Forum > Geluid

Shure sm 58 beta (real - fake)

(154 reacties. Pagina 4 van 16)
Moderator(s): Dré
SjoekoefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-2-2005
Laatste: 13-1-2014
Berichten: 33
21-8-2007 22:28
3 x bewerkt. Laatst door Sjoekoef op 21-8-2007 22:41
Ik heb een tijdje geleden ook een een sm 58 beta gekocht, maar kan niet zeggen of hij echt of nep is.
Ik heb hem gekocht bij Paul uit Alphen aan de Rijn.

Als ik mijn microfoon vergelijk volgens de ''checklist'' van asc audio dan is dit het resultaat:

1. De grill van mij lijkt op de linker.
2. Mijn ring lijkt op de linker, hij is namelijk van rubber.
3. Mijn logo lijkt op de linker, mijn logo is duidelijk leesbaar.
4. Kan ik zo niet vergelijken ik heb geen echte om ernaast te houden.
5. Mijn xlr plug is goldplated.
6. Mijn microfoon is ook hier weer als de linker.
7. De vering van mijn microfoon lijkt ook hier weer hetzelfde als de linker.
8. Mijn schroefdraad is geverfd, dus de rechter.
9. Mijn microfoon heeft wel een stempel, dus de linker.

Mijn microfoon waarvan ik niet weet of hij echt of nep is,
Vertoond overeenkomtsen met de linker en met de rechter op de site van asc audio.

Kortom ik weet het nu echt niet meer. sad :(

//edit: Nu ik nog alles nog eens goed heb doorgelezen vrees ik toch echt dat mijn 58 beta hartstikke nep is.

Sjoerd
Waarom flikkert die strobo zo? Is hij soms stuk?
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
21-8-2007 22:30
SIS heeft hier wat losgemaakt hé jongens
Gewool toevallig kwam ik dit tegen
Wees op je hoede !!!!!!!!!!!!!!
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
GuntherMStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-1-2006
Laatste: 27-2-2018
Berichten: 36
21-8-2007 22:57

sis schreef:

SIS heeft hier wat losgemaakt hé jongens
Gewool toevallig kwam ik dit tegen
Wees op je hoede !!!!!!!!!!!!!!
sis
Het zijn de kleine dingen die het hem doen wink ;)
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
21-8-2007 23:20
Sjoerd ik kreeg net mail van Mark (zelfde website), ik kan je nu al met 99% zekerheid zeggen dat ook jij bij het clubje hoort. Mail me even met wat meer info als je wil.

//edit: je mag als je het niet vertrouwd de mic wel opsturen naar me, kan ik hem vergelijken met een Beta58A waarvan ik weet dat ie origineel is.
Vergeet niet te lachen
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
21-8-2007 23:33
Je kunt over het algemeen deze microfoon's wel op ebay vinden, maar ik ook wel een adresje in China waar ik dat spul zo kan kopen.
Even geld overmaken en hij stuurt het op.
Heb eventjes gekeken wat een SM-58 bij hem kost: €10,15
Oftewel, degene die er mee handelen verdienen er nog wel goed aan.
Deze microfoon's kan ik zo uit mijn hoofd al bijna 3/4 jaar zo bestellen. (Heb er toen ooit eens naar gekeken, en nu ik dit las kwam het allemaal weer naar boven)
Maar kan er nog veel meer krijgen van o.a. Shure en Sennheiser.
Het is dus gewoon opletten wat je koopt.
Nu ook via de .eu te bereiken.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
22-8-2007 09:33
mp heeft er een hele pagina voor: hier
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
22-8-2007 12:17

Melo-G schreef:

Sjoerd ik kreeg net mail van Mark (zelfde website), ik kan je nu al met 99% zekerheid zeggen dat ook jij bij het clubje hoort. Mail me even met wat meer info als je wil.

