Forum > Geluid

Microfoon gebruik op DJM-800

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
29-4-2008 00:26
De compressor als effect via de send/return is geen optie, je hebt dan geen effecten meer en je mic volumeregeling zit voor de compressor. Enkel de return misbruiken als extra input zou kunnen maar dan kan je niet meer gebruik maken van de interne effecten.

Vele mensen kennen dit probleem en nemen daarvoor een extra tafel mee, met een insert en fatsoenlijke eq per kanaal.
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 27-5-2024
Berichten: 390
29-4-2008 01:38
Ik heb sinds 3/4 jaar hele goede ervaringen met de "shark" van Behringer. Welliswaar niet op een djm maar op een dateq wink ;)en een soundcraft en een yamaha. Mooi klein apparaatje kost 2 x niks en een hele hoop mogelijkheden. Had er 2 besteld hier bij dré omdat ik eenmalig een delay nodig had. Maar intussen zitten ze op de klussen die ik nog doe, al heel snel tussen de mic en de mixer in. Bijna alles wat je zou kunnen wensen is mogelijk. Ik ben nooit een fan van behringer geweest, maar deze apparaatjes zijn echt in prijs/kwaliteit verhouding helemaal top.

www.new-line.nl/v/14240

klunz
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
ArmandAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2005
Laatste: 10-1-2010
Berichten: 22
29-4-2008 17:53

jadjong schreef:

Vele mensen kennen dit probleem en nemen daarvoor een extra tafel mee, met een insert en fatsoenlijke eq per kanaal.
Was er al een beetje bang voor .... denk er dan ook eens over om een 19" slant "tape-rack" op wielen aan te schaffen met bovenin een "zang"-mixer en daar dan bij in de HD2500 zodat ik het rack ook stand-alone kan gebruiken (zonder de DJ-set CDJ's en DJM mee te hoeven nemen).

Nog tips voor een voordelige 19" mixer met een goede geluidskwaliteit? Een mixer met ingebouwde amp heb ik niet nodig. Daarnaast dan nog een losse galm-unit voor de zang nodig of ingebouwd in mixer? Tevens via een insert op het zangkanaal een compressor en feedbackdestroyer? Kortom, zoek ik een rackoplossing die kant en klaar is .... enne niet te duur aangezien het "bijzaak" is maar waar wel een goed geluid uitkomt wanneer ik de Pioneer DJ-set via die mixer naar mijn amprack laat lopen. Tips zijn wederom welkom happy :) happy :) happy :)
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
30-4-2008 00:57
A&H mixwizard met een DBX166 compressor, TC M1 (galm en delay in 1 apparaat) en je hebt een mooi klein setje. Feedback destroyer kan je gebruiken om de PA op te hogen ofzo, audio wil je daar niet doorheen laten gaan. laugh :D Uiteindelijk trekt zo'n apparaat alle frequenties naar beneden en had je het net zo goed zelf gewoon zachter kunnen zetten.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)