met een tweetal di's kan je gewoon twee microfoonkanalen gebruiken. | |
"licht is zwaar werk" | |
RenevanhEx Lid Uit: Nederland Sinds: 20-9-2006 Laatste: 16-6-2008 Berichten: 528 | 6-5-2008 21:12 |
Maar waarom zou je je Line signaal om gaan bouwen naar Mic als je gewoon Line In hebt? Beetje onzin als je het mij vraagt. | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 6-5-2008 23:15 |
renevanh schreef: Maar waarom ...Voor een klant die met twee XLR's aan komt zetten gebruik ik twee verloopjes met XLR "stereo" jacks, en stop ik in de line ingang. Ik laat ze dus altijd via twee kanalen van de PA tafel lopen, en gebruik stereo jacks om het gebalanceerd te houden. De (stereo) returns die ik heb, hebben geen gain en geen toonregeling. [OT schreef:ook de reden dat de effect units (galm en echo) op 2 kanalen retour laat komen. Uiteraard kan je met een PA tafel ook "disco draaien" ...doe niets anders. Of je het nu wel of niet makkelijk vind is natuurlijk een eigen keuze. Martin. | |
kvm entertainment | |
RenevanhEx Lid Uit: Nederland Sinds: 20-9-2006 Laatste: 16-6-2008 Berichten: 528 | 6-5-2008 23:19 |
KVM schreef: Geen idee, misschien om het volledig gebalanceerd te houden?? | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 6-5-2008 23:27 |
renevanh schreef: Dat kan een reden zijn, maar volgens mij maakt het geen donder uit via welke ingang (en al dan niet gebalanceerd) je de mixer in gaat. Het lijntje van DJ mixer naar PA tafel gebalanceerd trekken vind ik een goed idee (gewoon XLR dus), maar of je daar dan een stereo jack, DI en nog meer XLR aan knoopt of een mono jack die rechtstreeks in je tafel gaat is volgens mij geen verschil.Als er geen verschil is waarom gebruikt men dan gebalanceerde in en outputs. Martin. | |
kvm entertainment | |
RenevanhEx Lid Uit: Nederland Sinds: 20-9-2006 Laatste: 16-6-2008 Berichten: 528 | 6-5-2008 23:32 |
KVM schreef: een gebalanceerde kabel ongebalanceerd aansluiten is en blijft ongebalanceerd.Denkfoutje van mij. In dat geval kan het wel handig zijn om de boel gebalanceerd naar je PA tafel te laten komen dmv DI's en heb je inderdaad een punt. Overigens doe ik het nooit (altijd lekker line-in) en tot nu toe nog geen problemen mee gehad. | |
ArmandAccount Geblokkeerd Uit: Nederland Sinds: 26-9-2005 Laatste: 10-1-2010 Berichten: 22 | 6-5-2008 23:47 |
Het gebruik van de gebalanceerde uitgangen van de DJM (dus XLR) wil ik het liefst ook gebalanceerd (met dus ook XLR) op de mengtafel aansluiten. Vandaar ook de vraag of de mic-aansluitingen op de mengtafel goed te gebruiken zijn. Wanneer op deze mengtafel de phantoom aanstaat, of aangezet wordt, tja .. als dit inderdaad slechte gevolgen kan/zal hebben, dan lijkt mij het niet echt verstandig om deze kanalen te gebruiken ... ... (stel dat ikzelf per ongeluk de phantoom aandruk in alle stress ) dan blijft dus alleen over, de line aansluitingen ... in mijn voorbeeldgeval in de tekening dus Stereo 1 (L + R) of Stereo 2 (L + R). Deze zijn dan met jack aangesloten en dan niet gebalanceerd als ik het goed heb, of niet? Tom: Deze mixers hebben geen effectunit, zijn wel prima mixtafels voor drive-in gebruik, maar dus wel weer randapparatuur nodig om bijv. een galmpje op het mic-signaal te zetten .... en niet te vergeten in het geval van de Dateqs, wel erg dure mixers voor ff erbij naast de DJM te gebruiken .... ik zoek min of meer een mengtafel van rond de 400 Euro nieuw die ik gebruikt voor een leuk prijsje kan overnemen met een effectunit erin om geen rack vol met apparatuur en instelmogelijkheden te hebben ... alleen een compressor nog nodig en klaar lijkt me dan ... liefst ook een mengtafel die vrij compact is om in een "standaard" slant-case ook een Numark D2 in het top-gedeelte kwijt te kunnen .... tips voor welke tafel zijn zeker welkom Er zijn ook mixers die prima de combinatie in zich ebben van disco mixer en mic mixer. Bijvoorbeeld Dateq 7 of 8 of D&R Clubmix. kanalen genoeg, en inserts bij di mic,en ook op de master voor de echo. Groet, Armand | |
RenevanhEx Lid Uit: Nederland Sinds: 20-9-2006 Laatste: 16-6-2008 Berichten: 528 | 6-5-2008 23:53 |
Mackie CFX 12 MKII is misschien wat? Gebruik zelf regelmatig de MKI, zeer fijne tafel. Kan zo snel geen prijs voor Nederland vinden, maar hij is in de U.S ongeveer $400,- | |
ArmandAccount Geblokkeerd Uit: Nederland Sinds: 26-9-2005 Laatste: 10-1-2010 Berichten: 22 | 7-5-2008 00:07 |
Ik had mijn oog ook al even op de DFX 12 van Mackie laten vallen, alleen hier geen 19" oren voor te krijgen ... en op zich is die CFX ook wel leuke tafel, maar heb gelezen: De faders zijn erg kwetsbaar plastic aanzetje breekt zo af. Heb hem nieuw via googelen zo ff snel voor 599,- gezien ... tweedehands zal hij dan ook nog wel wat duurder zijn dan ik eigenlijk van plan ben om uit te geven ... of daarvoor dan nog 19" rackoren te krijgen zijn heb ik zo even niet gevonden ... | |
RenevanhEx Lid Uit: Nederland Sinds: 20-9-2006 Laatste: 16-6-2008 Berichten: 528 | 7-5-2008 00:21 |
Rack Mounting Kit is te krijgen, dus dat zal geen probleem zijn. Als je geluk hebt vind je de CFX 12 MKII wel voor 400,- (misschien iets minder). Alleen opletten dat je dan geen MKI hebt tegen die prijs. Dat de knopjes fragiel zijn kan ik me niet echt in vinden. Ik vind juist dat het zeer goed voldoet (voor normaal gebruik natuurlijk) en absoluut niet kwestbaar aanvoelt. Mogelijk is dat bij de MKII weer net iets anders... | |