Forum > Off-Zone

Grootste blunder tijdens draaien?

(190 reacties. Pagina 11 van 20)
Moderator(s): Dré
MartinusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2006
Laatste: 23-6-2021
Berichten: 118
12-4-2008 23:10
Ik een tijdje geleden, draaien in de kroeg waar ik ook werk. Doe ik weleens vaker, maar nu hadden ze een verhoogde DJ booth neergezet (waren net een aantal bekendere DJ's geweest). Dus ik een nummertje inmixen, ging goed. Nieuw CD'tje zoeken, cuepoint vaststellen, bijstellen. Opnieuw cuen, bijstellen etc. Na een paar keer denk ik: wat kijkt iedereen toch raar? Ik koptelefoon afdoen, besef ik me dat het kanaal van de nog te mixen plaat gewoon nog open staat ashamed :$. Zegt een man recht voor de DJ booth, in het bijzijn van al zijn vrienden: "Goh, mixen is niet jouw sterkste punt, of wel dan?". Waarom moet dat nou net als je letterlijk in het middelpunt staat? sad :(. Voor de rest gaat het niet vaak fout, weleens een loopje iets te lang laten loopen of mixen zonder lage tonen en die de komende 1,5 minuut er ook niet meer inzetten shut up :X
"Luck is when preparation meets opportunity" (Seneca)
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
12-4-2008 23:53
Gisteren nog een foutje gemaakt...

CD spelers op het jongerencentrum zitten op DJ mengtafeltje wat weer op de PA tafel gekoppeld zit. Muziek computer zit daar direct op de PA tafel (ooit verkeerde 4 kanaals DJ tafeltje gekocht (2x phono, 2x line, dus PC kan er niet bij).
Wanneer je een nummer in de speler van de PC laad gaat dat direct spelen, dus kanaal altijd op mute als je via de CD's draait.
Kon een nummer niet zo snel vinden, dus maar even via de PC. Koptelefoon in PA tafel en erin mixen... Maar ik mistte toch wel iets (koptelefoon niet zo hard zodat je ook het zaalgeluid nog hoort). Vergeten mute uit te schakelen... oeps ashamed :$
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
13-4-2008 18:12
Waarom MUTE gebruiken als je een volumefader hebt? Zoals je ziet kun je die zo alleen maar vergeten uit te zetten.
Light Image
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
13-4-2008 19:02
In eerste instantie werkte ik ook altijd met die fader, maar dat ging te vaak fout (nummer inladen als de fader nog omhoog staat). Daarom de mute gaan gebruiken, en dat gaat (bijna...) altijd goed. Kwestie van eraan wennen.
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
14-4-2008 13:29

renevanh schreef:

maar dat ging te vaak fout (nummer inladen als de fader nog omhoog staat)
Je haalt de fader toch naar beneden als je nummer is afgelopen? Nu moet je 2 handelingen verrichten voordat je een nummer kan instarten.
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
14-4-2008 18:41

pietje schreef:

Je haalt de fader toch naar beneden als je nummer is afgelopen? Nu moet je 2 handelingen verrichten voordat je een nummer kan instarten.
Fader van de PA tafel omlaag halen en tegelijk de cd speler starten/fader op DJ mengtafel omhoog zetten is practisch onmogelijk (iets met te korte armen razz :p). Na instarten van de CD dus snel even mute drukken en kan de persoon waarmee ik samen draai (vrijwel altijd samen) de PC weer gereed maken terwijl ik het volgende nummer van de volgende CD que.

Kwestie van "wat is makkelijk" en "wat is practisch toepasbaar"... Alleen heel soms gaat het dus mis razz :p
Dj ThomasStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2007
Laatste: 29-8-2010
Berichten: 83
17-4-2008 14:29
Mijn grootste fout was in een discotheek toen ik daar pas draaide. Ik denk een 2 tal jaar geleden. De opstelling daar is de twee Technics rechts naast de mixer (Rodec - Technics 1 - Technics 2).
Dus op Technics 1 lag er een plaat te draaien. En op de 2e was ik aan het inmixen. Dat ging goed, dus ik terug achter de mixer en plots hoor ik dat de 2e plaat wat uit de beat begint te geraken. Dus ik snel snel met mijn hand naar de tweede Technics, maar helaas raak ik met mijn onderarm de naald van de 1ste plaat die nog aan het draaien was.
Gevolg: een enorm scratch geluid... ashamed :$

Voor de rest gaat het meestal vrij goed razz :p Op het moment zelf schaam je je dood, maar achteraf gezien ben je wel een ervaring rijker. Ik let nu altijd beter op voor ik zomaar met mijn hand richting de TT vlieg... happy :)
If House Is A Nation, I Wanna Be President!
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
17-4-2008 18:59
Als je het een beetje handig aanpakt kun je vaak doen alsof het bij de set hoort of het op z'n minst grotendeels verbergen razz :p
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 9469
19-4-2008 10:59
ach tis maar wat je blunder vind, mensenwerk is mensenwerk.
Nog een leuke tip:
Ik leg altijd een papiertje met de naam van het bedrijf, feestvarken of bruidspaar voor mijn neus met dikke viltstift,
anders wil het nog wel eens gebeuren dat ik namen van de vorige dag of week ga opnoemen laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
19-4-2008 19:49

Tom schreef:

ach tis maar wat je blunder vind, mensenwerk is mensenwerk.
Nog een leuke tip:
Ik leg altijd een papiertje met de naam van het bedrijf, feestvarken of bruidspaar voor mijn neus met dikke viltstift,
anders wil het nog wel eens gebeuren dat ik namen van de vorige dag of week ga opnoemen laugh :D
Die ken ik: toen ik ooit een bruidspaar aankondigde riep zij nogal verbaasd tegen haar kersverse man "wie is Samantha??!!" Gelukkig lag iedereen in een deuk laugh :D
Alles komt goed....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)