WAAROM par's als basisverlichting?!?
(54 reacties. Pagina 1 van 6)Moderator(s): Dré
BailaXtasisStandaard Lid Uit: België Sinds: 4-7-2003 Laatste: 26-12-2006 Berichten: 51 | 12-7-2003 22:07 |
Ja, ik weet het, ik ga hier een heel pak kwaaie reacties laten opwakkeren maar... Ik heb geen par56 of 64 spots en ben me ook niet van plan dat te kopen!! oké, ik weet het... pars geven veel licht, vooral deze van 1000Watt maar zoveel licht heb ik niet nodig. Ik gebruik als basisverlichting (niet lachen) gobotunnels!! Inderdaad, 2 gobotunnels van 250Watt met een speciale spiegel op zodat ik 2 keer 3 stralen bekom die de hele ruimte vullen en dit is naar mijn zin klaar genoeg!! Doe daar nog es 2 scimitars bij van 250Watt en je zal elkaar niet meer omver lopen omdat het te donker is!! Die gobotunnels geven toch een veeel mooier effect als gewone pars? En je hebt direct 4 kleuren ipv één kleurtje per spot. Als'k me dan toch ooit iets beters zou kopen dan die gobotunnels zouden het zeker geen par's zijn maar colorchangers of iets in die zin met DMX, dan kan je direct een mooie show maken en je hebt toch ook veel licht + een mooie gebundelde straal én zelfs strobo-effect!! Oké, dit is duurder dan par's maar toch, er zijn er hier genoeg die veel geld pompen in hun "hobby". Kunnen jullie mij toch overtuigen om een stel par's aan te schaffen of heb ik groot gelijk?? | |
WHAHAHA... DROP THAT BEAT!! Music was my first love... | |
RoeltjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-1-2003 Laatste: 30-9-2015 Berichten: 505 | 12-7-2003 23:15 |
Kvind parren gewoon veel netter staan, zeker als je op feesten voor wat ouderen gaat draaien, kom je daar aan met enkele wat wildere effecten (scimitars zijn behoorlijk druk) en lampjes die maar een half uur aan een stuk kunnen draaien. Daarbij verlichten parren meer en ook gelijkmatiger, met die effectjes is de lichtbundel ergens op gericht, met parren haal je een wat groter oppervlak. | |
vaj-ta-lie-tie | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 9491 | 12-7-2003 23:33 |
Asl ik op jouw feest zou komen, zou ik doodmoe worden van dat kontinue gedraai van je lampjes. Om maar niet te spreken over de roofbouw op de levensduur van je effecten. De parren gebruik je nl. ook als achtergrondverlichting. Colorchangers zijn daar ook prima voor, maar wel een tikkie duurder. Een setje van 8 parren (56 met 300watt) met een goede controller kost ongeveer €750,- Terwijl je daar amper 3 changers voor hebt. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
BobWStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 28-2-2003 Laatste: 8-8-2014 Berichten: 490 | 12-7-2003 23:45 |
Het is net wat Kerstmanneke zegt, wel erg leuk om de hele avond een paar druk bewegende Scrimnitars en tunnels voor je ogen te hebben als publiek, word je dus ratgek van. Dat jij 1000W teveel vind voor een niet al te grote drive-in is te begrijpen, MAAR er bestaan ook 300W varianten, en zelfs die zijn via een dimmerpack dimbaar, tot ze bijna geen licht meer geven Gobotunnels geven volgens jouw misschien een mooier effect dan parren, maar dat kan je helemaal niet vergelijken, want een par is GEEN EFFECT, maar BASIS, en een effect is GEEN BASIS maar een EFFECT. Ook vinden effecten het niet leuk om een hele avond lang achter elkaar te branden, terwijl een par hier weer absoluut geen problemen mee heeft. Jij hebt het over een colorchanger als basislicht, naar mijn idee ook niet goed, want je kan niet kiezen uit de breedte van de bundel [NSP, MFL, WFL] en je zit altijd vast aan het vermogen van de lamp die in de colorchanger zit, en kan er dus geen fellere of minder felle lamp in zetten. Als je een colorchanger heb zonder dimmer, dan kan je hem ook nog eens niet dimmen [lekker bij een zacht schuifel nummer ], terwijl dimmer bij parren altijd wel gaat. En ze zijn ook nog eens veel duurder dan parren. Wat wel een