Forum > Geluid

function-one luidsprekers

(26 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
13-8-2007 16:32

JeroenVDV schreef:

SebasVD schreef:

In de F221 en de F218 is de A4 versterkermodule te plaatsen (voor de versterker, zie de F1 site)...deze versterkermodule wordt gefabriceerd door XTA voor Funktion One.
Zou goed kunnen, maar de F221 (en de F218) blijft oorspronkelijk gewoon een passieve kast wink ;)
Jip, daar heb je gelijk in...moraal van het verhaal, iedereen heeft een beetje gelijk wink ;)
KobazzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2004
Laatste: 8-8-2010
Berichten: 80
13-8-2007 16:52

Jason_ schreef:

ik heb ook nog wat fotootjes geschoten:

Op de wagen van NopeisDope stonde deze dingen, welke zijn dat nou weer shocked 8O ?
Klik

nog een fotoo van de nope is dope wagen:
Klik
Dat zijn res-9's
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
13-8-2007 18:55

JeroenVDV schreef:

Mag jij de versterker-specs aanwijzen (en 2x speakon-connector verklaren).
Ga eens naar deproducts pagina en hou je muis dan op de F221... Daar zie je wel een actieve versie wink ;)
Daarnaast heb ik ze zelf neergezet/aangesloten op Dominator een paar weken terug, dus ze bestaan absoluut razz :p
F218 bestaat volgens mij officieel ook geen actieve versie van, alhoewel ik die wel een jaar of 2 terug op Dance Valley heb gebruikt.
Ik heb ze zelf dit jaar ook neergezet op DanceValley, dus ze zijn er zeker.

Voor de specs van de versterkers in al die subs (A6 module): https://www.funktion-one.com/A4.htm
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
13-8-2007 23:03
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 13-8-2007 23:14

mds schreef:

wat een GEBEUK! shocked 8O
Hornloaded wink ;)
Turbosound, Lem, AD (?) en craaft
hadden iets soortgelijks. (veelal gestopt vanwege de prijs en de daaraan verbonden mindere verkoop).
Al deze setjes "beuken" behoorlijk. ("ultra laag" zit er niet in) daarnaast heb je eigenlijk niet eens extreem veel versterker vermogen nodig. (maar kan uiteraard wel)

Over de function one kan ik niet oordelen, andere sets deden en doen het prima met live bands, maar ook met disco. Soort muziek wat je afspeelt mag natuurlijk niet uitmaken.

In meerdere topics zijn de voordelen van volledig hoorngeladen te vinden. (daarnaast heeft het natuurlijk ook zijn nadelen) denk o.a. maar aan de prijs. (daarintegen pak je wel weer een voordeel met je versterkers)
[EDIT schreef:

Kobazz schreef:

Voor het zaalformaat niet eens overdreven veel, maar sodeju op sommige momenten was het of werd je constant in je maag getrapt, en wij hadden de kalk en het stof van de plafondplaten die niet helemaal bleven liggen in het haar zitten.
Vraag mij af of het "echt laag" is. Veelal is het gebeuk, /"in de maag getrapt" rond de 100hz.
Met Craaft in iedergeval peanuts wink ;)

Martin.
kvm entertainment
RemcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2002
Laatste: 11-7-2020
Berichten: 149
13-8-2007 23:05
Er zijn een tijd lang actieve F218's geweest, echter niet officieel. Deze werden vooral in Engeland en door F1 zelf gebruikt. Sinds vorig jaar zijn de officiele actieve kasten te koop: de RES 2 met een A-4 module en de F218, Infra en F221 met een A-6 module.
Al deze kasten zijn zowel passief als actief te koop.

Groeten, Remco
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
14-8-2007 00:35

Remco schreef:

Er zijn een tijd lang actieve F218's geweest, echter niet officieel. Deze werden vooral in Engeland en door F1 zelf gebruikt.
Dan waren dat die ellende-dingen laugh :D
Light Image
Michel van de beekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 23-8-2011
Berichten: 72
15-8-2007 14:52
Even een reactie ... wellicht 'mosterd na de maaltijd', maar zie het topic nu pas.
Is Funktion-One geschikt voor live, ik zie het namelijk alleen bij dance?
Ja, sterker nog het is ontwikkeld voor live. De naam is bv een muzikanten woord-grapje: the FUNK is on The ONE.

Daarnaast is het wel grappig om te vermelden dat in Japan de vraag omgekeerd gesteld wordt, omdat t daar voornamelijk voor live en bijna niet voor dance gebruikt wordt.

Als je het eens wilt horen of verder vragen hebben, neem dan contact op, of met een van onze dealers, bv Think!Audio (Remco). Met vragen specifiek over de HMH-truck, kan je het best terecht bij awesome studios, aangezien zij die truck 'verzorgd' hebben.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)