//edit: je mag als je het niet vertrouwd de mic wel opsturen naar me, kan ik hem vergelijken met een Beta58A waarvan ik weet dat ie origineel is.
Ik en sjoerd hebben helaas dezelfde mic's. Hij heeft hem via mij.. En dat zal natuurlijk ook keurig opgelost worden.

Heb voor de duidelijkheid wat foto'tjes geschoten van de mic. (oa op verzoek van TM-audio)
https://members.home.nl/mark.molema/shure

Let vooral op het 'in-geponzte' gedeelte bij de XLR. Dit heeft de namaak van Melo-G ook, en nagenoeg ALLE nieuw aangeboden Shure's op Marktplaats. Ga er maar gerust van uit dat je hier ook keihard verneukt word.

Vanmiddag ga ik even bij de zaak langs om een 'echte' Beta58/57 op te halen, en deze komen keurig bij TM-audio weg. Ben érg benieuwd.
Soms..
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-8-2007 01:50

GoTMoRe schreef:

Vanmiddag ga ik even bij de zaak langs om een 'echte' Beta58/57 op te halen, en deze komen keurig bij TM-audio weg. Ben érg benieuwd.
Vreemd dat je het nooit gehoord hebt, en dat het geen "klant" is opgevallen.

Nu begint namelijk ineens de hele DAP discussie naar boven te borrelen. (en eventuele andere immitaties van de SM57/58)

Wat dat aangaat maakt het dus eigenlijk niet veel uit of er nu een "echte" Shure hebt of een goede immitatie.
(uiteraard zijn er uitzonderingen in de vooral duurdere Shure lijn.)

Als ik afga op de getoonde info van Fake en Real hebben jouw geplaatste "fakes" wel een stempel op het element, en dus ook goudcontacten, ook het element is gelijk geplaatst en daarnaast heb ik het idee dat de kop (onderste ring) er ook gelijk uit ziet.
Alleen die hoekige sleuf is "vreemd". Bij shure is dat mooi rond (aansluitend op de XLR plug die je erin doet)

Naar mijn idee is het onderste gedeelte bij een shure mic uit 1 stuk met sleuf, de fakes hebben een ring onderin met sleuf uitsparing.

Bij de wel of niet geverfde schroefdraad waar je de kop opdraait zet ik overigens vraagtekens. Heb hier meerdere Shure 58's gekocht bij eurocase, plm. 7/8 jaar geleden de "hoofd"groothandel van Shure. (er waren namelijk meerdere groothandels die Shure wel konden leveren)
Die zijn ook volledig geverfd.
Dat was overigens de periode van overstap "plaklogo" (usa?) naar de wit gespoten opdruk (mexico). (heb dus beide modellen)

Martin.
kvm entertainment
TM Audio 1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2004
Laatste: 22-10-2007
Berichten: 11
23-8-2007 11:08
Beste Shure - gebruikers,

Er zijn veel verschillende imitaties in de handel, en ook veel mensen die snel geld willen verdienen aan het verkopen van deze imitaties. Mocht je twijfelen over de herkomst van jouw SM58, neem dan contact op met TM Audio.
Blijf alert. Wanneer iemand nieuwe SM58's voor 70 Euro aanbiedt kun je er vanuitgaan dat ze nep zijn.
De belangrijkste tip is : zorg dat je bij een Shure - dealer koopt, zoals New Line.
DJ HanSie VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2003
Laatste: 11-4-2015
Berichten: 219
23-8-2007 18:19
Ik heb via Marktplaats een SM58 gekocht, maar de behuizing zelf begint helemaal te verkleuren, hij word vlekkerig grijs.
Ook zijn de XLR pennetjes niet helemaal lekker vanaf het begin, hij maakt niet goed contact.
Ik zal hem binnenkort even uit de loods halen, want denk dat ik ook genaaid ben.
Is trouwens een SM58 uit Amerika vertelde de beste vrouw mij.
Ik maak er wel even foto's van

Terug naar forum Reageer (zonder quote)