oplossing zou kunnen zijn is een Rainbow par, dit zijn 3 HPL-575 lampen met ieder een apparte DMX dimmer in 1 par64 behuizing, en uit die behuizing kunnen weer alle kleuren komen, doordat er gewerkt word volgens de 3 basiskleuren, du iedere lamp 1 kleur [rood, geel, blauw], en door het dimmen en/of feller zetten van elke kleur krijg je alle kleuren die jij wilt, het enige is dat dit een zeer prijzig systeem is, zelfs nog duurder dan colorchangers. Kortom, je moet een apparaat gebruiken waarvoor het bedoeld is, en als jij zo eigenwijs wil zijn om dat niet te doen en geen parren te kopen, moet je dat lekker zelf weten. EDIT: Tom, je was me voor | |
PeterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-8-2002 Laatste: 12-9-2012 Berichten: 1137 | 13-7-2003 11:36 |
BobW schreef: Het Jij hebt het over een colorchanger als basislicht, naar mijn idee ook niet goed, want je kan niet kiezen uit de breedte van de bundel [NSP, MFL, WFL]je zit altijd vast aan het vermogen van de lamp die in de colorchanger zit, en kan er dus geen fellere of minder felle lamp in zetten. En ook hier kun je natuurlijk dimmen. Moet er wel een dim-kanaal op de cc zitten, want op een dimmerpack gooien lijkt me niet verstandig ivm. inwendige besturingselectronica. | |
Volgende keer Peter! | |
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 13-7-2003 12:09 |
Peter schreef: En ook hier kun je natuurlijk dimmen. Moet er wel een dim-kanaal op de cc zitten, want op een dimmerpack gooien lijkt me niet verstandig ivm. inwendige besturingselectronica. | |
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers | |
PeterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-8-2002 Laatste: 12-9-2012 Berichten: 1137 | 13-7-2003 21:04 |
Dat heb je mij niet horen zeggen. Ik zeg alleen dat het wel mogelijk is, niet dat het handiger is. Dat is het namelijk absoluut niet. | |
Volgende keer Peter! | |
BobWStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 28-2-2003 Laatste: 8-8-2014 Berichten: 490 | 13-7-2003 23:58 |
Peter, het klopt inderdaad dat er colorchangers zijn waarbij je de afstralingshoek kan regelen, MAAR bij de meeste goedkope changers kunnen dat niet. En aangezien hij over wat voor colorchangers hij eventueel zou willen kopen niks heeft gezegd, ga ik maar van goedkope changers uit Over het dimmen: Als je GOED gelezen had, had je gezien dat ik al zei dat er ook colorchangers zijn die GEEN dimmer hebben, en dus niet kunnen dimmen. Op een los dimmerpack zetten is zoals je zegt al helemaal geen optie door de interne electronica. En als het al kan, is het [zoals Martijn al aangeeft] al helemaal zonde van het geld, dan kan hij net zo goed parren kopen wat hij niet wil | |
BailaXtasisStandaard Lid Uit: België Sinds: 4-7-2003 Laatste: 26-12-2006 Berichten: 51 | 14-7-2003 10:05 |
mja, het begint julllie aardig te lukken om me te overtuigen!! Ik vertrek vandaag voor 10 dagen op reis en heb daar geen internet dus jullie zullen even niets van me horen!! THX | |
WHAHAHA... DROP THAT BEAT!! Music was my first love... | |
EinstijnStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-2-2003 Laatste: 14-7-2006 Berichten: 166 | 14-7-2003 14:37 |
kun jij met je collorchangers flasen zoals met parren, nee! collorchangers zijn leuk voor op de horizon, ik heb wel eens met een setje duurdere chanchers gewerkt, maar daarvan was het probleem, als je ze dmx aan wou sturen heb je 1 fader voor felheid en 1 voor kleur, ze hadden 4 kleuren 3 lampen. merk weet ik ook niet meer(helaas), ik weet wel dat de eigenaar alles op de lampen en de kleurenlenzen na eruit gaat slopen, en er dan een harting op zet, op 1tje 2 hartings 1 in en 1 doorlus, die kun je dan op een dimmerpack prikken, heb je er veel meer aan. kortom kun jij met collorchanchers nooit zoveel als met parren, die bovendien veel hufterprover zijn!! | |
soms zit het mee, maar meestal tegen |