Forum > Geluid

Opvolger Denon DN-S1000: de DN-S1200!

(83 reacties. Pagina 3 van 9)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
22-1-2008 22:50

RonnieB schreef:

De missende cd-speler in de HS5500 vind ik ook een grote misser, leuk dat ie er extra bijgekocht kan worden, maar dat is dan wel gelijk weer een extra kostenpost.
Denon had/kan dat alsnog heel slim aan pakken door gewoon een slim size usb dvd reader te gaan verkopen als eventuele aanvulling. Ik denk dat dat harder aan slaat dan een interne drive. Ik weet niet hoe het nu zit met de S5500 maar als Cortex een speler in elkaar kan knutselen die met een externe reader kan werken kan Denon dat zeker. Voordeel is dat je dan niet hoeft te wisselen maar dat ding gewoon bij de S5500 in de case kunt mikken en alleen aan sluit wanneer nodig, zog je meteen dat het apparaat kan rippen en je hebt weer een erg leuke feature.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
23-1-2008 08:15
Ik denk dat het met de nieuwe harddisk/midi-spelers wel eens snel afgelopen kan zijn met de cd-speler. Harddiskspelers hebben alleen maar voordelen: ze slaan niet over, blijven niet hangen, hoeven niet gebufferd te worden (dus onbeperkte backspins en sneller zoeken in een nummer), je bent af van het tijdrovende branden van cdr's etc. Optische media beginnen knap achterhaald te worden.

Voor de enkele cd die je nog wilt spelen lijkt me de los verkrijgbare tray een prima oplossing, óf je houdt je oude cd-spelers nog even bij de hand (dan heb je nog een backup als dat nodig is).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
23-1-2008 10:07
Ligt eraan wat voor soort feesten je draait. Ik ben het absoluut met je eens dat de cd in de dj wereld vrij snel gaat verdwijnen. Sterker nog, ik heb geen cd's meer bij. Ik heb een laptop met Virtual Dj, een externe HD en een Denon HD 2500 als backup systeem. Maar ik krijg nog wekelijks mensen die met een cd aankomen voor een stukje ofzo en die zal ik dan toch moeten kunnen draaien. Nu kan dat ook wel in de laptop overigens, maar toch. Ik heb dus ook een cd unit bij de HD 2500.

Maar goed, ook in de consumentenwereld is de CD allang heel veel terrein verloren aan MP3 en Ipods. Ook een kwestie van tijd dus dat klanten gewoon met een USB stickje aankomen (en dan is het verrekte handig dat je dat ding gewoon op je controller kunt inprikken!). Maar dat zal eens stuk langer op zich laten wachten omdat er nu nog een hele generatie is die daar niet zo snel op zal overstappen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 4-4-2024
Berichten: 455
23-1-2008 12:06

YourLiVe schreef:

Ook een kwestie van tijd dus dat klanten gewoon met een USB stickje aankomen (en dan is het verrekte handig dat je dat ding gewoon op je controller kunt inprikken!).
Ja, gebeurt al langer dan vandaag...

Voorlopig gebruik ik er nog steeds deze voor en dat werkt prima (op de geluidskwaliteit van het spelertje zelf na) wink ;)
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
Skyline643Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-5-2006
Laatste: 21-8-2009
Berichten: 55
23-1-2008 12:21
Er zijn nog altijd veel dj's die met een hele collectie cd's en vinyl zitten, en niet iedereen ziet het zitten om deze weg te doen en te rippen naar mp3. Een vinyl of cd heeft ook meer waarde. Er zullen altijd van die die hards zijn die zweren bij vinyl en cd, daar kan je niet vanuit denk ik.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
23-1-2008 13:24

Victor schreef:

Ik denk dat het met de nieuwe harddisk/midi-spelers wel eens snel afgelopen kan zijn met de cd-speler.
Het word pas echt leuk wanneer we gebruik gaan maken van SSD HD. Oftewel een HD zonder bewegende delen, veel betrouwbaarder dan de huidige HD, zuiniger en vooral sneller. Ik denk dat de CD nog wel even aan zal houden maar dat de ontwikkeling op het harddisk vlak wel heel hard zal gaan komende jaren.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
23-1-2008 13:35
Eens, en juist die solid state disks gaan vanaf nu als een speer (naar boven in omvang, naar beneden in prijs).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
23-1-2008 13:52

skyline643 schreef:

Er zijn nog altijd veel dj's die met een hele collectie cd's en vinyl zitten, en niet iedereen ziet het zitten om deze weg te doen en te rippen naar mp3. Een vinyl of cd heeft ook meer waarde. Er zullen altijd van die die hards zijn die zweren bij vinyl en cd, daar kan je niet vanuit denk ik.
Het rippen naar MP3 word wel steeds makkelijker. De CD databases op internet die je kan raadplegen, worden steeds completer, en de systemen worden ook sneller met rippen.

Ik ben ook begonnen met het rippen van mn cd collectie, en doe nu gemiddeld een cd rippen in een kwartiertje tijd. en de tags hoef ik alleen maar even te controleren, die haalt ie gewoon van internet.
Ik heb dan ook 2 spelers in m'n pc, waardoor ik effectief dus 2 cd's in een kwartiertje doe.
Ondertussen kan ik gewoon verder werken, dus het is ook nog eens geen verloren tijd.
Moet nog wel een hoop cd's, en kost dus zeker wat tijd, maar het resultaat is de moeite dubbel en dwars waard.
Music is what feelings sound like...
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
23-1-2008 19:53

Eric schreef:

YourLiVe schreef:

Ook een kwestie van tijd dus dat klanten gewoon met een USB stickje aankomen (en dan is het verrekte handig dat je dat ding gewoon op je controller kunt inprikken!).
Ja, gebeurt al langer dan vandaag...

Voorlopig gebruik ik er nog steeds deze voor en dat werkt prima (op de geluidskwaliteit van het spelertje zelf na) wink ;)
Hoe wil je een USB stick in die kabel prikken dan?
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
24-1-2008 09:09
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 3-10-2008 14:03
niet natuurlijk, dat kabeltje sluit je gewoon aan op de hoofdtelefoonuitgang van een MP3 speler en dan op je mengtafel.

@ skyline643, je zult ze altijd blijven houden hoor, maar met de huidige mogelijkheden zou ik niet weten waarom. Dan zijn het echt van die mensen die denken het verschil te horen tussen vinyl en een goed geripte MP3 file, want qua draaien maakt het natuurlijk niet uit of je met een tijdcode plaat werkt die een MP3 aanstuurt of de plaat zelf erop legt. Volgens mij was Reind toch ook zo'n die hard vinyl draaier?
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)