Forum > Algemeen Forum

welke veiligheidsschoenen?

(29 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
FranticDJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 17-5-2012
Berichten: 96
20-7-2007 18:04
Ik heb grisport lage werkschoenen S3. klik
Eigenschappen:

* Stalen Neus
* Stalen Zoolplaat
* Overneus (Kruipneus)
* PU-Nitril Loopzool
o Pur lichtgewicht tussenlaag
o Nitril hittebestendige loopzool (ca.300°C)
* Support System Hielversteviging
* Cambrelle Voering
* Gevet Lederen Bovenwerk
* Olie- & Zuurbestendig

Veiligheidsklasse:

* EN-345-1 S3

Geschikt voor:

* Agrarische Sector
* Transport
* Constructie
* Metaal
* Bouw
Werk op t moment in een discotheek, wil eigenlijk niks anders als ik tussen t publiek door moet lopen.. En thank god voor die stalen tussenplaat, hoeveel mensen ik al met glas in hun voet gezien heb :x Had hiervoor de hoge variant (toen ik nog bij een bouwmarkt werkte), maar vind die lagere comfortabeler lopen.. Heeft natuurlijk ook weer wat nadelen (enkels zijn minder beschermt).
MarkRomboutsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2005
Laatste: 24-9-2014
Berichten: 62
21-7-2007 13:51
Ik heb ook tijdens het werken altijd mijn werkschoenen aan met verstevigde neus en zool, weet niet of het staal of kunstof is eigenlijk. Lopen echt prima.

Sterker nog, als ik privé weet dat ik ergens veel moet lopen trek ik deze schoenen aan, omdat ze beter lopen dan mijn andere normale schoenen.
ZinziStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2004
Laatste: 1-6-2018
Berichten: 56
23-7-2007 02:54
Ik heb hier Gri sport S3 schoenen hoog model met knielneus. Inmiddels het tweede paar. Het eerste paar had nog geen knielneuzen, maar ik ben blij dat ik deze nu wel heb. Ze lopen erg lekker, heb ze zelfs ingelopen op een trekking van 3 weken in de himalaya. Enig minpuntje is dat ze niet ademend zijn. Dit zorgt op warme, lange dagen, bij het uittrekken voor een heerlijke geur.
KillaahAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2006
Laatste: 10-12-2007
Berichten: 41
23-7-2007 17:46
hey

ik moet voor me opleideing ook veiligheids schoenen hebben. Ze hebben me geen info gegeven welke ik nodig heb. ik ga de electro in dus nieuw bouw enz. welke schoenen zal ik nodig hebben welke raden jullie mij aan.

robbert
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
23-7-2007 18:10
Als je van school geen info krijgt dan kun je daar altijd nog info vrágen, toch? Het lijkt me een stuk logischer om te gaan vragen bij je school dan op een forum dat als doelgroep een hele andere branche heeft.
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
23-7-2007 21:30
Maakt an sich niet eens zo heel veel uit. S3 is prima, neem wel kruipneuzen aangezien je die wel handig zijn voor je doel. Verders de keuze hoog/laag, maar dat is eigenlijk persoonlijk...
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
23-7-2007 21:50
Voor de bouw zou ik zeker halfhoge nemen, en dat geldt eigenlijk voor alle situaties waarbij je (ook) op ongelijk terrein loopt. Ik heb zelf een poosje bij het spoor gewerkt, en ik kan je vertellen dat je na een dag op je lage schoenen over het grove ballastgrind lopen geen enkels meer over hebt. Met halfhoge schoenen heb je daar een stuk minder last van.
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
AdmiraalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-3-2006
Laatste: 17-10-2007
Berichten: 5
27-7-2007 15:43
Sinds enige tijd draag ik bij de wat grotere klussen ook altijd werk/veiligheidsschoenen. Halfhoge, is zoals gezegd ook veel beter met zwakke enkels: die verzwik ik nu niet meer. Bovendien is het inderdaad veel makkelijker om bijv. een zware speaker even op je schoen te kunnen zetten. Daarnaast vind ik het veel fijner werken om remmen van wielen los te maken en is het wel eens handig om ergens een flinke trap tegenaan te kunnen geven en bij het werken niet steeds om je tenen te moeten denken. Mij was iig het de investering wel waard.
Bigf00tStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2004
Laatste: 28-11-2013
Berichten: 152
27-7-2007 18:17

jop schreef:

Bata is helmaal niet duur zelfs erg goedkoop, tenminste hier in de winkel bij de fabriek in best. Je kunt daar ook nog eens kiezen uit allelei modellen.
Bata is idd goed te doen.

Ik lever er dagelijks een paar duizend uit (op het moment m'n collega's, ik heb lekker ff vakantie) happy :)
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
29-7-2007 17:38

Patrick Beuken schreef:

Als je een L, of een U model op de grond hebt liggen krijg je de pennen aan de grondzijde er niet uit. Je kunt de truss dan laten optillen en vervolgens tikken, maar ik leg hem dan gewoon op m'n stalen neuzen en dan kom ik overal aan met de hamer.
Ik zie net dat dit trusstikken ook zonder veiligheidsschoenen kan. Klik!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)