Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 74 van 219)
Moderator(s): Dré
LechStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-3-2005
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 62
19-12-2007 15:40

Watt-Xtra schreef:

Ik mag mij bijna de trotse eigenaar noemen van een Renault Master 2.2dcti. (ik moet nog even betalen laugh :D )
Na enkele test exemplaren is het deze geworden. Redelijk krachtige motor, zeker na Chiptuning, hij heeft alles aan boord, prijs is redelijk scherp en voldoet om de basissetjes mee te vervoeren.

Hij wordt van de week klaar gemaakt, gechiped naar 135pk en met veel geluk nog net voor de kerst afgeleverd. Anders net na de kerst.
En dan kan ik aan de gang met de belettering. Foto zal volgen.. happy :)
De Master waarin ik wel eens rij heeft een heel grote wielbasis. Dat is lekker voor je laadvloer (met de achterwielen net voor de deuren hou je veel nuttig bruikbare vloerruimte over) maar dat betekent wel dat je relatief laat moet insturen om de bocht goed te kunnen halen met de achterkant/achterwielen. Als je niet oplet, pak je vrij snel een stoeprandje, of erger een paaltje, een geparkeerde auto, een muurtje of wat je ook langs de weg tegenkomt, mee. Is mij gelukkig nog niet overkomen, maar een collega van mij helaas wel. Niet al te heftig gelukkig, maar toch...
Eeeh... als 't lang duurt, dan wacht ik toch gewoon even?
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
19-12-2007 15:56
Lech... vandaar die sidebars!! laugh :D

maar ik heb een gewone korte uitvoering. Het gaat mij vooral om de kleinere setjes te kunnen vervoeren zonder dat ik mijn 5 meter aanhanger mee moet nemen!
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
SparkyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 56
28-12-2007 02:47
tjsa, bij ons past het nogsteeds in mijn vectra station en mijn collega's toledo hatchback en we hebben nog wat ruimte over. Als er op een gegeven moment truss bij komt zal ik aan de dakdragers moeten. Heb wat betreft de grenzen van mijn auto nog 140kg over aan laadvermogen happy :)

we zijn al wel eens met een master op pad geweest, maar dat was het niet echt... kregen zonder stapelen maar net de hele vloer vol, dus we zijn gewoon te kleinschalig happy :)

Opzich lijkt een aanhangertje me wel fijn, dan kunnen we gewoon met 1 auto, maar ja, om nou voor 4 CD-kistjes en een 6-bar een aanhanger te huren/kopen vindt ik niet echt de moeite waard, want ja, 'k moet hem ook ergens stallen....

Greets Joost
Nee, jij trekt volle zalen!?
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
28-12-2007 19:10

Watt-Xtra schreef:

Redelijk krachtige motor, zeker na Chiptuning, ...
Heb je dat bij de dealer laten doen, en kan dat met garantie bij Renault? Niet verkeerd, want bij het chippen geldt ook maar al te vaak dat goedkoop heel erg duurkoop kan zijn. Ik durf het niet aan bij mijn lease Ford, omdat de dealer en importeur heel vies kijken als je dat vraagt (maar meneer, u heeft al de krachtigste diesel, ja maar een middenklasse TDI-motor in zwaardere auto is toch sneller sneaky :V )
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
28-12-2007 22:56

dimi_v schreef:

Watt-Xtra schreef:

Redelijk krachtige motor, zeker na Chiptuning, ...
Heb je dat bij de dealer laten doen, en kan dat met garantie bij Renault? Niet verkeerd, want bij het chippen geldt ook maar al te vaak dat goedkoop heel erg duurkoop kan zijn. Ik durf het niet aan bij mijn lease Ford, omdat de dealer en importeur heel vies kijken als je dat vraagt (maar meneer, u heeft al de krachtigste diesel, ja maar een middenklasse TDI-motor in zwaardere auto is toch sneller sneaky :V )
Kijk even bij Tunex.nl vele autobedrijven gaan inmiddels naar hen toe.. is allemaal binnen de garantie voorwaarden.. Bij mij doen ze er in ieder geval niet moeilijk over.

werd mij zelfs aangeraden, ik wilde eerst de 2.5dcti hebben maar dat was toch weer een stukkie duurder..
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
29-12-2007 15:20
Jorrit,

ik heb mijn bus bewust niet laten chiptunen, om te voorkomen dat ik weer eens te hard rijd. Met een show in je bus heb je dan namelijk flink wat remweg nodig... Ik kom er zo ook wel!
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
29-12-2007 18:32

Niek schreef:

Jorrit,

ik heb mijn bus bewust niet laten chiptunen, om te voorkomen dat ik weer eens te hard rijd. Met een show in je bus heb je dan namelijk flink wat remweg nodig... Ik kom er zo ook wel!
aha maare wanneer je rijdt met de bus vol geladen, 1000kg.. plus nog eens 2 ton aan belading in de aanhanger dan wil je echt wel een beetje vlot door kunnen rijden, treingewicht is dan zomaar een dikke 5ton.. waardoor je de pk's wel kunt gebruiken. laugh :D
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
29-12-2007 18:53
Jij wilt de stoplicht sprintjes blijven winnen laugh :D
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
30-12-2007 01:09
Veel pk's wil niet zeggen dat je per se de hele rit plankgas moet rijden.
Maar 't is wel erg prettig als het geen uur duurt voor je weer op gang bent na een stoplicht. En dat er ook werkelijk wat gebeurt als je ff plankt om iemand vlot voorbij te kunnen op de autobahn, zonder dat het andere verkeer een kwartier achter je moet hangen.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
30-12-2007 11:25

Niek schreef:

Jij wilt de stoplicht sprintjes blijven winnen laugh :D
hehe Niek.. daar heb ik de cabrio voor, die heeft ruim 130pk en weegt een kleine 900kg.
En anders het kleine brute blauwe autootje waar we laatst mee waren, weegt net iets meer dan de cabrio maar heeft ook 160pk..

Nee gaat er idd om zoals Cyberdance al omschrijft. Ik rij zeker wel verantwoordt met belading, maar even een andere auto of iets dergelijks in kunnen halen moet prima te doen zijn. Daarnaast schijnt het chiptunen het brandstofverbruik ook nog eens ten goede te komen. (ervan uitgaand dat die rechterpoot niet constant onderin zit laugh :D )
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)